VALTER FLEGO

Istarski župan uoči konferencije Glasa Istre: Pula može postati podrška Veneciji u POMORSKOM PUTNIČKOM PROMETU


Početak izgradnje punog profila Istarskog ipsilona na dionici od Pazina do Tunela Učka i osiguravanje prometne sigurnosti i protočnosti neke su od tema konferencije Glasa Istre "Prometni razvoj i budućnost prometne povezanosti Istarske županije", na kojoj će sudjelovati i istarski župan Valter Flego.

- Prošlog smo tjedna konačno dočekali početak gradnje Istarskog ipsilona na dionici od Rogovića do Tunela Učka. Znamo koliko smo dugo čekali na početak ovog značajnog projekta, za koji sam osobno snažno lobirao i zalagao se od samog početka. Puno je bilo vrata na koja smo kucali, sastanaka koje smo vodili, kako na nacionalnoj, tako i na europskoj razini. I uspjeli smo! Izborili smo se za još jednu etapu koja će imati višestruke koristi za Istru i Hrvatsku. U prvom redu, izgradnja punog profila ove dionice osigurat će veću sigurnost i bolju protočnost prometa na našoj glavnoj prometnici. Nažalost, proteklih smo godina svjedočili crnim statistikama upravo na ovom djelu Ipsilona. Sigurnost je svakako najvažnija za naše građane, ali jednako tako i za naše goste. Izgradnjom ove dionice povećat ćemo konkurentnost našeg turizma i atraktivnost destinacije jer je Istra pretežito auto destinacija, kaže Flego.

- Angažiranje lokalne građevinske operative za gradnju Istarskog ipsilona i otvaranje tisuću novih radnih mjesta pridonijet će rastu BDP-a.

- Upravo tako. Pored dugoročnih benefita koje sam naveo prije, projekt će imati i značajne gospodarske koristi. Radovi na dionici trebali bi trajati 3 godine, što će omogućiti otvaranje oko 1.000 novih radnih mjesta što će uvelike pomoći građevinskom sektoru, a očekujem da se u što većoj mjeri angažira istarska građevinska operativa. Oko 90 posto radova izvodit će upravo hrvatske državne i lokalne građevinske kompanije kao podizvođači.

Projekt dakle predstavlja značajan impuls ulaganja u gospodarstvo te se očekuje da će ulaganje u fazu 2B1 utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto za vrijeme građenja.

 Druga cijev

 - Što je s projektiranjem druge cijevi Tunela Učka i izgradnjom punog profila do čvora Matulji?

- Ono što sam rekao i prilikom svečanosti otvaranja gradilišta na Ipsilonu je da na tome nećemo stati. U budućnosti očekujemo spajanje Ipsilona s Matuljima, probijanje druge cijevi Tunela Učka, kao i dupliranje vijadukata Mirna i Limska draga. Time bi bila završena izgradnja Istarskog ipsilona u punom profilu, a građani Istre i njezini gosti dobili bi prometnu infrastrukturu kakvu i zaslužuju, budući da je Istra najrazvijenija hrvatska regija.

- Kakva je mogućnost spajanja Istarskog ipsilona na mrežu slovenskih autocesta radi rješavanja problema ljetnih gužvi na granici?

-Svjesni smo važnosti nastavka izgradnje autoputa od Kopra prema granici i na tu smo temu održali niz sastanaka s jedinicama lokalne samouprave iz slovenske Istre, kako bi zajedničkim snagama lobirali prema Ljubljani. Međutim, kako to spada u nadležnost države, odnosno radi se o odluci slovenske Vlade, apelirali smo i na našu Vladu da putem diplomatskih odnosa pokrene to pitanje sa Slovenijom. Nadam se da će nova slovenska Vlada, za razliku od onih prethodnih, imati više razumijevanja po tom pitanju. Izgradnja autoceste na dionici Kaštel - Koper značajna je i zato što bi time zapadni krak dobio priključak na mrežu europskih autocesta. (RAZGOVARALA Gordana ČALIĆ ŠVERKO)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter