Veliku, 40. obljetnicu od srca čestitam svim zaposlenicima ACI-ja, kao i svima onima koji su na bilo koji način tijekom povijesti njegovog postojanja dali svoj doprinos, a Upravi ACI-ja čestitam na dosadašnjem radu i želim da svojim iskustvom i predanim radom nastave graditi ACI u svoj njegovoj izvrsnosti.
Oleg Butković, Ministar mora, prometa i infrastrukture i zamjenik predsjednice Glavne skupštine ACI d.d. (Snimio Vedran Karuza)
Na današnji dan obilježava se 40 godina postojanja ACI d.d., društva koje je bilo preteča nautičkog turizma na ovim prostorima i koje se, tijekom godina profiliralo u predvodnika nautičkog turizma u regiji.
Stoga je ova obljetnica iznimna prigoda da se osvrnemo na sve ono što je ACI tijekom godina postigao, na sve što je izgradio, kao i na doprinos koje to društvo u većinskom vlasništvu države daje Hrvatskoj, ali i onoga što ACI za Hrvatsku i naš turizam uopće predstavlja.
Trenutak za to je i više nego prigodan, ako se prisjetimo da je prije nepunih mjesec dana učinjen izniman korak prema početku realizacije projekta izgradnje nove ACI marine Rijeka u Porto Barošu. Uručenjem ugovora o koncesiji za izgradnju luke nautičkog turizma tvrtki ACI -GITONE d.o.o., čiji su osnivači upravo ACI d.d. i GITONE Kvarner d.o.o., krenulo se prema realizaciji kapitalnog strateškog projekta kroz koji će Jadran i ovaj dio Mediterana dobiti najluksuzniju i tehnološki najnapredniju marinu.
Buduća marina u Rijeci bit će 23. po redu marina u portfelju ACI-ja, koji se prostire od Umaga do Dubrovnika, i čije marine kontinuirano bilježe izvrsne rezultate u kvaliteti i standardu koje postavljaju, a što potvrđuju i osvojene nagrade u brojnim kategorijama izvrsnosti.
Vjerujem da je razlog tome i kontinuirano ulaganje koje provodi ACI pa je samo pošle godine u sustav marina uloženo gotovo osam milijuna eura, a tu su i obnovljene i dograđene marine u Korčuli i Dubrovniku, ujedno jedne od prvih izgrađenih ACI marina.
No izvrsne rezultate ovaj domaći lanac marina postiže i u svom poslovanju, pa su tako prihodi za 2022. godinu bili najviši dosad u 40 godina postojanja ACI-ja.
Na tragu je to pozitivnih rezultata koje Hrvatska bilježi već sada i u broju dolazaka stranih jahti i brodica, koji je u odnosu na prošlu godinu veći za 10 posto, a što je rezultat i ulaska Republike Hrvatske u šengenski prostor i uvođenja eura kao službene valute. To je konkretan pokazatelj, u samo jednom segmentu, kako ulazak Hrvatske u Schengen direktno doprinosi rastu našeg gospodarstva, turizma i nautike kao njezinog neodvojivog dijela.
Da je nautika jedan od vodećih sektora u cjelokupnim turističkim rezultatima Hrvatske pokazuju i prošlogodišnje brojke prema kojima je u Jadranu boravilo gotovo 53,7 tisuća stranih jahti i brodica, što je 5,35 posto više nego 2021. godine.
Hrvatska je uz to i svjetska destinacija broj jedan u iznajmljivanju jahti i brodica bez posade, stoga me veseli čuti da su napori koje ulaže ACI u uslugu u svojim marinama, kao i dodatne usluge koje našim gostima, stranim nautičarima, pružaju i lučke kapetanije diljem Jadranske obale prepoznate kao vrijedan alat.
Iznimno je važno ulagati u usluge i ponudu prema svim gostima, ali jednako je važno imati i odgovarajuću infrastrukturu, kako za prihvat plovila tako i za sigurnost akvatorija, pa su naši napori usmjereni prema ulaganju u lučku infrastrukturu diljem Jadrana, ne samo u luke od državnog značaja već i one brojne manje luke od županijskog i lokalnog značaja.
Jer, luke na našoj razvedenoj obali su važan kotač gospodarskog razvoja priobalnih i otočnih mjesta, oslonac su dobroj prometnoj povezanosti, a njihov doprinos nezaobilazan je i u razvoju turizma i nautike.
Vlada Republike Hrvatske prepoznala je važnost ulaganja u lučku infrastrukturu i u posljednjih nekoliko godina pokrenula nikad veći investicijski ciklus diljem Jadranske obale, gdje se više od 300 milijuna eura usmjerava u dogradnju i izgradnju luka, lukobrana i riva kako bi se poboljšali uvjeti za prihvat plovila, zaštitile luke i akvatoriji, osigurali vezovi i, što je najvažnije, stanovništvu s tog područja osigurala prijeko potrebna prometna povezanost i dostupnost.
Upravo ova kontinuirana ulaganja u infrastrukturu, kao i u cjelokupnu ponudu u kojoj ACI prednjači i postavlja sve više standarde istovremeno brinući o moru i okolišu, uz razvedenu obalu koju Hrvatska ima, daju izvrsne rezultate kojima već sada svjedočimo.
Znajući i uvažavajući činjenicu da smo mi pomorska zemlja, koja je okrenuta moru i živi s morem, nastavit ćemo podupirati ovakva i slična ulaganja, a ACI-ju pružiti punu podršku u daljnjem poslovanju i razvoju kako bi i dalje zadržali povijesno i zasluženo poziciju vodećeg lanca marina na Mediteranu.
Ovu veliku, 40. obljetnicu od srca čestitam svim zaposlenicima ACI-ja, kao i svima onima koji su na bilo koji način tijekom povijesti njegovog postojanja dali svoj doprinos, a Upravi ACI-ja čestitam na dosadašnjem radu i želim da svojim iskustvom i predanim radom nastave graditi ACI u svoj njegovoj izvrsnosti.
*Članak je nastao u suradnji s partnerom ACI