SOUNDPAINTING PLATFORMA PULA

U petak multidisciplinarni performans: Vježbanje spontanosti u Rojcu

| Autor: Zoran ANGELESKI

Performans istražuje mogućnosti decentralizacije odnosa 'skladatelj-izvođač' odnosno 'dirigent-ansambl', mogućnost prožimanja i superponiranja različitih suvremenih autorskih estetika; istražuje i odnos pokreta, prostora i zvuka, realnog i fiktivnog vremena, prošlog i sadašnjeg, te granicu između kompozicije i improvizacije

Soundpainting platforma Pula predstavlja izvedbu multidisciplinarnog performansa "Treniranje prisutnosti/Vježbanje spontanosti", koja će se održati preksutra, u petak u 21 sat u koncertnoj dvorani "Rondo" u Rojcu.

Dvanaest izvedbenih umjetnika

Ovaj multidisciplinarni performans zamišljen je kao konceptualna društvena igra prenesena u performativno-izvedbeni kontekst - kao igra komunikacije, interakcije i detekcije. Vlastitim autorskim sadržajem igru će ispuniti 12 izvedbenih umjetnika, dvije plesačice i 10 glazbenica/ika: Ivana Vojnić Vratarić, Korana Daić Hrvoje Nikšić, Nenad Sinkauz, Igor Pavlica, Tena Novak, Milena Đukanović, Luka Žužić, Marko Grbac Knapić, Branko Nikolić, , Alen Sinkauz i Neven Radaković. Potonji je autor konceptualne performativne partiture.

- To je Igra koja ne traži pobjednika. Svoju svrhu pronalazi i iscrpljuje u suigri, a principi po kojima se ona ostvaruje - autorski su odabiri svakog izvođača u trenutku izvedbe. Konceptualna društvena igra poznaje samo 'sadašnjost', a hoće li 'dočekati budućnost', i 'kakva će ta budućnost biti', odgovornost je svakog pojedinog igrača, te u prvom redu, ovisi o njihovoj sposobnosti da budu i ostanu prisutni, kaže se u najavi performansa.

Prisutnost i spontanost dva su aspekta koja igru čine mogućom, posredstvom kojih se igra kanalizira i materijalizira pred publikom, a sam performans, pokušaj je 'treniranja', 'prisutnosti', 'vježbanja' te 'spontanosti'.

Skladanje u realnom vremenu

Komunikacija i interakcija unutar izvedbe ostvaruju se posredstvom autorskog znakovnog jezika za skladanje u realnom vremenu (Neven Radaković), koji svoje ishodište pronalazi u Soundpaintingu (Walter Thomson), Conductionu (Lewerence Butch Morris) i game-play kompoziciji (John Zorn).

Multidisciplinarni performans "Treniranje prisutnosti /Vježbanje spontanosti" istražuje mogućnosti decentralizacije odnosa skladatelj-izvođač / dirigent-ansambl, mogućnost prožimanja i superponiranja različitih suvremenih autorskih estetika, odnos pokreta, prostora i zvuka, realnog i fiktivnog vremena, prošlog i sadašnjeg, te granicu između kompozicije i improvizacije. Organizator je Neven Radaković u suradnji sa Soundpainting platformom Pula, uz financijsku podršku Ministarstva kulture, Istarske županije i Grada Pule.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter