sjajan debi u milanskoj Scali

TONI NEŽIĆ Na pozornici gdje su zviždali i čuvenom Pavarottiju dobio sjajne kritike

| Autor: Vanesa BEGIĆ

Za koji dan službeno počinje studij pri Accademia di perfezionamento per Cantanti Lirici del Teatro alla Scala (Akademiji za usavršavanje opernih pjevača Teatra alla Scala), jedne od najjačih ustanova na svijetu za usavršavanje opernih pjevača

 

Sudeći po sjajnim kritikama u talijanskom tisku, pulski bas Toni Nežić oduševio je na svom debiju u milanskoj Scali.

Kako smo već pisali, ovaj akademski obrazovani operni bas debitirao je u jednom od najpoznatijih svjetskih kazališta, i to u Verdijevoj čuvenoj operi "Rigoletto". 

Energija, rad i odricanje 

Pjevati u jednom od najpoznatijih kazališta na svijetu, ulogu u jednoj od najpoznatijih opera isto tako najpoznatijih skladatelja svih vremena - iznimna je stvar.

Iznimna je stvar i doći do toga kazališta, do tih dasaka koje život znače, a već i prije samoga debija Nežić nije krio uzbuđenje. Mladi je Puljanin, rođen 1991. godine, do svega toga došao samo svojim trudom, radom, energijom, entuzijazmom, odricanjima te stalnim usavršavanjima.

Njegovi uspjesi započeli su još iz doba školskih klupa, kada se nametnuo svojim snažnim, moćnim glasom te pobjeđivao na raznim školskim i drugim natjecanjima gdje je pokazao da je pred njime sjajna budućnost.

Briljantan školski put u pulskoj glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova doveo ga je do zagrebačke Muzičke akademije, a paralelno je upisao i Pravni fakultet. Tada su mu govorili da je poput bivšeg predsjednika Ive Josipovića, koji je također studirao pravo i muzičku akademiju.

U Puli je u glazbenoj školi završio teoretski odjel, tijekom školovanja je upisao pripremnu godinu solo pjevanja u Puli, radio je već u ranoj mladosti s vrhunskim profesorima, kao što su Lidija Horvat Dunjko te Sofija Cingula, stoga je u startu imao dobru podlogu za upis na akademiju.

Nakon par godina paralelnog studiranja, opredijelio se samo za Muzičku akademiju, gdje je započeo svoju uzlaznu putanju. Već je na akademiji bio izuzetno uspješan. Diplomirao je u klasi profesorice Lidije Horvat Dunjko. Nakon diplome na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji te nekoliko osvojenih važnih nagrada i priznanja prijavio se na neke od najprestižnijih svjetskih studija koji djeluju unutar velikih opernih kuća.

Za koji dan službeno počinje studij pri Accademia di perfezionamento per Cantanti Lirici del Teatro alla Scala (Akademiji za usavršavanje opernih pjevača Teatra alla Scala), jedne od najjačih ustanova na svijetu za usavršavanje opernih pjevača.

Naime, velika kazališta i opere, oni poznati na svjetskoj razini, imaju i svoje akademije, gdje se usavršavaju mladi talenti i gdje stječu nova znanja i mogućnosti.

No, i prije nego što je počeo taj studij, dobio je mogućnosti nastupanja u operi "Rigoletto" odmah nakon prve audicije, i to ulogu Sparafucilea.

Opera je bila rasprodana za svaku izvedbu jer "Rigoletto" u Scali ne može ne biti rasprodan. To je jednostavno nešto posebno, pravi glazbeni dragulj za taj izniman hram kulture.

- Pročitao sam i zanimljivu izjavu samoga Verdija koji je rekao da ako ste dirigent, preferirat ćete "Rigoletto", a ako ste laik, preferirat ćete "Traviatu", kazao je Nežić prije premijere pod dirigentskom palicom Daniela Orena i u režiji Gilberta Defloa - što su vrsna imena u opernom svijetu.

Glavnu ulogu tumačio je legendarni Leo Nucci, jedan od najpoznatijih aktivnih talijanskih opernih pjevača, bariton koji je glumio u najpoznatijim operama diljem svjetskih kazališta.

Nakon devet izvedbi tijekom rujna u Scali, opera odlazi put Saudijske Arabije.

Kritike u talijanskom tisku bile su i više nego izvrsne, što nije uvijek tako kada je u pitanju Scala. Prije nekoliko godina jedan je francuski operni pjevač na premijeri bio toliko izviždan, da više nije mogao nastaviti s pjevanjem, tako da je zamjena uskočila bez opernog kostima, onako kako je bila odjevena u tom trenutku, "radno".

Jednom je u Scali izviždan i čuveni tenor Luciano Pavarotti, tako da je Scala zbilja posebno mjesto, koje nudi iznimna zadovoljstva, vrhunske nastupe i krunu karijere, ali i stresove. Svojevrsni test par excellence za opernog pjevača. Ako udovoljiš kriterijima Scale, možeš reći da si uspio. Stoga uspjeti tamo znači zbilja uspjeti, a za pjevača koji ne dolazi iz velike sredine i koji je postigao sve sam, uz svoj trud i zalaganje - to je stvarno veliki pothvat.

Do sada je Nežić nastupao u Koncertnoj dvorani "Vatroslav Lisinski", Hrvatskoj glazbenoj uniji, zboru HRT-a, a diplomski nastup odradio je u Hrvatskom narodnom kazalištu.

Njegov glas je bas, to je najdublji glas, a s godinama su upravo ti glasovi sve bolji i bolji, sve zreliji za brojne uloge. Zato pred Nežićem tek slijedi svijetla budućnost, kada će njegov glas biti sve bolji, jači i upečatljiviji. 

Ponovno Rigoletto

Nakon dovršetka akademije usavršavao se u Berlinu, a bio je angažiran i u Bečkoj državnoj operi.

Što se tiče opere "Rigoletto", treba istaknuti jednu zanimljivost. Naime, Nežić je svoj profesionalni debi imao u Wexford Festival Operi u Irskoj, i to upravo u ulozi Sparafucilea u operi "Rigoletto".

Njemu, kako je više puta istaknuo, odricanja i naporan rad nisu nikada teško pali, jer su rezultati sjajni i zna da u opernom svijetu vladaju svijetli i manje svijetli trenuci, no uspješan start i početak prave profesionalne karijere su u njegovom slučaju zbilja nešto impresivno.

"Opasna" Scala

Kritike u talijanskom tisku bile su i više nego izvrsne, što nije uvijek tako kada je u pitanju Scala. Prije nekoliko godina jedan je francuski operni pjevač na premijeri bio toliko izviždan, da više nije mogao nastaviti s pjevanjem, tako da je zamjena uskočila bez opernog kostima, onako kako je bila odjevena u tom trenutku, "radno".

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter