(Hina/EPA)
Dvjema izvedbama simfonijskog koncerta “Mahler, Stravinski”, 23. i 24. lipnja, Riječki simfonijski orkestar će, pod vodstvom šefa dirigenta Valentina Egela, zatvoriti dio sezone u kazališnoj zgradi, a u srpnju će krenuti u pulsku Arenu i na Trg Riječke rezolucije u Rijeci.
Kako su najavili iz riječkog kazališta, program posljednjeg koncerta na kazališnoj pozornici donosi dva glasovita djela Gustava Mahlera i Igora Stravinskog.
U prvom dijelu koncerta bit će, uz sudjelovanje prvakinje kazališta sopranistice Anamarije Knego, izvedena Mahlerova Četvrta simfonija, jedna od njegovih najizvođenijih. Za djelove te simfonije izvjesno je da su nastali u Opatiji, u kojoj je austrijski skladatelj često pronalazio mir i nadahnuće.
Za razliku od dotadašnje tri simfonije, Mahler je stvorio novo djelo koje istražuje svijet djetinjstva, djetinje nedužnosti, naivnosti i duhovnosti.
Prema nekim teoretičarima, tihom intimnošću ovog djela, Mahlerovo najskrovitije unutarnje biće promatra neizmjernost prirode s doista religioznom žarom i ponovno se bavi enigmom postojanja koja ga je neumoljivo privlačila.
Drugi dio koncerta donosi suitu “Žar-ptica” Igora Stravinskog.
Od tada još mladog i gotovo nepoznatog ruskog skladatelja, učenika Nikolaja Rimskog Korsakova, ruski baletni impresario Sergej Djagiljev je za svoju baletnu trupu Ballets Russes naručio glazbu za balet-bajku „Žar ptica“.
Stravinski se dao na posao, a premijera je održana u Parizu 1910., s ogromnim uspjehom, koji je proslavio skladatelja.
Glazba tog baleta u živopisnoj i raskošnoj instrumentaciji podsjeća na Korsakova, no donosi i mnogo novih elemenata u harmonijskom i ritmičkom pogledu koji će predstaviti skladateljev novi glazbeni način izražavanja.
Orkestralna suita tog baleta, koju je Stravinski napisao 1919. godine, do danas se nalazi na programima simfonijskih koncerata, stoji u najavi koncerta.