Filmski festivali trebali bi dijeliti sadržaje i goste ili zajednički otkupljivati filmska prava * Tu dolaze skladatelji, dizajneri zvuka te redatelji i producenti koji prepoznaju važnost filmske glazbe, zadovoljni i što su u Puli, na moru i ugodnoj klimi
Sedmi Međunarodni festival filmske glazbe i zvuka (International Sound and Music Festival – ISFMF) u hotelu Park Plaza Histria okupio je jaku ekipu poznavatelja teme festivala, od kojih su neki nagrađeni ili bili nominirani za Oscara.
Glazba za film i kazalište
Nakon subotnjih projekcija filmova nominiranih za ovogodišnju nagradu Crystal Pine, nedjeljni program sedmog ISFMF-a otvoren je masterklasom "Balancing the theatre and film" u kojem su sudjelovali Stephen Warbeck, inače dobitnik Oscara za glazbu u filmu "Zaljubljeni Shakespeare" i Gary Yershon koji je bio nominiran za Oscara ("Gospodin Turner)". Moderator je bio Gorka Oteiza, osnivač i direktor sajta SoundTrackFest koji se bavi filmskom glazbom. U vrlo opuštenoj atmosferi njih trojica pričali su o razlici između skladanja glazbe za film (gdje se skladatelj obično uključi pred kraj te uglavnom komunicira samo s redateljem) i za kazalište gdje je skladatelj okružen kompletnom ekipom.
- Redatelji nam vjeruju jer nemaju alternativu, rekao je Yershon. "Nije bitno što ljudi misle o vašoj karijeri. Oni stavljaju točke, a vi samo preživljavate. Morate biti vidljivi", poručio je mladim skladateljima. Warbeck kaže da ne postoji mapa po kojoj se može doći do Oscara niti egzaktna znanost kada se radi o skladanju za film jer neke scene u filmovima odlično funkcioniraju i bez glazbe. Kako je rekao Eddy Joseph, ovo je prilika da se sretnu dizajneri zvuka i skladatelji filmske glazbe i da cijene ono što jedni i drugi rade da bi stvorili savršenu zvučnu sliku za neki film. Josephova biografija je zbilja impresivna, radio je na hitovima kao što su "Zrno utjehe", "Batman", "Ponoćni ekspres", "Let 93", "Studengora", "Evita" ili pak "Casino Royale", a upravo je s uvodnom scenom iz ovog filma o Jamesu Bondu započeo svoj masterklas te prisutne uputio u tajne zanata.
Festival se održava u organizaciji DreaMaker Productions, a umjetnički direktor i producent Ozren K. Glaser napominje da ovo nije klasični filmski festival, nego se radi na promociji filmske glazbe i zvuka, pa je teže dovući publiku. No, kako to rade već sedmu godinu, publika u Hrvatskoj i šire se senzibilizirala tako da dok s njim pričamo nekih stotinjak ljudi šeće okolo i sluša predavanja. Neki od predavača, poput spomenutog Warbecka, bili su i prošle godine u Puli na ISFMF-u te su se zadovoljni vratili.
OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU OD PONEDJELJKA