66. LIKOVNA KOLONIJA ROVINJ Otvorena na drugom katu Muzeja Grada Rovinja

NOVI PROSTOR PODIJELIO MIŠLJENJA Zatvoren je krug, izložba postaje drugačija

| Autor: Nina ORLOVIĆ RADIĆ

Veselim se što smo se danas okupili upravo u ovom prostoru koji je donedavno pod višeslojnom žbukom skrivao umjetničku baštinu prošlih stoljeća, istaknula je v.d. ravnateljice Muzeja grada RovinjaTajana Ujčić * Buduće izložbe neće imati onaj dosadašnji ukus ljubavi i umjetnosti već će to biti projekt iza kojih stoje ekipe stručnjaka. To možemo vidjeti upravo i sada u ovom našem Muzeju, zato je izložba ovdje gore u skučenom prostoru na drugom katu, uz panoe, jer muzejske se ustanove moraju komercijalizirati, kazao je viši kustos Muzeja Dario Sošić

 

 U Muzeju grada Rovinja, preksinoć je otvorena 66. skupna izložba Likovna kolonija Rovinj 2019. Goste i uzvanike, koji su došli uveličati svečanost otvorenja i vidjeti djela 49 domaćih te jednog inozemnog umjetnika - a koji su nemalo ostali iznenađeni novim izložbenim prostorom Kolonije smještene na drugom katu Muzeja -   pozdravila je Tajana Ujčić, v.d. ravnateljice Muzeja grada Rovinja. Ranijih godina, naime, radovi su bili izloženi na prvom katu Muzeja koji je puno uvjetniji od ovog novouređenog prostora koji je skučeniji i nalazi se na drugom katu.      

Izostala tradicionalna dodjela nagrada

- Veselim se što smo se danas okupili upravo u ovom prostoru koji je donedavno pod višeslojnom žbukom skrivao umjetničku baštinu prošlih stoljeća, istaknula je Tajana Ujčić, dodavši kako je "sigurna da bi i Bruno Mascarelli, umjetnik i prijatelj Muzeja, koji nas je nedavno napustio, i kojem je posvećena ova izložba uživao u ovoj vremenskoj jedinici od gotovo tri stoljeća".

- Bruno Mascarelli bio je konstanta, sudionik izložbi. Nije priželjkivao nagrade, njemu je nagrada bila biti na izložbi. Biti s umjetnicima, družiti se, kao što je radio cijeli svoj život, rekla je Tajana Ujčić, a u nastavku je kazala: "No, kako je u redu da i drugi stupovi rovinjske likovnosti druge polovice 20. stoljeća dobiju tu čast, nagrade za Koloniju neće biti dodijeljene danas, već za vrijeme trajanja izložbe."

Tako je preksinoć izostalo tradicionalna dodjela nagrada koja se inače događa na otvaranju Likovne kolonije.

Više riječi o počecima Kolonije i jednom od njenih osnivača Brunu Mascarelliju, izrekao je viši kustos Muzeja Dario Sošić, zaključivši kako je Likovna kolonija nekad pripadala romantičarskom dobu, dobu kakvo više ne postoji.

- Zatvoren je krug. Izložba postaje drugačija, nema čitanja nagrada, sve se mijenja. Likovna kolonija pripadala je jednom romantičarskom dobu, svijetu koji završava upravo i okončanjem života njena osnivača Bruna Mascarellija kojemu i posvećujemo ovu vjerojatno zadnju izložbu kakvu smo navikli gledati 66. godina. Ova je izložba do sada slovila kao jedna izuzetno uporna manifestacija, žilava i željna života. Mnoge slične su se ugasile, ova je bila jedna od prvih na prostorima bivše države i posljednja, rekao je Sošić, naglasivši i da se ova izložba stvarala pod motom ljubavi i umjetnosti, upravo onako kako je njen osnivač Bruno Mascarelli govorio: "Ljubav je umjetnost, a umjetnost je ljubav!"

Novo razdoblje bez razumijevanja za snove

- No sad smo na kraju jednog razdoblja, romantičarskog u kojem su snovi bili glavni pokretači svega. Došli smo pred početak nečeg novog. Novo razdoblje koje nema razumijevanja za snove, kojemu je glavna paradigma zarada zaštićena i pod okriljem politike. Buduće izložbe neće imati onaj dosadašnji ukus ljubavi i umjetnosti već će to biti projekt iza kojih stoje ekipe stručnjaka, onako kako možemo vidjeti u našem sadašnjem vremenu na svim poljima društvenih aktivnosti. To možemo vidjeti upravo i sada u ovom našem Muzeju, zato je izložba ovdje gore u skučenom   prostoru na drugom katu, uz panoe, jer muzejske se ustanove moraju komercijalizirati. Ono što je niknulo iz ničega sada je profitabilno. Zato je i dobro da to romantičarsko razdoblje završi jer ne bi moglo opstati u ovim vremenima, poručio je na kraju viši kustos Dario Sošić. On se također oprostio s Kolonijom, kazavši kako mu je ovo posljednja zbog skorašnjeg odlaska u mirovinu.

Na 66. Likovnoj koloniji, koja će se moći razgledati do 25. kolovoza, mogu vidjeti djela Marina Dimeskog, Marine Fernežira, Vladimira Freliha, Danka Friščića, Aleksandra Garbina, Martine Herak, Tomislava Hršaka, Josipa-Pina Ivančića,

Jadranke Kalenić, Tihane Karlović, Zlatka Kesera, Branka Kolarića, Silvane Konjevoda, Zdravka Kopasa, Vere Kos-Paliska, Denisa Kraškovića, Lade Luketić, Ivice Malčića, Milana Marina, Slađane Matić Trstenjak, Zdravka Milića, Vinicia Momolija, Ivana Mrčela, Dijane Nazor, Aleksandra Orlića, Karla Paliska, Josipa Pentića, Tatjane Politeo, Davora Rapaića, Nikole Ražova, Branke Riđički, Ivanke Ruk, Gabrijele Rukelj, Vjekoslave Sošić, Lidije Šeler, Bernarda Teklića, Matka Trebotića, Vanje Tumpić, Svebora Vidmara, Ljiljane Vlačić, Ivana Vulića, Anabele

Zanze, Marka Zubaka i Breze Žižović.

U zasebnoj prostoriji izložene su slike Brunovih radova koji su djelom nastali i bili izlagani na ranijim Likovnim kolonijama.

U svakom slučaju neovisno o mnogočemu, pa i o samoj   neupitnoj činjenici da vrijeme teče i da se, ne nužno, mijenja na bolje ova Likovna kolonija 2019. pokazala je raskoš i snagu umjetnosti i umjetnika.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter