I BI JABUKA

Nova predstava Kazališta Dr. Inat REALNOST, MAŠTA, POČETAK I SNAŽNA GLUMA

| Autor: Vanesa BEGIĆ
(Dejan ŠTIFANIĆ)

(Dejan ŠTIFANIĆ)


Jedna posve nova predstava, s popuštanjem epidemioloških mjera, nakon toliko vremena, izvedena je u prostoru Kazališta Dr. Inat u DC Rojc. "I bi jabuka" naziv je predstave u režiji Sabine Aličić, koja potpisuje i ideju predstave zajedno s Vladimirom Butkovićem. Asistenti režije su Kolektiv, a igraju Maja Tuka, Vladimir Butković i Sabina Aličić. Za rasvjetu i ton zaslužni su Anri Deronjić i Domagoj Šoić.

Od sraza do katarze

U ovoj kraćoj formi, prikazan je svojevrsni sraz, ali, ako iščitavamo između redaka striktno semantički dio ove predstave, i simbioza između realnosti i svijeta mašte, odnosno svijeta kakvim ga doživljavamo, gdje se u biti traži katarza. Čišćenje. Bijeg. Iz (i)realnog u realno, iz realnog u (i)realno, gdje nestaju tanke granice između tih svjetova, i gdje se seciraju međuljudski odnosi, traženja, htjenja, misli.

Jabuka. Početak. Muško-ženski odnosi, Jabuka razdora. Sloge. Čišćenja, ulaska u nove svjetove, povratka, i ponovnog traženja.

"U svijetu mašte, igre i šarenih balona, operi me detaljno!. Učini da budem spremna, bez obzira što će od svega ostati samo padajući svjetlucavi ostatci mojega truda", piše u najavi predstave.

I zbilja, scena je bila puna šarenih balona, pravi dječji rođendan, barem na prvi pogled, u predodžbi, a s druge strane, tjeskobe, rješavanje tjeskoba, teških misli kroz igru, gdje igra nije samo igra, već oslobađanje. Uz jabuku kao lajtmotiv i simbol.

A opet, s druge strane, sve se može iščitavati kroz puno ozbiljniju prizmu. Oprati sve ono loše, očistiti, izbrisati, poništiti. I gdje su granice, kako se sve to prožima, kako ispravno postupiti?

Ključ čitanja

Neverbalna gluma bila je vrlo snažna kod svih protagonista, a posebno je Sabina Aličić pokazala iznimnu snagu glume, vrlo strastvenu interpretaciju, posebice na samome kraju predstave.

Sve ovisi o ključu čitanja ovakvog kazališnoga štiva, o načinu dekodifikacije aluzivnosti, a sve je to izvedeno uz raznoliki glazbeni opus, iz raznih epoha, od melodija tipičnih za bečki novogodišnji koncert, do nekih klasičnih evergreena, gdje je glazba utkana u teatralni dio radi pojačavanja sugestije.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter