Grad Pula stopirao izbor novog ravnatelja INK

KAZALIŠTE U KAZALIŠTU. Poništen natječaj koji je tek naknadno postao sporan, prijavljeni kandidati o tome ne znaju ništa

Iako je, kako saznajemo u Gradu Puli, natječaj za izbor ravnatelja INK-a poništen još 19. siječnja, dakle prije više od tjedan dana, kandidati koji su se na natječaj javili o tome još nisu dobili službenu informaciju. Jučer, deveti dan nakon sjednice Kazališnog vijeća INK-a održane 19. siječnja, koja je bila presudna za (ne)izbor novog ravnatelja pulskog kazališta, na stranicama INK-a nije bio objavljen zapisnik s te sjednice

| Autor: Bojana ĆUSTIĆ JURAGA
(snimio Dejan ŠTIFANIĆ)

(snimio Dejan ŠTIFANIĆ)


Gdje je tu, molim Vas lijepo, transparentnost na koju se toliko poziva pulska gradska vlast na čelu s gradonačelnikom Grada Pule Filipom Zoričićem, a koju i nakon više od pola godine svi zovu "nova"? To pitanje s pravom može postaviti svaki od pet kandidata prijavljenih na natječaj za izbor ravnatelja Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula, koji informacije o svojoj "natječajnoj sudbini" čini se dobivaju isključivo putem medija, i vjerojatno- jer mali smo grad - iz kuloara, ali ne i iz Grada Pule koji je osnivač kazališne kuće. Isto pitanje ima pravo postaviti i javnost, odnosno građani Pule koji, kao porezni obveznici, tu vlast, kao i rad INK-a plaćaju.

Naime, iako je, kako ističu u Gradu Puli, natječaj za izbor ravnatelja INK-a poništen još 19. siječnja, dakle prije više od tjedan dana, četvero od pet kandidata koji su se na natječaj javili, a to su bariton Ronald Braus, redatelj Jasminko Balenović, plesna umjetnica Aleksandra Madsen (rođena Mišić), i sadašnji umjetnički voditelj INK-a, glumac Luka Mihovilović, o tome još nisu dobili službenu informaciju, a što su nam potvrdili. Do kandidatkinje Darie Morosin, inače djelatnica u kulturi, nismo mogli doći.

Jučer, deveti dan nakon sjednice Kazališnog vijeća INK-a održane 19. siječnja, na stranicama INK-a još nije bio objavljen zapisnik s te sjednice na kojoj je, prema informacija iz Grada Pule, natječaj poništen.

Podsjetimo, Kazališno vijeće INK-a čine Sandra Burić (predsjednica), koja je i predstavnica osnivača, kao i članovi Elvis Orbanić i Robert Raponja, dok Clara Chiara Cerin, predstavlja sve zaposlenike, Andrea Gotovina, predstavnica je kazališnih umjetnika INK-a i zamjenica predsjednice.

Ne baš ažurno, zadnji je zapisnik Kazališnog vijeća osvanuo na stranicama INK-a tek prije neki dan, i to sa sjednice održane 21. prosinca prošle godine. U tom zapisniku po mišljenju Grada Pule i pulskog gradonačelnika sada "sporni" natječaj, koji tada izgleda nije bio sporan, spominje se tek u točci 6. u kojoj piše: "Članove Kazališnog vijeća zanimalo je koliko je molbi prispjelo na natječaj za ravnatelja, na što je ravnateljica rekla da je prispjelo pet molbi, tako da se vijeće odmah dogovorilo da će sjednica na kojoj će se otvarati prispjele molbe, održati 19. siječnja 2022. u 13 sati."

No, tog 19. siječnja tome nije bilo tako, sudeći po dogovorima koje smo na naša pitanja jučer dobili iz Grada Pule. Sve skupa ni ne čudi, budući da je pulski gradonačelnik Filip Zoričić u medijskoj objavi 14. siječnja, dakle pet dana prije sjednice Kazališnog vijeća, istaknuo da će aktualni natječaj biti poništen, te da će uslijediti promjena Statuta INK-a, a potom i raspisivanje novog natječaja za ravnatelja INK-a.

Dakle, natječaj za izbor ravnatelja INK-a je postao sporan tek nakon pet pristiglih molbi na natječaj.

A kako građani imaju pravo znati što se u njihovoj kazališnoj kući zbiva i tko je zapravo nadležan za poništenje natječaja, na gradsku adresu poslali smo pitanja i dobili promptne odgovore.

U kojem je statusu natječaj za ravnatelja INK raspisan 17. studenog 2021? Je li natječaj poništen? Ukoliko je natječaj poništen, tko je donio odluku o tome i na temelju kojih zakonskih odredbi? Tko donosi odluku o poništenju natječaja?, pitali smo gradske službenike.

"Dana 19. siječnja 2022. održana je sjednica Kazališnog vijeća Istarskog narodnog kazališta – Gradskog kazališta Pula na kojoj se raspravljalo o javnom natječaju za imenovanje ravnatelja/ice INK-a za mandatno razdoblje u trajanju od četiri godine (2023. – 2026.). Sjednici su prisustvovali, osim svih članova Kazališnog vijeća, i pročelnica Upravnog odjela za kulturu i razvoj civilnog društva Grada Pule Lena Radunić, savjetnik u Upravnom odjelu za kulturu i razvoj civilnog društva Grada Pule Denis Maras, sadašnja ravnateljica INK-a Gordana Jeromela Kaić i tajnica INK-a Nina Lovrečić.

Kako je Grad Pula već ranije obavijestio zainteresiranu javnost, prilikom provođenja nadzora u nizu pravnih osoba u kojima je Grad Pula jedini ili jedan od članova/osnivača, uočeni su također i nedostaci u radu INK Pula, i to prilikom provođenja javnog natječaja za izbor ravnatelja/ice. Zbog navedenog, svi članovi Kazališnog vijeća su na održanoj sjednici zauzeli stajalište da se pristigle prijave na natječaj neće otvarati, a slijedom čega je donesena odluka i da se nitko od prijavljenih kandidata neće odabrati za ravnatelja/icu INK Pula", piše u odgovoru Grada Pule.

Na pitanja o tome tko je donio odluku o poništenju i na temelju kojih zakonskih odredbi te tko donosi odluku o poništenju natječaja, iz Grada Pule kažu: "U odnosu na pitanje poništenja javnog natječaja, a nakon konzultacija s nadležnim Ministarstvom kulture RH, važno je istaknuti da sukladno odredbi članka 26. Zakona o kazalištima Kazališno vijeće raspisuje i provodi natječaj te je ono i ovlašteno poništiti natječaj. Razlozi za poništenje nisu propisani spomenutim Zakonom, a niti Statutom INK-a. Natječaj se poništava i ako se zauzme stav da nitko neće biti predložen odnosno izabran."

Nismo dobili konkretan odgovor na pitanje je li na odluku o poništenju natječaja, ukoliko je donijeta, utjecala objava gradonačelnika Grada Pule o najavi poništenja natječaja upućena medijima 14. siječnja. Također nam nije konkretno odgovoreno koji su pravi razlozi zbog kojih je najavljeno poništenje natječaja te koje se nove odredbe planiraju ugraditi u novi Statut INK-a.

"Svjesni činjenice da zakoniti i transparentni javni natječaji moraju biti osnovni preduvjet izbora kvalitetnih i stručnih osoba, Grad Pula će i dalje kontinuirano ulagati napore da postupak izbora ima jasne uvjete i kriterije, a sve kako bi se vratilo povjerenje građana u gradske ustanove i podigla razina kvalitete usluge. Važan korak u tom smjeru je također i izmjena i dopuna osnivačkih akata te statuta pojedinih javnih ustanova, a osobito omogućavanje radnicima javnih ustanova da izraze mišljenje o kandidatima za ravnatelja/icu ustanove.

Odgovorno radimo na rješavanju konkretnih problema javnih ustanova u kojima je Grad Pula jedini ili jedan od osnivača te donosimo odluke u interesu i za dobrobit građana.

Obavještavamo Vas da će Grad Pula pravovremeno izvijestiti javnost o svim drugim pitanjima koja se tiču javnih natječaja za nadzorna, upravljačka i/ili stručna tijela pravnih osoba u kojima je Grad Pula jedini ili jedan od članova/osnivača", odgovaraju iz Grada Pule.

Dakle, prave razloge za poništenje natječaja za ravnatelja INK-a Grad Pula još nije jasno obznanio, što otvara prostor za različite kalkulacije i sumnje.

Podsjetimo i da je odluku o raspisivanju natječaja za ravnatelja INK-a za mandat od četiri godine (2023. -2026.) donijelo 28. listopada prošle godine u završnici svog mandata "staro"

Kazališno vijeće pod predsjedanjem Elde Krajcar Percan, a natječaj je raspisalo Istarsko narodno kazalište 17. studenog prema aktualnom Statutu INK-a i Zakonu o kazalištima. O novom je ravnatelju trebalo odlučivati novo Kazališno vijeće imenovano 16. studenog 2021. Prema sada aktualnom Statutu INK-a procedura odabira ravnatelja INK-a podrazumijeva da nakon provedenog natječaja Kazališno vijeće INK-a upućuje prijedlog za imenovanje novog ravnatelja pulskom Gradskom vijeću koje odlučuje o njegovom imenovanju.

Kako sada stvari stoje, prijedlog te odluke se neće naći pred pulskim gradskim vijećnicima, no za očekivati je da će vijećnike kao predstavnike građana zanimati što se zapravo krije iza poništenja natječaja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter