(Snimio Duško Marušić ČIČI)
Iako je tek jučer i službeno potvrđeno da je natječaj za ravnatelja Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula poništen, cijelu priču oko tog natječaja, objavljenog još 17. studenog prošle godine, i dalje prati netransparentnost, upitna je i pravna utemeljenost, a jedna od posljedica je i čini se raskol u Kazališnom vijeću.
Odluka o poništenju natječaja za ravnatelja INK-a za razdoblje od 2023. - 2026. usvojena u ponedjeljak, jučer je objavljena na službenim stranicama INK-a, a preksinoć je s kazališnog mejla, odnosno iz tajništva INK-a, a s potpisom predsjednice Kazališnog vijeća INK-a Sandre Burić, obavijest o poništenju poslana kandidatima koji su se na natječaj javili: baritonu Ronaldu Brausu, redatelju Jasminku Balenoviću, plesnoj umjetnici Aleksandri Madsen (rođenoj Mišić), djelatnici u kulturi Dariji Morosin te sadašnjem umjetničkom voditelju INK-a Luki Mihoviloviću.
Da će natječaj biti poništen javnost je znala već puno ranije. Najprije je u medijskoj objavi 14. siječnja poništenje natječaja najavio pulski gradonačelnik Filip Zoričić, ističući da će se raspisati novi natječaj, ali prije toga i promijeniti Statut INK-a "zbog uočenih nepravilnosti". Iako smo dva puta pitali o kakvim se nepravilnostima radi, odgovor na adresi Grada Pule nismo dobili. U kuloarima se, pak, sve češće spominje činjenica da je sve zapelo na tome da se u natječaj nisu "uklapali" kandidati koji imaju završen studij humanističkih znanosti, već isključivo oni sa završenim studijem društvenih znanosti i umjetničkih akademija.
Prvi put se o natječaju raspravljalo na 18. sjednici Kazališnog vijeća, tijela koje raspisuje natječaj i provodi, održanoj 19. siječnja. Do jučer, kada je nakon 12 dana objavljen zapisnik s te sjednice na stranicama INK-a, o toj se sjednici samo neslužbeno znalo da je bila iznimno burna. Duga i žestoka rasprava vodila se, navodno, oko nadležnosti za poništenje natječaja, koje kako u INK-u smatraju, prema važećem kazališnom Statutu i Pravilniku ne pripada Kazališnom vijeću, već Gradskom vijeću. U konačnici tog 19. siječnja, molbe kandidata nisu ni otvarane, a odlučeno je to s tri glasa "za" (Sandra Burić, Robert Raponja i Elvis Orbanić, predstavnici osnivača kazališta Grada Pule u Kazališnom vijeću) i dva "protiv" (Clara Chiara Cerin, predstavnica svih zaposlenika i Andrea Gotovina, predstavnica kazališnih umjetnika INK-a u Kazališnom vijeću).
Sjednici su prisustvovali, osim svih članova Kazališnog vijeća, i pulska pročelnica Upravnog odjela za kulturu i razvoj civilnog društva Lena Radunić, savjetnik u tom Upravnom odjelu Denis Maras, te ravnateljica i tajnica INK-a Gordana Jeromela Kaić i Nina Lovrečić.
Prekjučerašnja jutarnja e-sjednica Kazališnog vijeća, inače 19. po redu, na kojoj je iznimno šturi, točnije "izmijenjeni zapisnik" s "burne" 18. sjednice opet s tri ista glasa "za" i dva "protiv", usvojen pod točkom 1. svjedoči tek da na toj sjednici Kazališnog vijeća "Sukladno mišljenju nazočnog pravnika iz Grada Pule nije prihvaćen prijedlog predsjednice da se donese prijedlog odluke o poništenju natječaja za imenovanje ravnatelja/ice za novo mandatno razdoblje. Nakon diskusije u kojoj su sudjelovali svi članovi Vijeća, ravnateljica i predstavnici Grada, odlučeno je da se ne otvaraju prijave kandidata, te je donesena odluka s tri glasa "za" i dva "protiv" da se nitko od kandidata ne odabere".