ZAGREB

Galerija Nova: Izložba o recentnim izazovima umjetnosti

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Izložba naslovljena prema radu Mladena Stilinovića "Drei Tage bis zum Ende der Kunst" iz 2002. koji reflektira filozofske paradokse koncepta kraja umjetnosti referira se na recentne izazove s kojima se suočava umjetnost, a moći će se od 27. svibnja vidjeti u izlogu Galerije Nova.

"Drei Tage bis zum Ende der Kunst" završni je događaj modula WHW Akademije "Razgovor o drveću" koji je unutar programa druge godine WHW Akademije vodila Ana Dević, koja je i kustosica izložbe. Radove izlažu Vlad Brăteanu, Tin Dožić, Bianca Hisse, Neža Knez, Jolanta Nowaczyk, Gaisha Madanova, Ekaterina Muromtseva, María Luisa Sanín Peña i Ivana Tkalčić.

Kako je u utorak priopćila Galerija Nova, riječ je o sedmomjesečnom putovanju koje je bilo "fokusirano na pitanja otpora, otpornosti i kolektivnosti promatrana kroz motive stabala i šume kao metafore središnje linije istraživanja iz koje se granaju različite teme i umjetničke prakse zastupljene u zbirci Kontakt".

Izložba će se svakodnevno, od 27. svibnja do 15. lipnja, moći pogledati s vanjske strane galerije, a dva puta tjedno i s vodstvom za manje grupe.

Zvučni kolaž "Sabor ptica", nastao u suradnji s Ljubicom Letinić, bit će pak emitiran krajem lipnja 2020. u sklopu programa Kulturizacija na Radio Studentu.

Razvijena tijekom izolacije poziva na gledanje "izvana"

Izložba je "prvi čin" modula, razvijena je tijekom izolacije izazvane pandemijom i kako je istaknuto, "poziva na gledanje izvana, iza zatvorenih vrata". Teme dematerijalizacije i osamljenosti mogu se shvatiti "kao reference na brojne neoavangardne i konceptualne umjetničke prakse koje su tragale za autonomnijim načinima proizvodnje i diseminacije umjetnosti.

Uz tu povijesno umjetničko dimenziju, izložba uspostavlja odnos prema pitanjima političke ekologije, ljudskih i trans-ljudskih odnosa i materijalnosti. U širem kontekstu, izložba traži prostor za preispitivanje izolacije iz perspektive politika okoliša, izazova nejednakosti i klimatskih promjena te društvene odgovornosti umjetnosti.

Dodaje se kako je "drugi čin" modula - "Jedan na jedan, nitko s nikim, sve u svemu" - pokušaj da se u trenutku fizičke razdvojenosti okupimo u kolektivnoj šetnji u stvarnim i konstruiranim prostorima.

Završni čin ovoga trodijelnog programa izvedbeni je zvučni prijenos koji uranja u slojeve alegorijske poeme "Sabor ptica" perzijskoga pjesnika iz dvanaestoga stoljeća Faridudina Attara (poznate po kazališnom uprizorenju Petera Brooka). Poema govori o mističnoj potrazi ptica za znanjem i istinom, koje nakon iscrpljujuće potrage susreću svog istinskog vladara - sebe same, ali transformirane, shvaćajući da je ono za čim su tragale već bilo tu.

WHW Akademija realizira se u partnerstvu sa zbirkom Kontakt, čiji je fokus na eksperimentalnoj i neo-avangardnoj umjetnosti centralne, istočne i jugoistočne Europe od kasnih 1950-ih do danas.

Program se ostvaruje u sklopu dvogodišnjega suradničkog projekta "Education from Below" osmišljenoga u suradnji s muzejima "The Rijksakademie van beeldende kunsten" iz Amsterdama i "MACBA" iz Barcelone.

WHW Akademija realizira se uz potporu kolekcije Kontakt / ERSTE Fondacije i Foundation for Arts Initiatives, a podupiru ju i Grad Zagreb, Ministarstvo kulture, Program Kreativna Europa Europske unije, Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske i Zaklada Kultura nova.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter