Umjetnik iz Istre izlaže u Galeriji Insula u Izoli

EUGEN BORKOVSKY: Fraktalne formacije kao "skladišta" informacija

Borkovsky se predstavlja likovnim objektima. U tradiciji arte povera, minimalizma, njegovi su artefakti svojevrsne ready-made umjetnine. To su predmeti koji djeluju u smislu slike temeljene na obliku, bazirane na formi, površini, koloritu, svjetlosnim efektima. U izrazu je Borkovsky dosljedno posvećen estetici, piše u katalogu izložbe kustos Dejan Mehmedovič

| Autor: Bojana ĆUSTIĆ JURAGA
Eugen Borkovsky uz jedan od svojih radova na nedavnoj pulskoj izložbi (Snimio Dejan Štifanić)

Eugen Borkovsky uz jedan od svojih radova na nedavnoj pulskoj izložbi (Snimio Dejan Štifanić)


Samostalna izložba "Fraktalne formacije" Eugena Borkovskog, likovnog umjetnika koji živi i stvara u Istri, danas u 19 sati otvara se u Galeriji Insula u Izoli u Sloveniji. Kustos izložbe je Dejan Mehmedovič, koji u katalogu izložbe ističe: "Eugen Borkovski je likovni umjetnik, kipar doktrine alternativnoga izraza, vješt u pisanju umjetničke kritike stvara s 'pogledom odozgo'. To znači da se kao osviješten umjetnik kompleksno, zapravo konceptualno prihvaća svog umjetničkog stvaranja"

Rekonstrukcija i kruženje ideja

Pozivajući se na misao iz Aristotelove "Fizike" prema kojoj "… umjetnost dovršava stvari, koje priroda ne može napraviti, a druge pak oponaša", Mehmedovič kaže da je Eugen Borkovsky toga itekako svjestan te ističe: "Čudna veza koju reflektiraju njegovi artefakti u tom je smislu indikativna".

- Borkovsky se predstavlja likovnim objektima. U tradiciji arte povera, minimalizma, njegovi su artefakti svojevrsne ready-made umjetnine. To su predmeti koji djeluju u smislu slike temeljene na obliku, bazirane na formi, površini, koloritu, svjetlosnim efektima. U izrazu je Borkovsky dosljedno posvećen estetici. Estetski element je u njegovom djelu prikladno vezivo, koje autor iskorištava u pozitivnoj namjeni, sa svrhom poboljšanje iskaza u kontekstu sadržaja. S otiscima, tragovima, ostacima, s ponavljajućim uzorcima, repeticijom, znakovnim kodovima i simbolikom pojedinih oblika, na površinama plošnih slika, umjetnik postavlja pitanja i ujedno evocira rekonstrukciju. Žičane objekte koji imaju neki oblik ili strukturu strojeva, tkalačkih stanova, sklopova, saća ili funkciju sadržaja polica s papirnatim svicima, moguće je tumačiti u smislu "skladišta

informacija. Informacija je dio prostora, putuje u prostoru, zapravo preciznije u prostoru i vremenu. Riječi nisu samo dio percepcije subjekta, one su objektivnost – stvar po sebi (Kant). Artikulacija svijesti različita je ovisno o individualnosti subjekta. Umjetnički princip, koji se u svojstvu komunikacije razvija u isprepletenu strukturu, otvara kroz vizualne prikaze širokih mogućnosti percepcije i iskustva. Kruženje ideja je apsolutno. Protječe neograničeno u svim smjerovima i nivoima. Zašto nešto umjesto ničega? Je li to stvar fraktala, koji nastavljaju informaciju u beskonačno? Misao je pogon vremenu. Ona fraktalno ispunjava prostor, piše Dejan Mehmedovič uz izložbu Eugena Borkovskog.

Umjetnik, kustos, publicist

Eugen Borkovsky rođen je u Opatiji. Likovne umjetnosti studirao je u Rijeci gdje je živio. Završio je Seminar pisanja o suvremenoj umjetnosti na ZSU u Ljubljani. Samostalni je umjetnik, skulptor i likovni kritičar. Bavi se suvremenom likovnom praksom i

likovnom kritikom te grafičkim i web dizajnom, heraldikom i scenografijom. Organizirao je ili sudjelovao u organizaciji mnogih likovnih projekata u domovini i inozemstvu. Objavio oko 500 publicističkih radova s područja likovnih umjetnosti. Inicirao je godine 2003. osnivanje neformalne asocijacije: Koordinacija HDLU-ova Hrvatske, za obranu prava samostalnih umjetnika. Dobitnik je nekoliko nagrada i priznanja. Radovi mu se nalaze u mnogim javnim i privatnim prostorima širom svijeta, a izlagao je na više od 70 samostalnih i preko 100 skupnih izložbi diljem svijeta. Od 1989. godine živi u središnjoj Istri, a od 1999. vodi Gradsku galeriju Fonticus u Grožnjanu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter