PREDSTAVLJENA KNJIGA BORISA DOMAGOJA BILETIĆA

Dojmljivo, snažno, a ponekad i polemično


Knjiga je prije nekoliko mjeseci objavljena pri Hrvatskom društvu pisaca u biblioteci Poezija

 

Iznimno brojna publika nazočila je u četvrtak navečer predstavljanju pjesničke knjige Borisa Domagoja Biletića "Zato što vrime ne prolazi" u žminjskoj Cakavskoj kući. Bilo je tu profesora s pulskog Sveučilišta Jurja Dobrile, kao i književnika iz svih krajeva Istre.

O knjizi su govorili Milorad Stojević i Vanesa Begić, a za glazbeni intermezzo pobrinula se Nataša Dragun, poznata pulska flautistica, dok je Biletićeve stihove sugestivno čitala Nada Galant, vrsna poetesa ovoga puta u ulozi domaćina zbivanja.

Vrsna čakavica

Knjiga je prije nekoliko mjeseci objavljena pri Hrvatskom društvu pisaca u biblioteci Poezija, a predstavljači su se složili da je riječ o Biletićevom najboljem djelu, gdje osim hrvatskim književnim jezikom, piše i vrsnom čakavicom, a gdje se pjesme često grade i od fragmenata, metaforičnih i stvarnih, životnih situacija i referencija te da je autorov tematsko-motivski svijet u prvom redu obiteljski i zavičajni, pejzažni s naglaskom na Mediteran, domovinski te univerzalni, kao i opći civilizacijski, na doticaju srednje Europe i Jadrana...

Milorad Stojević, koji je do sada najtemeljitije pisao o cjelini Biletićeva opusa, govorio je i o hermetičnosti ovih uradaka, ističući da sam hermetizam ne treba nužno asocirati na Ungarettija, Montalea ili Quasimoda, jer to nije hermetizam u izvornom smislu talijanskog književnog pravca 20. stoljeća. Ako je riječ o utjecajima na autora, osobito u mladosti, to su najprije hrvatska poetska tradicija te njemačko pjesništvo, pogotovo Trakla, Benna i drugih. Stojević se osvrnuo i na emotivni kolorit prisutan u ovim stihovima, ističući veliku važnost za istarsko i za hrvatsko pjesništvo uopće ovoga autora, kao i njegovo kombiniranje različitih stilskih registara.

Stojević se u svome nadahnutom osvrtu pozabavio strukturom pjesama, dok je Begić govorila o autoreferencijalnosti te o činjenici da je autor kao osoba možda prisutniji u ovim pjesmama nego u onima iz dosadašnjih knjiga, da je tu najviše otvorio dušu te da su ovo zasigurno njegovi najsnažniji uradci.

Biletić je neke od ovih pjesmama posvetio članovima svoje obitelji, od koji neki više nisu među nama, ali žive u ovim stihovima, kao i drugim osobama koje su na neki način odredile njegov pjesnički put ili su se, pak, svojedobno znakovito našle na tom putu. Pjesme korespondiraju i s aktualnim vremenom, mnoge su dapače eksplicitne i polemične, iako su neke od njih i snažne u svojoj atemporalnosti.

Sam Biletić je na kraju govorio ponešto o svom stvaralačkom putu te o nastanku pojedinih pjesama pročitavši ih nekoliko. Posebnu su pažnju izazvale one čakavske, jer ih u ovoj knjizi objavljuje prvi put.

Bogata bibliografija

Boris Domagoj Biletić (Pula, 22. ožujka 1957.), hrvatski pjesnik, esejist, književni kritičar, antologičar, publicist, polemičar, prevoditelj, kulturni djelatnik, urednik i nakladnik, danas jedno od najistaknutijih imena suvremenoga hrvatskog pjesništva i najprevođeniji suvremeni istarski pjesnik. Utemeljitelj je manifestacije Pulski dani eseja, predsjednik Istarskog ogranka Društva hrvatskih književnika te glavni urednik pulskog časopisa za književnost, umjetnost i kulturu Nova Istra.

Nazočne su pozdravili Josip Šiklić, tajnik Čakavskog sabora te županijski pročelnik za kulturu Vladimir Torbica, ističući važnost Biletića kao pjesnika te organizatora kulturnih događanja

(R. I.)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter