ZAGREB

DKE - Ured MEDIA Hrvatske slavi uspjeh: "Ovako mi to radimo!"

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Online događanjem “Ovako mi to radimo!”  DKE - Ured MEDIA Hrvatske proslavio je u srijedu, na dan kada je 2008. Hrvatska postala punopravni član programa Media Europske unije, dobre rezultate ostvarene u sklopu Potprograma MEDIA 2014. - 2020.

Time su hrvatski filmaši dobili mogućnost natjecanja za sredstva Europska komisija, za potporu produkciji, promociji i distribuciji europskih audiovizualnih programa. Od  2014. programi Kultura i MEDIA objedinjeni su u program Kreativna Europa i MEDIA postaje potprogram.

Voditeljica DKE – Ureda MEDIA Hrvatske Martina Petrović rekla je da se danas slavi uspješna priča koja pokazuje koliko je taj program  prepoznat, ali i koliko je važno surađivati na europskoj, nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini. "Ponosni smo na sjajne rezultate, od 2014. do 2020.  hrvatski korisnici osigurali su ukupan iznos od 6.563.446 eura", istaknula je.

Podsjetila je kako potprogram MEDIA pruža potporu putem 14 poziva za podnošenje projektnih prijedloga, a hrvatski su prijavitelji u završnoj rekordnoj godini Potprograma bili uspješni u čak 11 kategorija.

Tijekom sedmogodišnjeg razdoblja sudjelovalo je ukupno 70 različitih organizacija, a osigurana je potpora za razvoj 49 hrvatskih dugometražnih hrvatskih filmova te jedan kratki animirani film (pojedinačni i skupni projekti), dva televizijska projekta u sklopu zahtjevnog poziva za TV programiranje i tri hrvatske videoigre, napomenula je.

Ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra Christopher Peter Marcich čestitao joj je na energiju, trudu i entuzijazmu uloženom u rad hrvatskog ureda, poručivši da će imati još puno posla u budućnosti što je odlična vijest.

"U kontekstu europskih projekata Kreativna Europa ima najveće ambicije, pokretač je kreativnosti i suradnje, vjerojatno jedan od najuspješnijih uspjeha europskog projekata", ocijenio je.

Anja Jelavić, koja je sudjelovala u ime Ministarstva kulture i medija, podsjetila je da su u proteklom razdoblju hrvatski korisnici često bili na samom vrhu kada je riječ o ukupnom broju prikupljenih sredstava.

Dodala je kako sada svi čekaju nove javne pozive i da se vidi kako će funkcionirati novi kreativni program, koji je dobio i veći proračun. "Nadam se da će sljedeće razdoblje biti uspješno i da ćemo sve mogućnosti iskoristit na najbolji mogući način", rekla je.

Osim što se slavi hrvatski uspjeh događanjem “Ovako mi to radimo!” nastoji se osnažiti suradnja između susjednih zemalja u regiji i šire, te pridonijeti većoj prepoznatljivosti malih zemalja, odnosno onih niskoga produkcijskog kapaciteta u kontekstu Potprograma MEDIA. Stoga na njemu predstavnici iz Austrije, Bugarske, Slovenije i Srbije sudjeluju sa svojim iskustvima i specifičnim izazovima.

Hrvatski uspjeh očituje se i na području promidžbe i distribucije europskog filma - čak 14 hrvatskih kina osiguralo je potporu putem jedinstvene mreže kina Europa Cinemas, devet hrvatskih distributera osiguralo je potporu za distribuciju europskog filma.

Pamti se i uspjeh iz 2015. godine kada je pet hrvatskih filmskih festivala s osiguranim sredstvima pozicioniralo Hrvatsku na visoko treće mjesto u odnosu na 39 zemalja članica Potprograma MEDIA.

Važno je i područje edukacije - hrvatski program stručnog usavršavanja (ZagrebDox Pro) kontinuirano dobiva sredstva Potprograma MEDIA još od 2012. godine.

Putem poziva za razvoj publike, filmsko obrazovanje, promidžbu europskih audiovizualnih djela putem interneta te pilot-projekta Europske komisije "Kina – inovativni centri“ hrvatske organizacije su, bilo s pozicije nositelja projekta ili partnera, sudjelovale u dvanaest projekata.

DKE – Ured MEDIA Hrvatske osmislio je i filmski kviz koji se održavao do 12. ožujka do 17. ožujka.
 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter