promicanje čitanja naglas

ČITAJ MI - OVOGODIŠNJA AKCIJA ODRŽANA U PAZINU. Kroz niz akcija istaknuta važnost čitanja djeci od najranije dobi

Cilj je kampanjom "Čitaj mi" obuhvatiti sve roditelje i djecu, a čitanje učiniti bliskom navikom roditelja i djece za koju je dovoljno izdvojiti već 15 minuta dnevno

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Kampanja "Čitaj mi"

Kampanja "Čitaj mi"


Ove je godine u Pazinu održana proslava devetog rođendana prve nacionalne kampanje "Čitaj mi" za promicanje čitanja naglas.

U programu obilježavanja rođendana, uz roditelje i djecu sudjelovali su predstavnici vodstva grada, djelatnici gradskih ustanova, sportaši, glumci koji su kroz čitanje slikovnica istaknuli važnost čitanja djeci od najranije dobi. UNICEF je tom prilikom prisutnoj djeci darovao dječje knjige za akciju "Čitaj mi!".

- Uz podršku Ministarstva kulture i medija RH u proteklih devet godina nacionalne kampanje "Čitaj mi!" uspješno je tiskano više od 120.000 letaka, 3600 B1-plakata, 310 majica za djecu i volontere, 7000 straničnika te 750 bedževa "Čitaj mi!", 3.000 primjeraka "Metra za čitanje" na kojem su uz visinu i dob djeteta otisnute informacije za roditelje o mogućnosti poticanja čitalačkih i jezičnih kompetencija njihova djeteta; 3.000 naljepnica s logom "Čitaj mi!" kojima knjižničari označuju slikovnice i knjige koje preporučuju za čitanje djeci od rođenja do treće godine života. U kampanji smo organizirali brojna događanja u kojima je sudjelovao veliki broj djece i roditelja. Uključili smo više od 300 narodnih i školskih knjižnica i više od 20.000 volontera. Prikupljeno je oko 25.000 slikovnica u akciji "Čitam, dam, sretan sam" za dječje odjele bolnica, pedijatrijske ordinacije, dječje vrtiće, domove za djecu", ističe se uz ovu akciju.

Istraživanje koje za UNICEF 2012. godine provela agencija Ipsos Puls pokazalo je da 23 posto roditelja šestomjesečne djece u Hrvatskoj ne čita i ne gleda slikovnice sa svojim bebama te da zajedničko čitanje nije dio svakodnevnih navika devet posto roditelja jednogodišnjaka, sedam posto roditelja trogodišnjaka i četrnaest posto roditelja šestogodišnjaka. Istraživanje je pokazalo i da svako treće dijete nema niti jednu slikovnicu.

Cilj je kampanjom "Čitaj mi" obuhvatiti sve roditelje i djecu, a čitanje učiniti bliskom navikom roditelja i djece za koju je dovoljno izdvojiti već 15 minuta dnevno. Kampanju organiziraju Hrvatsko knjižničarsko društvo – Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež, Hrvatsko čitateljsko društvo, Hrvatsko pedijatrijsko društvo, Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti, Hrvatsko logopedsko društvo uz podršku UNICEF-a Hrvatska.

"Čitaj mi!" prva je nacionalna kampanja za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja. Pokrenuta je povodom Europske godine čitanja naglas (2013.), a odvija se pod pokroviteljstvom Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku. Cilj kampanje je poticati roditelje i druge odrasle da s čitanjem naglas djetetu započnu već od njegova rođenja kako bi čitanje postalo dijelom svakodnevnog ugodnog druženja roditelja i djece, te kako bi se stvorila posebna emocionalna veza između djeteta i odrasle osobe koja mu čita. Podjednako važan cilj jest poticati roditelje da s najmlađom djecom što prije počnu dolaziti u lokalnu narodnu knjižnicu.

Kampanja "Čitaj mi!" službeni je kandidat za nagradu Astrid Lindgren Memorial Award (ALMA) 2017., 2018. i 2019. godine, najveće svjetske nagrade za promicanje dječje književnost i književnosti za mlade. U sklopu kampanje "Čitaj mi!" pokrenuta je i internetska stranica www.citajmi.info, posvećena roditeljima i svima koji su svjesni važnosti čitanja djeci od rođenja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter