ZAVRŠEN NATJEČAJ

Na čelu riječkog MMSU-a ostaje Puljanka Branka Benčić

| Autor: Ervin Pavleković
(Snimio Marko Gracin / Novi list)

(Snimio Marko Gracin / Novi list)


Natječaj za ravnatelja, odnosno ravnateljicu Muzeja moderne i suvremene umjetnosti koji je otvoren u srpnju ove godine, točnije 24. srpnja, a trajao je 15 dana, priveden je kraju, a nova-stara osoba na čelu ove muzejske ustanove odabrana između četvero prijavljenih je Branka Benčić.

Četiri prijave

Kako piše u Odluci o imenovanju ravnateljice Muzeja moderne i suvremene umjetnosti, na 14. sjednici Upravnog vijeća održanoj 26. kolovoza zaprimljene su četiri prijave koje su nakon otvaranja pregledane te je utvrđeno da udovoljavaju formalno-pravne uvjete, među kojima je dakako, i onaj najbitniji, sama prijava, to jest program rada Muzeja za sljedeće mandatno razdoblje, četverogodišnje.

Na natječaj su se prijavili Morana Matković, Branka Benčić, Ivan Mesek i David Lušičić, koji su prije donošenja odluke s Upravnim vijećem na njihovoj 15. sjednici održali intervju, predstavivši svoj rad i prijedlog programa.

(Snimio Marko Gracin / Novi list)(Snimio Sergej Drechsler / Novi list)

Na sljedećoj sjednici Upravnog vijeća, 16. po redu, članovi su Upravnog vijeća tako iznijeli svoje stajalište o kandidatima i njihovima programskim planovima za rad ustanove, što je rezultiralo glasovima u omjeru 4:1, pa je još uvijek aktualna ravnateljica Benčić kojoj stari mandat istječe 16. listopada, a novi počinje 17. listopada, dobila četiri glasa, dok je David Lušičić, Riječanin najpoznatiji po svojem redateljskom, dokumentarističkom radu, dobio jedan glas. A gradonačelnik Marko Filipović je potvrdio odluku Upravnog vijeća MMSU-a prema kojoj Benčić ostaje na ravnateljskoj poziciji sljedeće četiri godine.

Razdoblje preslagivanja

Zahvalivši gradonačelniku na imenovanju i podršci, kao i Upravnom vijeću MMSU-a »koje je podržalo i prepoznalo važnost kontinuiteta i stručnost i kvalitetu predloženog programa«, Benčić se osvrnula na svoj protekli mandat, no i na onaj koji tek slijedi.

- Proteklo je četverogodišnje razdoblje bilo puno izazova. Radilo se o razdoblju određene vrste preslagivanja, različitog opsega, mjerila i dosega, kulturnog, programskog, upravljačkog, kadrovskog, kao refleks različitih uvjeta i utjecaja, od COVID pandemije, kada je sve utihnulo, godine naslijeđenog programa, ali i pozitivnog, dovršavanja nove kulturne infrastrukture Art-kvarta »Benčić« i stvaranja alata njezinog oživljavanja, otvaranja obližnjih ustanova kao novog konteksta i potencijala mogućnosti zajedničkog djelovanja i suradnje, što sve kulminira izuzetnim ljetnim programima u dvorištu poput Tobogana i Ljetne priče u »Benčiću«. U navedenom razdoblju MMSU je ostvario bogat, vrijedan, relevantan i nagrađivan program koji je prepoznala publika, struka i mediji, stvorena su nova strateška partnerstva, suradnje, konceptualizirane su nove programske linije i metodologije rada, projekti i programi koje su pratili dodatni izvori financiranja. Programi nisu pregršt općih mjesta i liste želja.

(Snimio Marko Gracin / Novi list)(Snimila Ana Križanac / Novi list)

U okviru programskog preslagivanja povećan je broj umjetnica u programima, pojačan je fokus na radovima iz Zbirki, a doveli smo u javni prostor neke nove i zanimljive suvremene glasove i relevantne teme, no radilo se i na programima koji vraćaju fokus na razdoblje modernizma što je rezultirao interesom publike i iznimno dobrom recepcijom. Sve to predstavlja jedan od modaliteta na kojima treba graditi buduće koncepcije, donoseći nove perspektive publici i cjelokupnoj kulturi u gradu Rijeci, zaključuje Benčić.

Biografska nota

Kao nezavisna kustosica i povjesničarka umjetnosti sa središnjim interesom za suvremenu umjetnost, film i video, istraživačke projekte, povijest izložbi i kustoske prakse, Branka Benčić surađuje s muzejima, galerijama, festivalima i umjetničkom institucijama u Hrvatskoj i inozemstvu. Bila je povjerenica i kustosica hrvatskog paviljona na 57. bijenalu u Veneciji (2017.), te kustoska savjetnica hrvatskog paviljona na 16. bijenalu arhitekture u Veneciji (2018.). Umjetnička je direktorica Apoteke – prostora za suvremenu umjetnost, voditeljica je i kustosica projekata Cinemaniac/ Misliti film pri Pulskom filmskom festivalu (od 2002.), bila je direktorica programskih linija i kustosica na Međunarodnom filmskom festivalu u Oberhausenu (2019. – 2020.) i kustosica programa Kino umjetnika pri Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu (od 2012.).

Koncipirala je godišnji program za Gradsku galeriju Osijek – galeriju Waldinger, a surađivala je sa Zbirkom »Antun Motika« – Zbirka umjetnina Grada Pule. Kao kustosica realizirala je velik broj skupnih i samostalnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu, izlagala je o suvremenim umjetničkim praksama na simpozijima, razgovorima s umjetnicima i festivalima u muzejima i kulturnim ustanovama (KASK Ghent, TATE Modern, KM Kunstlerhaus Halle fur Kunst und Medien Graz, Goethe Institute Paris...). Autorica je više od 500 stručnih tekstova objavljenih u katalozima i monografijama umjetnika, a bila je i članica međunarodnih žirija festivala i umjetničkih događanja (International Short film festival Oberhausen, Furla Prize, Milano, EMAF European media art festival, Nagrada »Radoslav Putar«, Festival 25 FPS Zagreb, Animafest, KulturKontakt).

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter