PIŠE LARA BAGAR

"Pula shopping 2020"


Sada kada zbrajamo pluseve i minuse minule godine, izgleda da je Grad Pulu obuzeo pravi jingl bell konzumeristički ugođaj koji nam nagoviješta neku bolju budućnost. Ona, na valovima optimizma mora biti bolja, ljepša i, naravno - bogatija. U tom je duhu Grad Pula nedavno objavio javni natječaj na kojem nudi u zakup 23 poslovna prostora u samom centru grada na top lokacijama u Flanatičkoj ulici, Ulici Sergijevaca (za Puljane vječnoj Prvomajskoj), Veronskoj i Zagrebačkoj ulici. Planiraju oni "u svrhu podizanja kvalitete ponude i imidža grada Pule" za poslovne prostore u užem centru trgovine, ni više ni manje - Armanija, Dolce & Gabbanae i Camela! Eto, da si kupiš glamuroznu haljinu za tulum u nekom objektu na periferiji ili premijeri u polupraznom kazalištu. U optimističnoj bogatijoj verziji grada vratila bi nam se i Marella, a na radost svekolikog pučanstva došao bi i toliko voljeni Desigual. Otvaranje Zare izazvalo bi kilometarske redove, samo kada bi je otvorili budući da su u 2020. godini najavili zatvaranje svojih trgovina i fokusiranje na on line prodaju koja se pokazala profitabilinijom. Pa gdje ćeš veće sreće? A kada nam još dođe i Mark & Spencer koji će se samo za Pulu reaktivirati jer je još 2016. godine u svijetu zatvorio sve svoje trgovine i preusmjerio se na asortiman hranom.

Pohvalan je taj irealan optimizam, no ako u Gradu ozbiljno razmišljaju onda i ozbiljno moraju promišljati i dugoročno razvijati strategiju jer, primjerice uz luksuzne trgovine idu i sređene fasade, za početak. Ide i parkirna garaža koja bi ljude vratila u grad i bez luksuznih trgovina. Uz te trgovine ide i isto takva ugostiteljska ponuda - restorana, kafića, slastičarni u čijem finom ambijentu možeš pojesti kolač "po posljednjoj modi" za koji nije problem izdvojiti 25 kuna. Ali tu je turizam, koji će Puljanima, bivšim Uljanikovcima napuniti džepove, pa će od rentanja svojih stanova i čišćenja apartmana, za kraj sezone sebe nagraditi nekim kvalitetnim komadom odjeće, vodeći se onom "nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino". Možda je i Grad Pula, skupo plativši detaljnu analizu potrošačkih navika građana shvatio da Puljani razmišljaju onom "bolje jedan, ali vrijedan". Što će ti jeftina kineska krpica kakvih su puni trenutni butici u gradu, kada možeš imati jednu pravu, skupu "kako rabi". Ili smo u zabludi i Grad Pula zapravo ne razmišlja o nama nego o turistima koji će konačno, nakon što u razgledavanju grada kroz art ulicu Kandlerovu prođu konvoj kineske plastike s guskama kao novim brendom Pule, raspametiti se u glamuroznom drugom dijelu grada.

Možda je stvarno u turizmu kvaka. Nedavno je Luciano Benčić, najveći zakupac gradskih poslovnih prostora u središtu Pule rekao da ih sve spašava turistička sezona. Što su zaradili od svibnja do listopada, to su zaradili. Ali što sa siječnjom, veljačom i ožujkom. Možda da ne čekamo turiste već kopiramo primjer ne tako dalekog Kopra koji je bio u sličnoj situaciji sa viškom praznih prostora u samom centru grada. Kako ne bi zjapili prazni dao je prostore u najam za smiješno niske cijene. Prostore su zakupili razni umjetnici i mali obrtnici i grad je postao interesantan ne samo turistima, već i obrtnicima. Vuk sit i sve ovce, ili kad je Pula u pitanju, guske na broju!

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter