Ilustracija
Da, naslov je sitna provokacija, ali nije daleko od istine. Činjenice naime pokazuju da je ovaj, Plenkovićev HDZ, učinio mnogo za Poluotok koji mu tradicionalno nije naklonjen. Jučer je premijer posjetio Istru i po njegovom rasporedu dnevnih aktivnosti točno se moglo pratiti što je sve aktualna Vlada napravila, pomogla da se napravi, ili će tek napraviti.
Plenković je prvo bio na gradilištu druge cijevi tunela Učka, koji će biti šlag na torti Istarskog ipsilona. Kada se proširi i cesta s druge strane do Matulja, od Pule do Rijeke moći će se stići i u 45 minuta, a do Zagreba za nešto više od dva sata. Koliko je prometna povezanost važna za istarski turizam, pa samim time i za cijelo gospodarstvo, to valjda nije potrebno pojašnjavati. S dovršenom autocestom Istra će zauvijek ostati hrvatski turistički broj jedan. Dalmacija je neće dostići jer će ovdje uvijek biti bliže, brže i lakše za doći.
Premijer je potom išao u Buzet gdje se razgovaralo o problemu s vodoopskrbom, koji je ovo ljeto ponovo došao do izražaja. Ako se ambiciozni (i skupi) planovi o novoj akumulaciji ostvare, Istra neće tako skoro morati opet brinuti o vodi, što bi doista bilo veliko postignuće.
Potom je Plenković bio u novom Uljaniku koji postoji manje-više samo zahvaljujući velikoj podršci države. Nakon što je propao stari Uljanik, kojeg je država godinama vrlo izdašno pomagala, nije bilo nužnog razloga da se osnuje nova tvrtka, ali je svejedno osnovana. Ta nova tvrtka dobila je dugogodišnju koncesiju na golemom prostoru uz more zahvaljujući kojoj preživljava i preživljavat će još desetljećima a da ne mora izgraditi niti jedan jedini brod. Sve to omogućio im je premijer Plenković, koji je nakon Uljanika bio i u Općoj bolnici Pula.
Najveća istarska zdravstvena ustanova ima potpuno novu, modernu zgradu, u čiju je izgradnju Država uložila doslovno stotine milijuna kuna. Još ako se konačno pokrene željeni Medicinski fakultet u Puli, priča o zdravstvu na Poluotoku bit će uspješno zaokružena.
Za kraj, premijer je posjetio tvornicu duhana BAT u Kanfanaru, kojoj je Vlada prošle godine izašla u susret trošarinskom politikom, čime su sačuvane stotine radnih mjesta u Istri. BAT je tada najavljivao gašenje tvornice, a danas posluje sve uspješnije i praktički na dnevnoj bazi otvara nova radna mjesta u odjeljenju na kojem se proizvode grijani duhanski proizvodi, takozvane "manje štetne cigarete". Jedino mjesto koje je premijer jučer posjetio a koje s HDZ-om neka nikakve veze je Infobip.
Ono što je ostalo, a o čemu čelnik ovdašnjeg HDZ-a Anton Kliman često govori, su istarske željeznice. To će biti jako težak posao, ali ne i nemoguć. Uostalom, mnogi su mislili da ništa neće biti ni od druge cijevi tunela Učka ili nove pulske bolnice. Nije započeta ni revitalizacija nekih važnih resursa u rukama države poput pulskog Muzila, za što su najveća prepreka pak domaći "neprijatelji turizma" koji za takve projekte ne žele ni čuti.
Ironija sudbine je da je IDS velik dio svog uspjeha uvijek gradio na neprijateljstvu prema HDZ-u i zazoru ovdašnjeg stanovništva prema desnoj politici, a na kraju je taj isti HDZ odradio najvažnije projekte u novijoj povijesti Istre.