"Sad Sam Matthäus" europska je koprodukcija Emanata iz Ljubljane, Wiener Festwochena iz Beča, Centre national de la danse iz Pariza te Istarskog narodnog kazališta iz Pule, a realizira se u partnerstvu s Mediteranskim plesnim centrom Svetvinčenat, Bunkerom/Starom mestnom Elektrarnom iz Ljubljane te uz podršku Zagrebačkog kazališta mladih
Scena iz predstave (Foto Jelena Janković)
Koreograf, redatelj i izvođač Matija Ferlin i autorski tim predstave - koautor teksta i dramaturg predstave Goran Ferčec, scenograf Mauricio Ferlin, oblikovatelj zvuka Luka Prinčič te oblikovatelj svjetla Saša Fistrić - upravo su se vratili s iznimno uspješnih gostovanja u Parizu, Ljubljani i Beču.
Nakon niza autorskih solo predstava objedinjenih naslovom "Sad Sam", Matija Ferlin u suradnji s piscem i dramaturgom Goranom Ferčecom ovom predstavom nastavlja scensko istraživanje odnosa koreografije, teksta, narativa i performansa, ulazeći u dijalog s jednim od kanonskih djela klasične glazbe, monumentalnim oratorijem Johanna Sebastiana Bacha "Muka po Mateju" (Matthäus-Passion).
"Sad Sam Matthäus" europska je koprodukcija Emanata iz Ljubljane, Wiener Festwochena iz Beča, Centre national de la danse iz Pariza te Istarskog narodnog kazališta iz Pule, a realizira se u partnerstvu s Mediteranskim plesnim centrom Svetvinčenat, Bunkerom/Starom mestnom Elektrarnom iz Ljubljane te uz podršku Zagrebačkog kazališta mladih.
Inicijator i naručitelj predstave, Wiener Festwochen, najvažniji je bečki i austrijski kazališni festival koji svake godine posjeti više od 150.000 posjetitelja, a ove se godine odvija u razdoblju od čak tri mjeseca s izvedbenim događanjima koja traju od 13. svibnja do 21. studenog.
U njemačkom govornom području rijetke su kazališne kritike koje započinju s frazom "Geniestreich" ("Potez genija"), a upravo je tim riječima Der Standard opisao bečku premijeru predstave "Sad Sam Matthäus" koja je izvedena 9. srpnja u Jugendstiltheateru am Steinhof.
Naime, jedna od najcjenjenijih austrijskih dnevnih novina u nastavku svoje kritike zaključuje da se radi o "umjetnički izuzetno uspješnom, poetičnom i političkom komadu, koji unatoč respektabilnom trajanju, ne blijedi ni sekunde" (Ploebst, Helmut. "Bachs Matthäus-Passion als Solo bei den Wiener Festwochen", Der Standard, 10. 7. 2021.)
Ovakva recepcija austrijske kritike značajna je ne samo zbog činjenice da je rad Matije Ferlina prikazan na festivalu koji ove godine predstavlja neke od najznačajnijih svjetskih kazališnih redatelja i koreografa poput Mila Raua, Philippe Quesnea, Marlene Monteiro Freitas, Tima Etchellsa, Nature Theater of Oklahoma, Renéa Pollescha, Tiaga Rodriguesa, već i zato što slična recepcija nije izostala niti kod publike koja je predstavu u Beču, kako navodi Salzburger Nachrichten, "ispratila zasluženo dugim pljeskom".
Publika Centre national de la danse u Parizu predstavu je pozdravila stajaćim ovacijama, dok su hrvatska i slovenska publika reagirale s neskrivenim ganućem i oduševljenjem nakon izvedbi u lipnju u Istarskom narodnom kazalištu u Puli te u Staroj mestnoj Elektrarni u Ljubljani.
"Sad Sam Matthäus" ponovno će zaigrati 24. kolovoza u sklopu programa slovenskog festivala izvedbenih umjetnosti Mladi Levi u Ljubljani, dok će zagrebačka publika predstavu moći pogledati 4. i 5. studenog u Zagrebačkom kazalištu mladih.