Poznati svjetski fotograf Fernando je u svom novom projektu Grožnjance stavio u prvi plan, posvećujući se onima kojima umjetnost nije primarno zanimanje, želeći im tako odati i priznanje i zahvalnost za suživot. Autor Fernando i koordinatorica projekta "Grožnjanci" Tina Hofman su se u pripremi projekta obratili ponaosob svim mještanima Grožnjana, stalnim i povremenim, na sudjelovanje, odnosno na snimanje njihovih portreta
Aktivnost grožnjanske Gradske galerije Fonticus nastavljena je prezentacijom novog umjetničkog i fotografskog projekta poznatog svjetskog fotografa Fernanda, koji je posljednjih petnaestak godina mnogo više vezan za Hrvatsku i Grožnjan. On je u svom novom projektu Grožnjance, koji se povremeno javljaju u raznim prigodnim publikacijama, sada stavio u prvi plan, posvećujući se onima kojima umjetnost nije primarno zanimanje, želeći im tako odati i priznanje i zahvalnost za suživot. Autor Fernando i koordinatorica projekta "Grožnjanci" Tina Hofman su se u pripremi projekta obratili ponaosob svim mještanima Grožnjana, stalnim i povremenim, na sudjelovanje, odnosno na snimanje njihovih portreta.
Čak su objavili i plakat s pozivom na snimanje i na artističku suradnju, a ne na puko poziranje, što je urodili plodom. Tako je nastao projekt od stotinjak portreta, a još više će ih se naći na posebnoj internetskoj stranici. Uz to, na projekt se nadovezuje i film s tematikom vezanom uz Grožnjan, a sve će uskoro biti objavljeno.
- Svi fotografski snimljeni stanovnici Grada umjetnika dobivaju obvezu biti kreativni - moraju oblikovati stvar, objekt, sliku, instalaciju koja bi ih trebala odrediti. Autori projekta zadaju im zadatak da odrede predmet koji će ih predstavljati, a koji će biti postavljen ispred njihovih portreta, po uzoru na maske koje smo trebali nositi unatrag dvije godine. Ovaj projekt vraća nas individualnosti, zapravo ideji neponovljivosti osobe, jer svi portretirani sami određuju što će ih predstavljati na fiktivnoj masci. Dogodilo se da se većina odazvala kreativnošću! Očito je da se Fernando ne zadovoljava prikazom oblikovnog stanja, već napor usmjeruje ka značenju. On fotografijama oduzima kolor, ali ostavlja boju očiju, pa je naslov projekta proširen i nosi podnaslov: Social Eyes. Percepcija je formalno opisiva odnosima između tonova, sjena, kompozicije, ali ovdje je zanimljiviji socijalni kontekst. On se ogleda u činjenici da će akteri sebe, ali i lica svojih susjeda vidjeti na izložbi, i to u Gradskoj galeriji Fonticus, u našem Grožnjanu.
Tako se još jednom inicira dobri duh kreativnog, umjetnošću obilježenog, istarskog grada na uzvisini. Ovaj projekt usađen je u recentno povijesno vrijeme. Znamo da je lice najvažnija oznaka identiteta. Jedini dio tijela koji je neponovljivo osoban. Ono nosi osmijeh, grimasu, osobnost jedinke. Ovdje se događa da, osim izvrsne ideje notiranja svih stanovnika Grožnjana, autor izvrgava ruglu nametanje prekrivanja lica. Umjetnik neželjenu, forsiranu, nakaradnu masku za usta i nos transformira u oznaku identiteta. Građani, stanovnici, akteri ovog projekta prilažu najrazličitije vidove zadanog oblika maske. Tu su rukom izrađeni predmeti, predmeti iz domaćinstva, igračke, slike, crteži, ilustracije, bilješke, glazbeni zapisi. Neke su maske izrađene od fotografija značajnih predmeta, mjesta ili osoba u raznorodnim materijalima i tehnikama, rekao je o ovom projektu kustos Eugen Borkovsky uz zahvale Općini Grožnjan na pomoći u realizaciji projekta, ali i na potpori svih proteklih godina.
Fernando Marcus Stephen Rohan je rođen u Engleskoj, a živio u Kanadi, SAD-u i na malom otočiću Guernseyu (Velika Britanija) prije preseljenja u Hrvatsku. Diplomirao je kazalište i arheologiju na Sveučilištu u Birminghamu, a školovao se na New York Institute of Photography. Član je međunarodne fotografske organizacije The Societies, gdje biva posebno prepoznat za figurativnu fotografiju i fotografiju raznih događanja. Fernando je višestruko nagrađivan autor te učestalo izlaže s londonskom fotografskom grupom Thirteen (Trinaestorica).
U fotografskom radu Fernanda okupiraju teme povijesti, ljudske forme i svijeta prirode. Zabilježio je medvjede u kanadskom Stjenjaku, drevne hramove u Ateni, podvodni svijet uz obale Novog Zelanda te ljudske forme na pješčanim plažama Kanalskog otočja. Trenutno nalazi strast u istraživanju istarskih motiva, posebice Grožnjana, gdje je stacioniran posljednjih petnaest godina. Blisko umjetnički surađuje sa suprugom Tinom Hofman koja do danas ostaje Fernandov najdraži model i inspiracija.
Tina Hofman je performance - maker i producentica. Rodom iz Zagreba, danas je posvećena međunarodnom radu, najviše na relaciji Hrvatska - Engleska. Ostvaruje široku lepezu projekata, a 2015. godine osnovala je organizaciju Notnow Collective koja se bavi radikalnim uključenjem nezastupljenih u umjetničko stvaranje i u publiku te se počinje baviti kulturnim menadžmentom, vodstvom i produkcijom. Pandemija uvodi značajne promjene u njeno djelovanje, te počinje istraživati inovativna digitalna izvedbena iskustva, participativnu umjetnost u javnim prostorima te audio prostornost.
Izložba "Grožnjanci" privukla je velik broj posjetitelja na otvaranju, a realizirana je u okviru obilježavanja Dana općine Grožnjan.