Klemen Zupanc, Jure Zrimšek i Eugen Borkovsky uz Zrimšekovu nadrealnu kombinaciju realnih oblika
Predstavljen je dio stvaralačkog opusa dvojice slovenskih umjetnika iz Ljubljane, Jure Zrimšeka i Klemena Zupanca
Posjetitelji Gradske galerije Fonticus u Grožnjanu u naredna dva tjedna mogu kroz dvije samostalne izložbe upoznati dio stvaralačkog opusa dvojice slovenskih umjetnika iz Ljubljane, Jure Zrimšeka i Klemena Zupanca. Oba mlada umjetnika već su imali prilike izlagati u Fonticusu, a za svoj su rad dobivali mnoga ugledna priznanja.
Tijelo kao matrica
Ovom prilikom Jure Zrimšek predstavlja kolekciju radova pod nazivom "Tijelo kao matrica", kao potvrda kretanja u suvremenoj umjetnosti kroz nepoštivanje uobičajenih pristupa, tehnika i plasmana umjetničkog predmeta, pa sam umjetnik odlučuje što će biti motiv, a što ne.
- Zrimšek smišljeno razodijeva prostor kako bi promatraču pokrenuo misao. Osmišljavajući prezentaciju, autor obrađuje i ambijent unutar kojeg predstavlja samo jedan rad. Bijela kocka mu služi kao poprište prezentacije problema. Na radu je ponuđeno prepoznavanje motiva. On promatraču nudi nadrealnu kombinaciju realnih oblika, uz morsko biće tijesno je pripijena čovjekolika figura. Ova kombinacija ima karakter dosjetke. Prolazeći postavom, nameću se dva aspekta interpretacije: identitet i realnost, a nameće se i pitanje realnog i irealnog. Projekt inicira podsjećanje na naše vlastite snove. Pred nama je inicijacija koja nas upozorava da svijet nije jednoznačan i da u svemu oko nas, ali i u nama samima postoje mnogi oblici postojanja koje je neophodno iščitati izvan okvira uvriježene realnosti. Promatrač se mora sam odlučiti što doživljava gledajući rad, oblike ili događaj, rekao je kustos galerije Eugen Borkovsky predstavljajući projekt i autora koji se već predstavljao na mnogim samostalnim i kolektivnim izložbama.
Suvremeni ljubljanski umjetnik Klemen Zupanc s projektom "Simulacija smisla" nudi recentnu prezentaciju, odnosno asocijativnu scenu izvedenu kombiniranom tehnikom na platnu. Iako se u radovima zapaža više pristupa oblikovanju, autor fotografijom i uljanom bojom nudi zaokruženu cjelinu. Kompilirajući oblike, određuje ih kao zamjenu za uobičajene estetske predodžbe. Elementi projekta su segmenti automobila u neobičnoj konstelaciji.
Osobni automobil
- Iz okruženja koje nije realno, već je plasirano medijima, autor se koncentrira na osobni automobil. Rad se sastoji od figurativnih isječaka pa djeluje poput kolaža. Umjetnik motiv predstavlja kasetama s dijelovima slike, velikim pikselima. Autor segmentira pa spaja elemente. Njegov bi se rad, koji ovdje predstavljamo, mogao tumačiti interesom za likovni izraz koji prestaje biti podražavanje realnog. Na neki način, on želi izmjestiti umjetnost iz njenog kulturnog i urbanog konteksta. Zupanc propituje smisao i svrhu umjetničkog čina uzimajući fotografije automobila od kojih sklapa sliku, a izabrano plasira kao montažu. Autor kao da usklađuje umjetnost i realnost dajući svoj doprinos sprječavanju ravnodušnosti koja osiromašuje, dodao je o Zupancovim radovima Eugen Borkovsky.