Riječ je o medijskim slikama rađenim u suradnji s dizajnericom Sanjom Bachrach Krištofić, u formi intersubjektivnosti i civilizacijske potrebe umjetnice za ljudskom solidarnošću, kazala je Jerica Ziherl, povjesničarka umjetnosti i ravnateljica novigradskog Muzeja Lapidarium
Izložba Sanje Iveković "Homework From Self-Isolation - Domaći rad u samoizolaciji" može se razgledati u novigradskoj Galeriji Rigo do 15. kolovoza. Izložbu organizira Muzej Lapidarium, kustosica je Jerica Ziherl, povjesničarka umjetnosti i ravnateljica Lapidariuma, a koncepciju izložbe potpisuju Sanja Iveković i Sanja Bachrach Krištofić. Izložbu prati posebno izdanje s tekstovima Zdenke Badovinac, Johanne Sokolowske, Jelene Vesić i Gorana Trbuljaka.
Sanja Iveković prvi put je izlagala u Galeriji Rigo u svibnju/lipnju 1996. godine. Izložila je video-instalaciju "Ne-stabilne slike", što je bio i naziv izložbe. "Bila sam fascinirana njezinim progresivnim djelovanjem i razmišljanjima, jer mala galerija i udaljeni Novigrad ipak nisu mogli ispuniti sve uvjete njezina predloženog koncepta. Bez obzira na to Sanja Iveković nije odustala, niti se predala. Uzajamnošću i razumijevanjem rađalo se nešto što je od ne-stabilnih slika nastalo, zapravo, stabilna izložba. I to dosljedna umjetnici. Sada, kada drugi put izlaže u Galeriji Rigo, dakle 24 godine kasnije i u vremenu kada cijeli niz kriza potresa svijet ili, kako je umjetnica te 1996. godine nehotice predvidjela, u vremenu doista ne-stabilnih slika, predstavlja se s novim radovima u mediju sinestezije lica i riječi, što je ujedno i sadržaj ove publikacije. Riječ je o medijskim slikama rađenim u suradnji s dizajnericom Sanjom Bachrach Krištofić, u formi intersubjektivnosti i civilizacijske potrebe umjetnice za ljudskom solidarnošću, kazala je Jerica Ziherl.
- Sanja Iveković, koja je primjerima vlastitih radova potvrdila da suvremena umjetnost i te kako jest društveno relevantna ili, ako hoćete, protumoć sustavu čiji su odnosi usmjereni kontroli, podčinjavanju i isplativosti, i ovaj je put pokazala, baš kao i prije 24 godine, da ne odustaje, da se ne predaje. Dapače, svojim kritičkim razmišljanjem i djelovanjem i dalje uznemiruje zbilju promatrača, pa radilo li se o stabilnim ili ne-stabilnim slikama, zaključuje Jerica Ziherl.
- Naslov izložbe "Home-Works" Sanje Iveković evocira tri vrste rada uvezanih u aktualnost suvremenog trenutka globalne pandemije, izvanrednog stanja i društvene izolacije: homework kao domaći (školski) zadatak, work from home kao visokozastupljeni i popularni "rad od kuće" i housework, odnosno "rad u kući" – tradicionalno ženski, nevidljiv i neplaćen, naglašava nezavisna kustosica Jelena Vesić.
Sanja Iveković rođena je u Zagrebu, gdje sada živi i radi. Stalno propituje ulogu umjetnosti u društvu širokom lepezom medija, u sjecištima rodnih, nacionalnih i klasnih pitanja. Njezini radovi iz 1990-ih bave se propašću socijalističkih režima i posljedicama trijumfa kapitalizma i tržišne ekonomije nad životnim uvjetima, posebno žena. Sudjelovala je na različitim međunarodnim bijenalima i značajnim izložbama kao što su 38. međunarodni bijenale EVA, Limerick (2018.); Documenta 8, 11,12, 13 i 14 (1987., 2002., 2007.,2012., 2017.); Kijevski bijenale, Kijev (2015.); Artes Mundi, Cardif (2014.); Istanbulski bijenale, Istanbul (2009., 2007.).
Program je ostvaren sredstvima Grada Novigrada, Ministarstva kulture Republike Hrvatske te Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije.
Fotografije snimila Lidija Kuhar / Kulturistra