Prezentacija video zada Željka Bobanovića
U skladu s prilikama i dozvoljenim načinom okupljanja, kustos galerije Fonticus Eugen Borkovsky otvaranje tri nove izložbe, napokon uživo, upriličio je u grožnjanskoj lođi. Potom su posjetitelji i razgledali samostalnu izložbu fotografija Zlate Tomljanović "Prostori stanja", likovni projekt s video radom Željka Bobanovića (Don Bobo) "Philosophia Perennis", te o video rad "Želja" Katje Restović
Stalni posjetitelji Gradske galerije Fonticus s nestrpljenjem su dočekali popuštanje restrikcija i otvaranje galerija, a mnogi su došli na predstavljanje tri nova likovna projekta. Iako su već mnogi nove projekte mogli pogledati preko internetskih kanala i stranica, prezentacija uživo uz razgovor s umjetnicima i prijateljima, nešto je drugo. Podsjetimo, radi se o samostalnoj izložbi fotografija Zlate Tomljanović pod nazivom "Prostori stanja", o likovnom projektu s video radom Željka Bobanovića (Don Bobo) "Philosophia Perennis", te o video radu "Želja" Katje Restović.
U skladu s prilikama i dozvoljenim načinom okupljanja, kustos galerije Eugen Borkovsky otvaranje tri nove izložbe, napokon uživo, upriličio je u povijesnoj lođi ispod galerije. Nakon uvodnih riječi posjetitelji su, u manjim skupinama s kustosom Borkovskim obilazili prostore galerije u kojima su prezentirani novi likovni projekti.
U jednom galerijskom prostoru riječka umjetnica i likovna pedagoginja Zlata Tomljenović se ovom prigodom u Fonticusu predstavila serijom fotografija. Njene fotografije predstavljaju seriju bilješki kroz koje autorica propituje neko arhitektonsko zdanje. Ljudi na fotografijama nema, ali naslućuju se opremom interijera i naznakama eksterijera. Kroz staklene barijere može se zaključiti da se radi o prostorima neke institucije, a scene nude dojam osamljenosti.
Željko Bobanović (Don Bobo) predstavlja višeslojan i zahtjevan projekt, dvodijelnu prezentaciju. U jednom je dijelu, na zidovima galerije, razbijeno zrcalo uz printane sekvence iz video-rada. Drugi dio prezentacije je projekcija videa. Tako su u postavu ponuđene dvije vrste pregleda, dvije vrste percepcije rada. Pregled cijelog video-rada zahtijeva koncentraciju i udubljivanje. Promatrač, smješten u višekratne refleksije razbijenog zrcala, daje dodatni smisao radu, a umjetnik tim imaginarnim proširivanjem prostora propituje odnos između umjetničkog rada, galerijskog prostora, autora i promatrača.
Umjetnica Katja Restović u video radu "Želja" nudi niz asocijativnih scena uz naglašenu uporabu montaže. Jednostavnim postupkom ona sklapa snimke ljudi koji se strasno ljube. Sve sekvence nude aspekt koji naginje erotskom. Promatrač očekuje nastavak događaja, ali ga autorica stalno vraća na početak. Koloristički monokromni kadrovi filma daju poseban dojam proteklog vremena, kao da su se akteri ljubili samo nekada davno.
Posjetitelji, koji su nakon dužeg vremena došli u galeriju Fonticus, iskazivali su zadovoljstvo druženjem u galerijskom prostoru i izvan njega, jer otvaranje izložbe i prezentacija projekata teško se može nadomjestiti suvremenim komunikacijskim sredstvima.
Prije predstavljanja novih likovnih projekata, Eugen Borkovsky kazao je da je Grožnjan - Grad umjetnika smrću Zorana Leke izgubio još jednog kreativnog stanovnika.
- Arhitekt Zoran Leko, rođen 1961. godine, tijekom svog kratkog, ali kreativnog životnog puta ostvario je mnoge projekte, građevine i interijere, a bavio se i dizajnom. Priredio je nekoliko samostalnih izložbenih prezentacija. U Grožnjanu je živio dugi niz godina. U našim sjećanjima ostat će kao plemenita, vedra i kreativna osoba, rekao je Eugen Borkovsky.