Izlaže u Dnevnom boravku Rojca

Petar Dugandžić: Simbolika ponovnog rađanja kroz osobno čistilište

Samostalna multimedijalna prezentacija "Izgubljeni Miraz VIII. / PLACENTA" Petra Dugandžića sastavljena je od fotografija i performansa, a autor ističe da je tema, inicijacija za ovogodišnji projekt, njegov stav o tome da "svako novo, dramatično životno iskustvo, koje nas ne ubije, već nas ojača, reprezentira neku vrstu novog, osvještenijeg 'Ja'"

| Autor: Mladen RADIĆ
(Snimio Dejan Štifanić)

(Snimio Dejan Štifanić)


"Izgubljeni Miraz VIII./PLACENTA" samostalna je multimedijalna prezentacija sastavljena od fotografija i performansa Petra Dugandžića predstavljena u Dnevnom boravku Rojca. Nadovezuje se na izložbeno-performativni slijed izvedbi koje autor potpisuje. Nosi broj osam i dio je niza od 23 izložbi odnosno performansa, koje autor planira održati. Dugandžić je koncept zamislio na način da se pojedine izvedbe realiziraju svake godine, na isti dan, u isti sat, često na drugoj lokaciji.

Fotografije Deana Bužlete

"Tema, inicijacija za ovogodišnji projekt, je moj stav o tome da svako novo, dramatično životno iskustvo, koje nas ne ubije, već nas ojača, reprezentira neku vrstu novog, osvještenijeg 'Ja'. Intenzivno se udubljujući u problematiku i realizaciju/materijalizaciju, želeći simbolično predstaviti novi početak, zapazio sam magiju, ljepotu simboličnog ponovnog rađanja. Ovime propitujem, ali i na neki način sebi odajem poštovanje jer nisam posustao u trenucima koji su mi bili naporni. Ovaj projekt mi je i svojevrsno osobno čistilište. Njime nastojim sve nelagodne i tmurne trenutke pretvoriti u nešto plemenito i sjajno", kaže on.

(Snimio Dejan Štifanić)(Snimio Dejan Štifanić)

Dugandžić je u performans kao metaforu uveo maketu Zlatnog jajeta iz kojeg izlazi ogrnut, presvučen mekim, poluprozirnim materijalom koji simbolizira placentu, posteljicu koja je veza između maternice i fetusa, a ona se kasnije skida kako bi novo biće moglo samostalno zaživjeti. Ova koprena se tijekom izvedbe postupno gubi. To čišćenje, zakoračivanje u novi život, prati plesno-performativni pokret i izabrani zvuk klasične glazbe. Za to vrijeme koristi i njegove likovne kolaže, ali i fotografije koje je snimio Dean Bužleta, tijekom foto sessiona na lokaciji Cave Romane.

(Snimio Dejan Štifanić)(Snimio Dejan Štifanić)

- Želim predstaviti, ukazati, pokazati ljepotu mijene i tijeka kao kontinuirane konstante našeg osobnog, socijalno ljudskog i naturalnog okruženja. Novi početak naporna je situacija, ali to je sastavni dio života. Nakon izvedbe i ja simbolično krećem u novi život, kaže Dugandžić.

Autorske vizualizacije

Otvarajući izložbu kustos Eugen Borkovsky opisao je Dugandžića kao autora koji intenzivno živi, snažno doživljava stvari/situacije i iskazuje potrebu vizualizirati impresije.

(Snimio Dejan Štifanić)(Snimio Dejan Štifanić)

- Njegovi radovi dodiruju osobna stanja koja pretače u performativno-likovni iskaz. Primjetna je doza akcionizma, pozitivnog aktivizma. Na rubu egzaltacije i intimnog iskaza, dojmljive su njegove javne izvedbe. Projekti se vežu na suvremeno ozračje koje unosi eksperiment, slučajnost, uz promišljene kombinacije tehnologija i načina javne prezentacija. Petar ima iskustvo lokalnih i interkontinentalnih lokacija, gdje zapaženo izriče osobna i lokalna stanja, često svjedočeći trivijalnosti recentnog povijesnog trenutka. Iako mu je tjelesni pokret možda najizražajniji način iskaza, on se ne boji dodira s materijom pa često koristi raznorodne tehnike i građu. On intenzivno stvara pa se, iz mnogobrojnih uprizorenja, uvijek mogu izdvojiti vizualizacije koje možemo doživjeti kao autorske, ističe Borkovsky.

(Snimio Dejan Štifanić)(Snimio Dejan Štifanić)

- Autor poziva artistički provjerenog Deana Bužletu s kojim ostvaruje reprezentativan niz fotografija. Bez obzira što se fotografije realiziraju kao bilješke trenutaka, preko njih je predstavljena svojevrsna praizvedba, začetak oblikovanja ovog performansa. Autor kroz artističke postupke ponavlja, obnavlja čin rođenja. Ovaj put uz prisutnu svijest o sebi i okruženju. On se u konačnici pred nama pojavljuje kao nova, druga, reinkarnirana osoba. Ovime i nas inicira na osobna propitivanje, daje nam hrabrosti da krenemo u rekonstrukciju svoji ustaljenih pristanaka na konvencije s idejom pronalaska našeg novog, iskrenog realnog "JA", rekao je Borkovsky otvarajući izložbu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter