Valter Flego je izvjestitelj u Odboru za promet i turizam za područje robotike i umjetne inteligencije
Autonomna vožnja ima potencijal učiniti vožnju sigurnijom, učinkovitijom i ekonomičnijom… Možemo znatno olakšati mobilnost ljudima s invaliditetom, stvarati nove održive poslovne modele te znatno manje zagađivati okoliš, naglasio je eurozastupnik iz Istre
Na prošlotjednoj plenarnoj sjednici Europski parlament usvojio je prijedloge za oblikovanje novog zakonodavnog okvira o upotrebi umjetne inteligencije u prometu za što se u Bruxellesu snažno zalaže IDS-ov Valter Flego koji je izvjestitelj u Odboru za promet i turizam za područje robotike i umjetne inteligencije.
- Presretan sam što je ova odluka donesena. Ona je naš doprinos stvaranju Europe 4.0, kreiranju sigurnih, pouzdanih i etičkih tehnologija koje će zasigurno u velikoj mjeri oblikovati našu budućnost, kazao je Flego komentirajući glasovanje svojih kolega.
Flego je posljednjih mjeseci aktivno radio na prijedlogu za donošenje zakonodavnog okvira o upotrebi umjetne inteligencije, robotike i novih tehnologija na europskom tržištu automobilske industrije i to povezujući industriju, obrazovne institucije i Europski parlament. Tako je početkom godine i došlo do zapažene suradnje s jednom od najbrže rastućih tehnoloških tvrtki u Europi - tvrtkom Rimac Automobili, a ovoga je tjedna usvajanjem na plenarnoj sjednici u Bruxellesu ta priča zaključena. Inicijativa je usvojena s 559 glasova za, 44 protiv i 88 suzdržanih.
- Živimo u vremenu svakodnevnih tehnoloških napredaka od kojih očekujemo da olakšavaju našu svakodnevnicu, da pozitivno utječu na kvalitetu našeg života. Autonomna vožnja ima potencijal učiniti vožnju sigurnijom, učinkovitijom i ekonomičnijom. Ima potencijal ne samo transformirati način na koji putujemo, već i način na koji živimo u urbanim sredinama. To je naša bliska budućnost, dio digitalne zelene Europe kojom prije svega možemo spasiti živote, jer uzrok čak 95% prometnih nesreća ljudska je pogreška. Možemo znatno olakšati mobilnost ljudima s invaliditetom, stvarati nove održive poslovne modele te znatno manje zagađivati okoliš, naglasio je eurozastupnik iz Istre.
Povijest ideje o automobilskoj autonomnosti, vjerovali ili ne, stara je više od jednog stoljeća, no prvi praktični korak prema autonomnim vozilima napravio je inovator i bivši vojni inženjer Francis Houdina koji izradio kontrolirano vozilo koje je bez incidenta provozao ulicama New Yorka. Ideja se razvijala, a danas kad je realnost nametnula se i potreba postavljanja odgovarajućeg zakonodavnog okvira.
Važnu ulogu u tome imaju propisi o etičkim aspektima umjetne inteligencije u prometu koji bi trebali voditi računa o sigurnosti i transparentnosti, mjerama zaštite od pristranosti i diskriminacije, pravu na pravnu zaštitu te o poštivanju privatnosti i zaštiti podataka. Najvažnije, to je umjetna inteligencija koja je usmjerena na čovjeka i koju je osmislio čovjek i ljudski nadzor treba biti u svakom trenutku omogućen.
- Oporavak od ove zdravstvene i gospodarske krize neće biti ni malo lak, ali jedan od ključnih alata uz zelene politike svakako su digitalizacija i tehnološke ideje poput modernizacije javnog prijevoza i pametnog prometa. Zato sam sretan i ponosan što sam kao zastupnik u Europskom parlamentu prepoznat kao jedan od promotora novih tehnologija, zaključio je Valter Flego.