UOČI POČETKA PREDSEZONE

DENIS IVOŠEVIĆ, novi-stari direktor TZ-a Istarske županije: "Razradili smo četiri scenarija za rat u Ukrajini. O četvrtom ne želimo ni misliti"

| Autor: Gordana ČALIĆ ŠVERKO
Denis Ivošević (snimio Milivoj MIJOŠEK)

Denis Ivošević (snimio Milivoj MIJOŠEK)


Denis Ivošević ponovo je izabran za direktora Turističke zajednice Istarske županije na čijem je čelu posljednjih 12 godina. Izborom direktora, županijski TZ ispunio je svoju zakonsku obvezu, budući da prema novom Zakonu o turističkim zajednicama svih tristotinjak turističkih zajednica koliko ih ima u Hrvatskoj mora raspisati nove natječaje i do lipnja izabrati direktore.

Svima im je novi radni status, umjesto ugovora na neodređeno koje su imali do sada, po novom sklapaju ugovore na mandat od četiri godine. Turističko vijeće Turističke zajednice Istarske županije natječaj za izbor i imenovanje direktora županijskog TZ-a raspisalo je 25. ožujka i na to mjesto ovog tjedna izabralo Ivoševića. Na natječaju je bio jedini kandidat.

Pred novim-starim direktorom, koji će iduće četiri godine upravljati ovim važnim sektorom, izazovno je razdoblje. U mandat je ušao iz dvogodišnje korona krize i u novo mandatno razdoblje zakoračio u okolnostima rata u Ukrajini no s time će se, kaže, u županijskom TZ-u spremno uhvatiti u koštac.

- Istra je, ne samo kao turistička destinacija, nego i kao regija u cjelini, definitivno pokazala da je protokol suradnje između privatnog i javnog sektora kvalitetno uvezan i kvalitetno umrežen jer je to jedna od ključnih pretpostavki da regija može funkcionirati ne samo kad je situacija normalna, nego prvenstveno kad je situacija izvanredna. A situaciju u prethodne dvije pandemijske godine definitivno možemo nazvati izvanrednom. Da potkrijepim tu činjenicu, podsjetit ću da je krajem travnja 2020. godine Istra bila prva regija u Europi koja se otvorila turistima i koja je otvoreno komunicirala da su u Istri razrađeni svi protokoli, ne samo za eventualni proboj virusa, nego i da je cjelokupna situacija u tom razdoblju što se tiče brojki zaraženih bila gotovo na minimumu. Te godine sredinom listopada Istra je bila posljednja zelena oaza u cijeloj Europi. Ako se prebacimo na 2021. godinu, onda također možemo reći da je Istra ponovno bila prva regija koja se otvorila turistima, napominje Ivošević.

U Istri je 2020. godine realizirano 47 posto cjelokupnog prometa rekordne 2019., a u 2021. godini to je bilo gotovo 82 posto. Samim time, napominje Ivošević, može se reći da je Istra u turističkom smislu bila pobjednik na Mediteranu, i u 2020. i u 2021. godini.

Kakve su ovogodišnje turističke projekcije, pitamo, a Ivošević odgovara da kada su u rujnu i listopadu prošle godine pisali program rada tada su, budući da covid-19 više ne bi trebao biti gospodarski nego isključivo medicinski problem koji je još k tome na izmaku, u plan stavili da bi 2022. godine trebalo realizirati 95 posto od rekordne 2019. godine.

- Međutim, početkom 2022. godine, praktički iz dvogodišnje korona krize koja još nije završila, ušli smo u novu krizu, a to je ratno žarište u Ukrajini, odnosno agresija Rusije na Ukrajinu koja je počela 24. veljače. Do tog razdoblja booking se kretao između 12 i 18 posto više u odnosu na isto razdoblje rekordne 2019. godine. Ovisno o vrsti smještaja i pojedinim destinacijama, negdje je to bilo prema 12 posto, a negdje prema 18 posto. Iz današnje perspektive vidimo da ta agresija neće tako brzo stati i naša je jedina nada da se ona neće preliti van granica Ukrajine. Upravo iz tog razloga razradili smo četiri moguća scenarija, od onog koji bi potvrdio prvotna očekivanja da će se realizirati 95 posto rekordne 2019. godine. Drugi scenarij je kontinuitet ratovanja i istovremeno pregovaranja, gdje bi ostvarili nešto lošiji turistički rezultat, treći scenarij da se ratna žarišta intenziviraju i preliju van granica Ukrajine, a četvrti scenarij je onaj najgori o kojem ne bi željeli razmišljati, a to je da se sve pokrene na razini širih razmjera, a da se ne govori o Trećem svjetskom ratu. Taj scenarij nismo razmatrali u detalje jer jednostavno ne bi željeli da se desi, ističe Ivošević.

Govoreći o trenutnim pokazateljima, Ivošević je istaknuo da je od početka godine do jučerašnjeg dana Istra realizirala gotovo 11 posto bolji rezultat u odnosu na isto razdoblje rekordne 2019. godine. Za predstojeće uskrsne blagdane očekuje se dolazak oko 33.000 do 35.000 gostiju i oko 140.000 noćenja, što bi u usporedbi s Uskrsom iz 2019. godine, koji je padao sedam dana kasnije, a što igra veliku ulogu, bilo oko između 75 i 80 posto.

- U pretprošloj i prošloj godini imali smo uglavnom krizno komuniciranje s tržištem koje je bilo vrlo bitno jer, valja se prisjetiti, bilo je jako puno zlonamjernih i lažnih informacija o stanju u Istri. Tako da je posebno u 2020. godini pravodobna i točna komunikacija preuzela ulogu promocije destinacije. Lani je to bilo podijeljeno, ali je opet izvor svih informacija koje su odlazile iz Istre prema našim najznačajnijim emitivnim tržištima bila upravo točna, pravodobna komunikacija, a onda u drugoj mjeri je bila ključna i promocija, koja je imala za cilj prezentirati Istru kao sigurnu, organiziranu destinaciju gdje ne postoji ugroza od koronavirusa, i jasno pozvati goste da dođu u Istru. Ove godine ponovno će komunikacija biti izuzetno bitna, jer ne samo da ćemo morati pratiti na dnevnoj razini zbivanja koja se dešavaju na kriznom žarištu, nego i pratiti kakav odjek ima to krizno žarište i ratno djelovanje na naša najznačajnija emitivna tržišta, Njemačku, Austriju, Sloveniju, Italiju i Nizozemsku. Tako da će aktivnosti iz prikupljanja ključnih informacija, stanja na tržištu, što radi naša konkurencija, biti ključni miks spoznaja koje ćemo morati pretočiti u pravodobnu i točnu komunikaciju i targetiranu promociju na određenim tržištima s određenim medijima i s točno preciziranom publikom koju želimo privući u Istru, zaključio je Ivošević.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter