Lučka uprava Rovinj u međuvremenu razvija još jedan projekt od strateške važnosti. Riječ je o izgradnji Sjevernog lukobrana na otoku Sveta Katarina
Nova komunalna luka San Pelagio
Stanovnici Grada Rovinja na nadolazeći blagdan zaštitnice Svete Eufemije i Dan Grada koji se obilježava u rujnu imat će dodatan razlog za slavlje. Naime, 15. rujna svečano će se otvoriti i nova komunalna luka San Pelagio čiji su radovi dovršeni još u svibnju.
- Uspješno smo okončali još jedan kapitalni infrastrukturni projekt u našem gradu, koji će uvelike pridonijeti rasterećenju gradske luke Andana u samom centru grada. Iako smo inicijalno planirali izgradnju 250-300 vezova u novoj luci, zbog velikog je broja zahtjeva za vezom taj broj povećan na ukupno 375 vezova, isključivo za plovila građana za osobne namjene, izjavio je gradonačelnik Rovinja Marko Paliaga.
Novo sunčalište
Planirani vezovi namijenjeni su plovilima do 6 metara. Od toga će manji broj vezova biti i za plovila do 8 metara, dok je 10 vezova predviđeno za brodice do 10 metara.
Svaki ponton bit će opremljen ormarićima za opskrbu strujom, vodom i hidrantskom (protupožarnom) mrežom, a cijena korištenja bit će paušalna i obračunata kao naknada u računu za vez. Valja napomenuti i kako će kompletna sjeverna luka biti pod sustavom video-nadzora, a u sklopu nje predviđeno je i parkiralište koje je uvršteno u četvrtu zonu, odnosno koje je besplatno za stanovnike.
Vizualizacija predstojeće gradnje sjevernog lukobrana
Nova će luka donijeti dodatnu vrijednost sjevernom djelu grada te od nje neće imati koristi samo vlasnici brodica, već i ostali građani i gosti, s obzirom da je s vanjske strane lukobrana izgrađeno i sunčalište s ulegnućima za ležanje i prostirku te stepenicama za ulaz u more.
Uz lukobran je postavljena i javna rasvjeta te zeleno raslinje koje će luku i sunčalište, koje već krasi najljepši pogled na starogradsku jezgru, učiniti još atraktivnijim.
Položaj i oblik lukobrana definirani su u skladu s uvjetima konzervatora te oblikovanjem projektanta arhitekture i rezultatima dobivenim pomoću numeričkog modeliranja deformacije valova. Sami poprečni presjek lukobrana složenog je karaktera, a također je djelomično uvjetovan od strane konzervatora u smislu njegove apsolutne visine, estetskim zamislima arhitekta te funkcionalnim detaljima projektanta pomorskih građevina. Poprečni presjek lukobrana je atipičan, a najsličniji je vertikalnom tipu lukobrana.
U planu i dva lukobrana
Ukupna vrijednost investicije iznosi 53.312.039 kuna koju su većim djelom pokrili Grad Rovinj i Lučka uprava, dok je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture osiguralo 8,5 milijuna kuna te Istarska županija 1,6 milijuna kuna.
Glavni projektant je Alan Kostrenčić, dipl.ing.arh. iz Kostrenčić i Krebel - arhitekti d.o.o., a radove su izvele tvrtke Pomgrad inženjering d.o.o., Vodogradnja Rijeka d.o.o. i BSK commerce d.o.o., te Vodogradnja Rijeka d.o.o.
Osim zaštite gradske luke od vanjskih i plimnih valova riješit će se i problem nedostatnog broja vezova
Ovog tjedna predstoji tehnički pregled luke, a trenutno se na lokaciji odvijaju posljednji radovi sanacije i uređenja gradilišta.
I dok je projekt Sjeverne luke San Pelagio priveden kraju, Lučka uprava Rovinj u međuvremenu razvija još jedan projekt od strateške važnosti. Riječ je o izgradnji Sjevernog lukobrana na otoku Sveta Katarina, projektu kojeg je Lučka uprava nedavno dostavila Istarskoj županiji kako bi ga kandidirala za dodjelu sredstava iz europskih strukturnih i investicijskih fondova.
Južna je luka rizična uglavnom zbog naleta snažnih vjetrova, dok postojeće pomorske građevine južne luke ne pružaju dostatnu zaštitu plovilima unutar nje. Stoga je u svrhu zaštite gradske luke od vanjskih valova i sve češćih plimnih valova uzrokovanih klimatskim promjenama, planirana izgradnja čak dva lukobrana na otoku Sv. Katarina.
Sjeverni lukobran nadmorske dužine oko 152 metra prvi će se izgraditi, a preklapat će se s Velikim molom te tako omogućiti siguran vez za plovila međunarodnog i domaćeg linijskog prometa te brodicama lokalnog stanovništva.
Nakon izgradnje sjevernog lukobrana, planirana je izgradnja južnog u nadmorskoj dužini od oko 183 metra koji će se preklapati s lukobranom ACI marine i tako zatvoriti direktan prodor razornih valova iz smjerova jugozapada, sjeverozapada i zapada te će se omogućiti siguran vez za plovila međunarodnog i domaćeg linijskog prometa te brodicama lokalnog stanovništva. Na taj će se način, dakle, osim zaštite gradske luke od vanjskih i plimnih valova riješiti i dugogodišnji problem nedostatnog broja vezova u gradu Rovinju.
Na oba je lukobrana predviđena rasvjeta te hidrantska mreža, a na samom se lukobranu ne planira privez plovila te se stoga neće opremiti priveznom opremom za plovila. Lukobran se planira kao tip "jetty", s kamenom obalozaštitom - školjerom s vanjske strane, a s unutarnje strane s vertikalnim betonskim obalnim zidom, dok se na glavi sjevernog lukobrana planira postavljanje lučkog svjetla.
Do sada je za navedeni projekt ishodovana građevinska dozvola te je izrađen glavni projekt. Procijenjena vrijednost izgradnje oba lukobrana iznosi 8,7 milijuna eura.