Načelnik Ližnjana Marko Ravnić kaže da još čekaju da se i službeno uknjiže i postanu vlasnici, pa tek tada mogu krenuti s aktivnostima
Projekt bivšeg vojnog aerodroma u Valturi pored Pule, koji već 7 godina čeka prenamjenu, a u u javnosti je predstavljan kao projekt koji će dati vjetar u leđa istarskom gospodarstvu - još živi samo na papiru.
Vojska se te atraktivne lokacije, koja se prostire na 25 hektara, odrekla 2012. godine, proglasivši je neperspektivnom za oružane snage. Od tada svjedočimo tek pompoznim najavama. Spominjali su se kampus za stjuardese, pilotska akademija, nova investicijska zona s radnim mjestima, servis za avioindustriju. Trebali su se tu vrtjeti milijuni eura, u svemu tome korist imati lokalna zajednica zbog radnih mjesta i punjenja proračuna.
Bile su to želje županijskih vlasti koje su, nakon što se vojska izjasnila da joj aerodrom više ne treba, krenule osmišljavati projekte. Svjesna potencijala, Istarska županija počela je izmjenu prostorno-planske dokumentacije, ne bi li se područje prenamijenilo u gospodarsku zonu.
Vojni dronovi
Od samog početka stizale su potvrde da je interes ulagača ogroman. Tko su ti ulagači točno, u javnosti nije otkriveno, a spominjali su se poslovni ljudi iz Kine, Italije, Njemačke, Rusije, Švicarske i Hrvatske.
Sve je bilo spremno da se krene u raspisivanje prvih natječaja, no onda je vodu pomutio novi ministar obrane Damir Krstičević, koji je projekt vratio na početak. Krstičević nije mogao doći k sebi kad je došao na čelo MORH-a, shvativši da se vojska odrekla zone u Puli, i postalo je jasno da on za bivši vojni aerodrom ima sasvim drugačiji plan. Želja mu je bila reaktivirati kompleks, čemu su se istarske vlasti oštro usprotivile.
Nakon dužeg natezanja pronađen je kompromis, pa je Vlada na svojoj sjednici u Puli u rujnu prošle godine velik dio kompleksa odlučila darovati Općini Ližnjan, na čijem području se aerodrom nalazi. Vlada je Ližnjanu darovala veći dio nekretnina i zemljišta, a preostali dio koristit će vojska. Dogovoreno je da se aerodrom neće koristiti za borbene avione, ali u jedan njegov dio uselit će vojni dronovi, koji će se koristiti u nadzoru granice, ZERP-a, pomorskog prometa te pravovremeno otkrivanje požara.