Arhiva
Prezentacija idejnog rješenja obnove i prenamjene stare i zapuštene željezničke pruge Kanfanar - Rovinj, duge 22 kilometra, pobudila je veliko zanimanje Kanfanaraca, koji su u Domu mladih u utorak navečer imali priliku iz prve ruke saznati glavne smjernice obnove. Pojašnjenja i odgovore na pitanja prisutnih davali su sami autori idejnog rješenja, krajobrazni arhitekt Marko Sošić, ujedno i voditelj Studija "Kappo", i dr. Ivana Venier.
Poveznica Kanfanara i Rovinja
Po riječima Ivane Venier, osnovni je cilj idejnog rješenja bio preurediti nekadašnju željezničku prugu u biciklističko - pješačku stazu.
- Radi se o napuštenoj i zapuštenoj željezničkoj infrastrukturi iznimnog potencijala koju ovo idejno rješenje razmatra s ciljem pretvaranja u biciklističko - pješačku infrastrukturu također iznimnog potencijala koja bi trebala povezati obalu i unutrašnjost, odnosno Kanfanar i Rovinj, te ponuditi inovativne i suvremene turističke sadržaje, rasteretiti cestovni promet od biciklista, omogućiti očuvanje trase i popratnih tehničkih i graditeljskih objekata kao vrijednog nasljeđa industrijske baštine te poticati široki razvoj lokalne zajednice, rekla je u uvodu prezentacije Venier, i dodala kako prezentirano rješenje obuhvaća čitavu trasu i to od "stanice do stanice" ne bi li se osigurao kontinuitet i zadržala povijesna memorija ovog kraja.
Osim toga, dodala je Venier, obnova pruge jedan je od načina revitalizacije područja koje je od iznimnog značenja za lokalno stanovništvo.
- Glavni cilj je pretvoriti napuštenu i zapuštenu prugu u atraktivan prostor biciklističko-pješačke staze koja će utjecati na razvoj jednog šireg područja. Oživljavanje trase i pretvaranje u biciklističku stazu moći će se iskoristiti u različitim svrhama: sportskim, rekreativnim, kulturnim i prometnim. Osim toga, biciklistička će staza povezati sela i naselja uz nju, a bit će iskoristiva i za promicanje intermodalnosti kao zdravog i održivog načina kretanja, očuvanja prirodne, kulturne i industrijske baštine kao i razvoja komplementarnih aktivnosti kao što je primjerice jahanje, pojasnila je na predstavljanju idejnog rešenja.
Više informacija o samom idejnom rješenju, odnosno onome što on nudi podastro je Marko Sošić objasnivši da je u samom startu izrade projekta najveći izazov bio utvrditi i analizirati postojeće stanje trase koja se opet sastoji od različitih situacija na terenu - od velikih kamenih nasipa, usjeka, mostova pa do dijelova u kojima većinski dio pruge više ne postoji. Iz tog se razloga, rješenje radilo po tipskim situacijama koje su obuhvatile tri glavne tipologije: staze na terenu, na nasipu i na usjecima, rekao je Sošić od kojeg se moglo čuti da će se, što zbog dužine, što zbog financija, obnova i prenamjena željezničke pruge morati odvijati u fazama i slijedom važnosti ciljeva.
Zanimljivosti duž cijele trase
- Prvi cilj obuhvaća razboj cikloturizma, potom lokalnog razvoja komplementarnih aktivnosti, očuvanja prirodne, kulturne i industrijske baštine, te naposljetku razvoj intermodalnosti i promicanja održive mobilnosti, rekao je Sošić.
Govoreći o akcijskom planu gradnje koji će također ići postepeno i u fazama, počelo bi se s čišćenjem pruge koja je, kako doznajemo od načelnika Općine Kanfanar Sandra Jurmana, već započela, potom uređenja makadamske ceste, asfaltiranja, uređenja odmarališta, a potom i vidikovca i postavljanja lendarta (drvenih skulptura). Upravo govoreći o zanimljivostima koje bi se mogle naći na novouređenoj željezničkoj trasi, a za čiju će se izgradnju, osim novca iz proračuna Kanfanara i Rovinja, po riječima načelnika Jurmana, tražiti i novac iz EU fondova, Šošić je naveo i mogućnost gradnje mosta preko Ipsilona, postavljanje povijesnog vlaka kao skulpture, obnovu tri postojeća mosta, gradnju odmorišta u Rovinju i Kanfanaru s čuvarnicom bicikla i električnom punionicom za njih. Osim toga, fazna će gradnja nove biciklističke trase osigurati prostor i za nove vidikovce, tipska parkirališta, novoplanirane mostove, horizontalnu signalizaciju kao mogućnost postavljanja instalacija i skulptura u prostor.
Prema riječima načelnika Sandra Jurmana, riječ je o velikoj i financijski zahtjevnoj investiciji koja će u konačnici još značajnije povezati Kanfanar i Rovinj te obogatiti život kako domaćeg stanovništva, tako i sve većeg broja cikloturista, odnosno turista uopće.
- U ovom trenutku vrlo je teško govoriti o konkretnim datumima provedbe projekta. Slijedi nam, naime, izrada geodetskog snimka koju će slijediti glavni projekt. Uz novac iz općinskog i gradskog proračuna, također ćemo aplicirati i na sredstva iz Fonda EU-a i u korist razvoja turističke infrastrukture. U svakom slučaju, nadam se kako će se do slijedeće sezone ova trasa moći koristiti kao pješačka, rekao je načelnik Jurman.