Otvaranje obilaznice već je bilo odgađano, jer su uočeni sigurnosni nedostaci ponajviše na raskrižju kod sela Mačinići gdje su naknadno postavljeni semafori. Semaforizirano raskrižje sada je sigurno za promet za razliku od onog kod Bertoši koje je opasno
Pazinska obilaznica (snimio Anđelo DAGOSTIN)
Dok nekom ne smrkne, drugom ne svane. Tako bi se ukratko mogla opisati situacija s pazinskom obilaznicom. Naime, s otvaranjem pazinske obilaznice Rogovići - Lindarski Križ duge 6,2 kilometara koja bi trebala rasteretiti promet kroz grad, nisu zadovoljni stanovnici sela Hrestenica, Cekovica, Sironići, Bertoši i Kuhari, južno od Pazina. Oni ovih dana protestiraju smatrajući da je novi koridor prepriječio prometnu komunikaciju između ovih sela budući da je ondje postavljeno nepregledno raskrižje bez pješačkog prijelaza.
Bila im je obećana gušća prometna signalizacija, ležeći policajci, kamere, odnosno radar za praćenje brzine, a najbolje rješenje bio bi kružni tok… Međutim, ništa od toga! Sada im je, kažu, onemogućena komunikacija između sela, jer je preko ceste pješacima zabranjen prijelaz, pa i biciklistima.
U petak je lokaciju obišla "komisija za promet" u pratnji policije, kažu nam stanovnici koji nisu zadovoljni odnosom i komunikacijom sa žiteljima. Predstavnici te komisije im se nisu htjeli niti predstaviti.
- Ignoriraju nas i smiju nam se, kaže mještanin Damir Vranić i dodaje da su ga tražili da iz sela donese motornu pilu kako bi uklonili stabla uz cestu što smatra neozbiljnim. Obećano je da će barem očistiti vegetaciju u okolišu raskrižja kako bi se poboljšala vidljivost, ali niti to nije obavljeno, mada je vlasnik zemljišta dao dozvolu.
- Imam troje djece, susjedi isto imaju tri… Međusobno se posjećuju i to na biciklima pa idu preko ceste, ali mi je izvođač kazao da na ovom mjestu pješaci ni biciklisti više ne smiju prelaziti cestu, nastavlja Vranić koji se ponajviše plaši za sigurnost djece na tom području.
Dodaje da su dvije godine "hodočastili" u gradsku upravu i druge službe upozoravajući na probleme te da je bilo rečeno da će se problem riješiti izgradnjom kružnog toka i pješačkog prijelaza. No, u petak im je rečeno da se na državnu cestu ne može postaviti pješački prijelaz, iako takvi postoje na drugim državnim cestama.
Ima i drugih problema, poput podvožnjaka kojeg mogu koristiti traktori, međutim, za automobile nije provozan, jer se na dnu sakuplja velika količina vode i kamenja što može oštetiti vozila. Kažu da je ponegdje ostavljen devastiran privatni teren zbog čega razmišljaju i o tužbi.
Inače, otvaranje obilaznice već je bilo odgađano, jer su uočeni i prepoznati sigurnosni nedostaci, ponajviše na raskrižju kod sela Mačinići gdje su naknadno postavljeni semafori - prvi na području Grada Pazina, ako se ne računaju semafori kod poduzetničke zone Pazinka koji su postavljeni za potrebe autoškole (desetljećima unazad Pazin je imao semafore u središtu grada). Semaforizirano raskrižje kod Mačinići (Lindarski Križ) sada je sigurno za promet. Za razliku od tog raskrižja, ovo kod Bertoši objektivno je opasno i potencijalno može postati crna točka.
Je li pazinska obilaznica dobila uporabnu dozvolu, upitali smo Hrvatske ceste.
"U cilju omogućavanja završetka svih preostalih ugovorenih radova, s obzirom da se po glavnom projektu ukida spoj bivše državne ceste 64 (kod mjesta Višišće) s novoprojektiranom spojnom cestom Istarski ipsilon (čvor Rogovići) - Lindarski Križ, promet je pušten nakon uspješno provedenog internog tehničkog pregleda pod privremenom regulacijom prometa koja će biti na snazi do završetka preostalih radova te ishođenja uporabne dozvole", odgovorila je glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Đurijanček.