Općina Medulin jedna je od onih na čijem području ima mnogo kampova, pa joj ne odgovara rješenje po kojem bi se novac od zakupa raspoređivao po sistemu da općina ili grad dobiva svega 20 posto kad je riječ o kampu, a 60 posto kad je riječ o hotelima. Medulinci traže omjer 50:50 * Načelnik Medulina Goran Buić ističe i da novi zakon otvara prostor Republici Hrvatskoj da traži vlasništvo na zemljištu na kojem se nalaze medulinski kampovi, bez obzira što je Općina već dobila sudske sporove protiv Arena Grupe, a Vrhovni sud joj je potvrdio vlasništvo
Nisu svi zadovoljni novim rješenjem pitanja takozvanog turističkog zemljišta, koje predlaže Vlada. Podsjetimo, riječ je o atraktivnom zemljištu koje koriste hoteli i kampovi a čiji status pravno nije reguliran. Ta nesigurnost sprečava turističke kuće da značajnije ulažu (govore da se tako zaustavljaju čak tri milijarde eura investicija), a s druge strane država, odnosno gradovi i općine na čijem području se zemljišta nalaze, ne dobivaju, kao vlasnici, nikakvu naknadu.
Najnoviji prijedlog (budući da se postojeće zakonsko rješenje o stvaranju suvlasničke zajednice u praksi ne provodi) predviđa da hoteli i kampovi dobiju zemljišta u 50-godišnji zakup, s opcijom otkupa. U slučaju zemljišta na kojima su izgrađeni hoteli, predviđeno je da 60 posto prihoda od zakupa ili prodaje pripadne jedinici lokalne samouprave, 20 posto županiji, a 20 posto Fondu za razvoj turizma. U slučaju zemljišta na kojima su kampovi, omjer ide mnogo manje u korist lokalne zajednice - 50 posto državi, 20 posto gradu ili općini, a po 15 posto Županiji i Fondu za razvoj turizma.
Općina Medulin jedna je od onih hrvatskih općina koje u najvećoj mjeri žive od turizma i već godinama lobiraju za konkretno rješenje ovog problema od kojeg će koristi imati sve zainteresirane strane - općine, država i korisnici turističkog zemljišta. Medulin je ujedno i općina poznata po brojnim kampovima, što znači da po novom zakonu financijski ne prolazi dobro.
U Zagreb pa nazad
"Ono što smo mi predlagali je da se poveća omjer udjela jedinica lokalne samouprave u naknadi koja se dobiva na to turističko zemljište, ali da se one sredine koje imaju te prihode nemaju pravo javljati na natječaj koji raspisuje Fond za razvoj turizma. Mi bi smo željeli biti u prilici ta sredstva koja se ostvaruju kod nas upotrijebiti namjenski, ali ne na ovaj način da prvo ta sredstva dajemo u Zagreb, da bi se onda javljali na natječaje Fonda kako bi ih eventualno vratili natrag. Pustite nama naš dio kolača, a Fond neka se puni za one koji nemaju vlastiti izvor prihoda i neka se oni javljaju na njega", kaže Buić, koji je uz ovaj financijski, prepoznao još dva problema novog zakona. Prvi je problematika prodaje turističkog zemljišta, gdje bi korisnik zemljišta, na osnovu zahtjeva, bez provedbe natječaja imao pravo na kupnju.
"To bi bio zaista veliki presedan s obzirom da bi turističko zemljište trebalo biti strateški bitno za Republiku Hrvatsku i samim time ne bi smjela doći u obzir njegova prodaja, već isključivo dugoročni zakup, što, siguran sam, odgovara i korisnicima kampova", kaže Buić.
Drugi problem na koje upozorava je, kako kaže, nedovoljno definiran status kampova koji su u vlasništvu jedinica lokalne samouprave. Na primjer, Vrhovni sud Republike Hrvatske potvrdio je vlasništvo Općine Medulin na zemljištu u kampovima Stupice, Medulin, Runke i Tašalera, međutim to bi vlasništvo sada, usvajanjem novog zakona, mogla pokušati osporiti Republika Hrvatska. Kampove koristi Arena Grupa koja za to plaća naknadu, ali taj novac se deponira na poseban račun jer u Općini Medulin nisu sigurni kakva će biti pravna sudbina zemljišta za koja ubiru naknadu.
Dakle, kako ističe Buić, problem nekih zemljišta, poput ovih u Medulinu, neće se riješiti ni novim zakonom, odnosno problem zbog kojeg se novi zakon donosi neće biti riješen.