Pomoću aromatičnog bilja posjetitelj destinaciju može doživjeti kao destinaciju afirmacije, ugode i unutarnjeg obogaćenja. Rast i korištenje bilja je strast koja potpuno udovoljava težnjama suvremenih destinacija za odgovornim ponašanjem u turizmu
Šestu godinu za redom Bale su bile domaćin manifestacije Aromatičnih dana koji su ovog puta bili u znaku stručnih predavanja. Centralna je tema bila "Aromatične kulture - turistički resurs budućnosti", a nit koja je povezivala sva predavanja odnosila se na činjenicu da su se navike turista promijenile pa im se i sama turistička ponuda mora prilagoditi.
Odgovorni turizam
Tako je u prvom izlaganju dr. Sanda Čorak, znanstvena savjetnica Instituta za turizam u Zagrebu, govorila na temu potrošačkih trendova u turizmu, gdje je ukazala na promjene ponašanja turističke potražnje i potrebe za prilagodbom. Između ostalog, dr. Čorak navela je kako se spajanjem resursa (u slučaju Bala aromatičnog bilja) i trendova dolazi do uspješnog proizvoda.
Dekanica Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji dr. Dora Smolčić Jurdana, pojasnila je paradigmu održivog razvoja - od teorije do prakse, a dr. Kristina Afrić Rakitovac s pulskog Fakulteta ekonomije i turizma govorila je o mogućnosti razvoja lokalne zajednice temeljenoj na odgovornom turizmu i kroz zaštitu lokalnih resursa te sinergije s lokalnim stanovništvom. Zanimljivo je predavanje bilo i dr. Smiljane Goreta Ban, znanstvene savjetnice Instituta za poljoprivredu i turizam Poreč, koja se osvrnula na uzročno-posljedične veze ekološke poljoprivrede i očuvanja resursa, dok je dr. Aleksandar Lukić (Geografski odsjek PMF-a Sveučilišta u Zagrebu) poveo raspravu na temu "Turizam i ruralna područja - priča o (ne)ispunjenim očekivanjima" ukazujući na brojne utjecaje koji mogu ići u prilog ili kontra razvoju turizmu ruralnih područja na globalnoj razini.
Aromatični doživljaj
Turistički je forum nastavljen izlaganjem dr. Nikole Vojnovića sa Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, koji je na primjeru porečko-vrsarskog primorja pojasnio održivu valorizaciju kulturne baštine u destinacijama ljetnog odmorišnog turizma, da bi u poslijepodnevnim izlaganjima naglasak bio na primjerima dobre prakse. Između ostalih, agronomkinja Dubravka Orlić, predstavila je uzgoj smilja kao novog turističkog potencijala, Mijo Miljak pojasnio je primjenu aromaterapije u konceptu "zdravih soba", a Jerko Sladoljev (Top Camping Poreč), prezentirao Zaton kao europski kamping brend i aromatični doživljaj.