Konačni je cilj efikasnija promocija, odnosno vidljivost destinacije i podizanje kvalitete ponude u gradu. Također, jedinstvenim umrežavanjem sadržaja, goste bi trebalo dodatno stimulirati za posjet i boravak, ali i veću potrošnju tijekom čitave godine, naglašava Vesna Ferenac, direktorica Turističke zajednice Novigrad
"Prošle smo godine ostvarili rekordne rezultate: tri posto više dolazaka gostiju i dva posto više noćenja, premašivši brojku od 1,3 milijuna noćenja. To je odličan rezultat uzme li se u obzir da početak predsezone nije najbolje započeo zbog iznimno lošeg i hladnog vremena u svibnju. Razdoblje pred i posezone za nas je jako bitno, stoga smo ove godine fokusirani na aktivnosti upravo u tom periodu kako bi povećali broj gostiju", rekla je Vesna Ferenac, direktorica Turističke zajednice Novigrad, govoreći o pripremama za novu turističku sezonu.
Analiza mišljenja gostiju
Iza kulisa turističke pozornice aktivno se, nakon održane skupštine Turističke zajednice Novigrada, odvijaju pripremne za doček i pružanje još kvalitetnije usluge i gostoprimstva gostiju. A kako to Novigrad, kolokvijalno nazvan "malim biserom Jadrana", postaje sve sjajnije mjesto za odmor i boravak sve većeg broja turista doznajemo upravo od Ferenac.
- Nastavljamo s aktivnostima vezanim uz definiranje turističke ponude Novigrada koja je započela 2018. godine od kojih je jedno od prioritetnih ciljeva brendiranje destinacije Novigrad, prema smjernicama dokumenta kojeg smo predstavili u svibnju prošle godine. Tako smo već lani realizirali neke od aktivnosti koje su proizašle iz ovog dokumenta kao, na primjer, program ljetnih zabavnih manifestacija, s kojima nastavljamo uz neke nove sadržaje kojima ćemo popuniti cjelotjedni program u gradu na više ambijentalnih punktova, kaže Ferenac.
Na temelju tih smjernica i tiskanog dokumenta, ističe nadalje, prikupili su ponude za izradu brenda destinacije te je odabran dizajner Marko Baus & suradnici iz jedne zagrebačke agencije. Za realizaciju ovog važnog projekta brendiranja odredišta, nastavili su s održavanjem radionica s nositeljima turističke i ostale ponude u grdu, odnosno s ugostiteljima, vlasnicima smještajnih objekata, turističkim agencijama, ustanovama, udrugama i institucijama koje organiziraju i provode razna događanja, ali je ovoga puta tema bila definiranje strateške pozicije brenda za profiliranje budućih turističkih proizvoda i kreiranje doživljaja gostiju koji borave u Novigradu.
- Korišteni su i najnoviji alati za analizu objava gostiju na društvenim mrežama, analizu podataka sakupljenih iz platformi za recenziju smještaja i analizu objava na news portalima, odnosno, izvršeno je istraživanje digitalne medijske slike o Novigradu, a radi se o približno 120 tisuća objava. Analizom tih objava putem platformi i društvenih mreža imat ćemo jasniji orijentir za izradu brenda destinacije. Odrađena je zaista široka analiza jer smatramo da je feedback gostiju jako bitan, kako nas vide i doživljavaju kao destinaciju, da bismo poradili na nekim manjkavostima i ciljnom razvoju. Nama se iz perspektive žitelja grada možda, neke pojave i stvari u mjestu čine drugačijima nego gostima jer smo tu svakodnevno i zato treba čuti njihove želje i samokritično pristupiti promjenama i doradama, pojašnjava Ferenac.
Nedostaje "morskih" aktivnosti
Kako ističe nadalje, u ovom je projektu bilo jako bitno uvažiti i lokalna zapažanja koja su analizirana na radionicama. Rezultat rada u prošlogodišnjim radionicama usporedit će s mišljenjima gostiju i na temelju rezultata definirati atribute Novigrada koje treba snažnije promovirati i brendirati da bi postali još vidljiviji na vrlo konkurentnom turističkom tržištu. Ferenac pojašnjava da ovaj kompleksan istraživačko-strateški dokument za brendiranje destinacije, podrazumijeva promjenu vizuala grada, njegovu implementaciju (unificiranost), odnosno povezanost svih nositelja u svim poljima turističke ponude grada.
- Konačni je cilj efikasnija promocija, odnosno vidljivost destinacije i podizanje kvalitete ponude u gradu. Također, jedinstvenim umrežavanjem sadržaja, goste bi trebalo dodatno stimulirati za posjet i boravak, ali i veću potrošnju tijekom čitave godine, naglašava Ferenac.
Osim toga, proširena je i lepeza manifestacija jer Turistička zajednica kreće i s novim turističkim proizvodima.
- Prosudili smo da nedostaje sadržaja vezanih uz morske aktivnosti. Tako da u suradnji s jednim austrijskim plivačkim klubom 16. svibnja organiziramo međunarodni plivački maraton i prema dosadašnjim najavama očekujemo između 200 do 300 plivača. U planu nam je organizacija i jedne nove jedriličarske regate, ali tu smo još u pregovorima, najavljuje nove manifestacije Ferenac i dodaje kako se razmišlja i o novim gourmet proizvodima. Naime, za razvoj gourmet proizvoda, kako kaže, u planu su ove godine dva izdanja novog gourmet eventa Park Food Festa, u pred i posezoni, dok će se tradicionalne gourmet manifestacije objedinjene pod nazivom Gnam-gnam fest ove godine realizirati na Večeri novigradske kapešante početkom lipnja i Sardelafest početkom rujna.
Romantične večeri u Lođi
- Sredinom srpnja, na sve popularnijoj manifestaciji "Che gusto" svoju će ponudu predstaviti brojni domaći, ali i strani proizvođači vina, craft (zanatskog) piva i prehrambenih proizvoda. Također, nastavljamo i s planom manifestacija započetih prošle godine, a koji će se i ponoviti: "Movie nights" s projekcijama filmova u novigradskom parku pod zvijezdama, "Jazz Corner" u Prolazu Boška Petrovića, koncerti tribute bandova na novigradskoj Piazzi grande, "Kids' day" s programom uličnih zabavljača, zatim programi glazbe na svakom kutku te debitantski uvodimo i glazbene večeri u romantičnom ambijentu obnovljene Lođe Belveder. Bit će tu još i tradicionalnih manifestacija poput Slikarskog ex tempore natječaja, Čarobnog Novigrada, Slovenske noći i svakojakih iznenađenja, zastaje s nabrajanjem Ferenac i zaključuje da je svaki gost jednako dobar i da za svakoga ima ponešto.