PRIMIJENILI REZULTATE ZANIMLJIVOG ISTRAŽIVANJA

IZABRALI GOSTI I TURISTIČKI SEKTOR Novigrad se brendira kao obiteljska boutique destinacija

| Autor: Sanja BOSNIĆ

Istraživanje je pokazalo da je Novigrad u ljetnim mjesecima prioritetno obiteljska destinacija sunca i mora u koju gosti uglavnom dolaze u potrazi za pasivnim odmorom i opuštanjem, radi čega je zaključak bio da i dalje grad ostane vidljiv po tim atributima, no u dokumentu su ponuđeni sadržaji i ključne manifestacije koje bi postupno trebale mijenjati percepciju i strukturu gostiju te sukcesivno uvoditi proizvode za sva čulna uživanja kojima bi se povećala potrošnja

  

S ciljem poboljšanja ponude te vidljivosti i imidža grada kao destinacije, ukorak s vremenom i profilom gostiju koji odabiru Novigrad za svoj odmor, Turistička zajednica Novigrada pokrenula je prošle godine projekt u kojem će definirati kako do konca 2020. godine unaprijediti svoju turističku ponudu u okviru lokalnih mogućnosti i kapaciteta. Nakon prve godine istraživanja, ove godine analiza dobivenih rezultata tiskana je u dokumentu "Definiranje turističke ponude Novigrada", koji je izradila tvrtka Teneo (public relation consulting) iz Zagreba. Sveobuhvatan je to dokument u kojem su odgovori ispitanika o zadovoljstvu destinacijom producirali smjernice i preporuke za budući razvoj ponude i brendiranje Novigrada, ističe direktorica novigradskog TZ-a Vesna Ferenac.

Fokus-grupe

Provedba projekta počela je u travnju 2018. trima poludnevnim radionicama s pružateljima turističkog smještaja, ugostiteljima i priređivačima manifestacija. U tri fokus-grupe raspoređeno je 60-ak sudionika, a diskusija je poticana s 20-ak ključnih pitanja i tema. Razmatrani su različiti aspekti ponude poput turističke infrastrukture, zabavnih i kulturnih sadržaja, promocije i brendiranja.

Isto istraživanje, ali putem anketnog upitnika s 15 pitanja dostupnih na pet jezika provedeno je s gostima koji su boravili u Novigradu u razdoblju od 16. kolovoza do 12. listopada 2018. Među ispitanicima dominirali su hotelski gosti, posjetitelji događanja i gosti u kampovima, uz dio onih iz privatnog smještaja, s dominantno njemačkog, slovenskog i talijanskog tržišta.

Rezultati istraživanja pokazali su da je Novigrad u ljetnim mjesecima prioritetno obiteljska destinacija sunca i mora u koju gosti uglavnom dolaze u potrazi za pasivnim odmorom i opuštanjem, radi čega je zaključak bio da i dalje grad ostane vidljiv po tim atributima, no u dokumentu su ponuđeni sadržaji i ključne manifestacije koje bi postupno trebale mijenjati percepciju i strukturu gostiju te sukcesivno uvoditi proizvode za sva čulna uživanja kojima bi se povećala potrošnja.

Iz zbirnih rezultata proizišla je podloga za buduće brendiranje Novigrada, prije svega u sezonskim sadržajima kroz tjedni ljetni program, zatim ključnim manifestacijama u pred i posezoni kojima je cilj razvoj specifičnih turističkih proizvoda (događanja koja su već danas razlog dolaska u destinaciju) i destinacijskih atrakcija (budući razlozi dolaska). Iz TZ-a su stoga već za ovoljetnu sezonu pripremili programski koncept koji sjedinjuje postojeće, dijelom unaprijeđene, i nove manifestacije te manja događanja kao što su tematske večeri iz kojih bi na koncu svih istraživanja provedenih do 2020. godine proizišao i konačan prijedlog vizualizacije i naziva krovnoga brenda za sva događanja u gradu i okolici.

Ponavljajući programi

Uz sunce i more, parkove i borove šumice, gastronomiju te sport i rekreaciju, ljetni program manifestacija orijentiran je na publiku stariju od 30 godina, obitelji i parove koji nakon dana provedenog na moru, u sportskim ili rekreativnim aktivnostima, večernje sate žele provesti u druženju i kvalitetnom korištenju slobodnog vremena. Koncept se temelji na repetitivnosti sadržaja jer gost u gradu u glavnoj sezoni prosječno boravi sedam ili više dana, a događanja su smještena u kasna ljetna poslijepodneva i večeri, kada u mediteranskim gradovima nakon dnevne žege ljudi izlaze na ulice i u urbane prostore. Ideja koncepta je postizanje maksimalnog oživljavanja povijesnog središta grada, ne bi li gostima dali povod za što dulje zadržavanje na javnim prostorima na kojima se promovira mediteranski način života.

Sadržajno su tjedni, tematsko ponavljajući programi osmišljeni kroz raznolika događanja prilagođena svim dobnim skupinama i preferencijama gostiju. Za ovu je godinu taj programski dio u kalendaru događanja smješten u produžene vikende, a ovosezonski nastavak istraživanja polučit će nove sadržaje za radne dane u tjednu za koje pružatelji turističkih usluga budu pokazali zajednički interes.

Ovoljetna su novost filmske noći ili Movie nights pod zvijezdama, svakog četvrtka u Parku Novigradske biskupije. Nadomak morske obale, pod krošnjama borova gosti mogu uživati u blockbusterima iz recentne filmske produkcije, ali i ponekom filmskom klasiku, uz vrhunsku kvalitetu slike i zvuka. Petkom se u Prolazu Boška Petrovića (malom trgu), koji je ovaj legendarni glazbenik za života prozvao "Jazz corner of Istria", organizira ciklus koncerata pod nazivom Live@Jazz corner.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter