ŠTO SE DOGAĐA?

KONFUZIJA U ISTRI: Već dva dana vađenje krvi i podizanje lijekova znatno otežano

| Autor: Doria MOHOROVIĆ, Hina
Ilustracija (Snimio Milivoj Mijošek)

Ilustracija (Snimio Milivoj Mijošek)


Dio građana koji je danas čekao pred Odjelom za medicinsko biokemijsku djelatnost OB Pula nije mogao obaviti vađenje krvi i druge laboratorijske pretrage zbog "pada" elektroničkog CEZIH sustava. Mogli su to, naime, učiniti samo oni koji su imali papirnatu, isprintanu uputnicu ili pak uputnicu na e-mailu. Samo su na taj način zdravstveni djelatnici imali uvid u to što se uputnicom traži.

Kako saznajemo, s istim su se problemom građani suočavali i jučer, a poteškoća je bilo i s podizanjem lijekova izdanih preko e-uputnica u ljekarnama, i to na području cijele Hrvatske.

Iz Opće bolnice Pula pojašnjavaju: U operativnom smislu na nivou bolnice, na nivou zakazanih termina pretrage, ne nastaje problem u odrađivanju termina pretrage, ali smo u ustanovi „slijepi“ za vrstu pretrage koja je rezervirana. Primjerice, koji opseg laboratorijske analize je potrebno učiniti. Nadamo se skorijem rješavanju problema. Ukoliko je ikako moguće molimo pacijente da na zakazanu pretragu donesu papirnatu uputnicu od liječnika obiteljske medicine, javili su iz bolnice.

Centralni zdravstveni informatički sustav (CEZIH) od jučer je u prekidu pa se u ljekarnama ne mogu podići lijekovi putem e-Recepta, stoga je Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) u srijedu pozvao liječnike da nakratko prijeđu na papirnati oblik rada.

Sustav nije radio jučer od 10 do 17 sati, a i danas je skoro 50 posto prometa putem CEZIH-a ponovno u prekidu, što znači probleme u funkcioniraju e-Recepata, e-Uputnica, e-Nalaza, e-Naručivanja, dok ne radi niti portal CEZIH-a.

"Kao i jučer, tijekom jutra je došlo do otežanog rada CEZIH sustava. Veći dio prometa se obrađivao, ali je dio korisnika imao problema pri radu. Analizom uočenog problema odrađena je korektivna aktivnost koja je samo djelomično poboljšala rad korisnicima", kažu u HZZO-u.

Poručuju da rade na otklanjanju problema i nadaju se skoroj normalizaciji rada svih korisnika CEZIH-ova sustava. Čim se problemi otklone obavijestit će o tome javnost.

Napominju da su korisnici sustava CEZIH odmah nakon detektiranja zastoja obavješteni i zamoljeni da prijeđu na način rada u izvanrednim okolnostima (rad u papirnatom obliku) kako pružanje zdravstvene zaštite osiguranicima ni u jednom trenutku ne bi bilo upitno.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter