U petak, posljednjeg dana takozvanog data rooma za Uljanik tvrtka Kermas energija Danka Končara predala je obvezujuću ponudu za strateško partnerstvo u Uljaniku i 3. maju. Kao što je i najavio, poduzetnik Danko Končar spreman je ući u još dva hrvatska brodogradilišta, što je danas potvrdio i izjavom za jedan dnevni list.
Končar je već vlasnik Brodotrogira, a očito je da vidi perspektivu u brodograđevnom sektoru gdje, kako kaže, treba primijeniti diverzifikaciju djelatnosti kako se ne bi ovisilo samo o klasičnoj gradnji brodova.
Upravo je ta diverzifikacija djelatnosti navedena i u pozivu potencijalnim partnerima. Vlada je prilikom davanja jamstva za kreditno zaduženje od 96 milijuna eura uvjetovala da Uljanik provede plan restrukturiranja povećanjem temeljnog kapitala ulaskom strateškog partnera u Grupu Uljanik.
Uljanik Grupa je zaprimila dva pisma namjere potencijalnih strateških partnera: Kermas energije Danka Končara te napuljske Palumbo Grupe, za sudjelovanje u restrukturiranju i diverzifikaciji Uljanik Brodogradilišta. Pulskom brodogradilištu tek predstoji ozdravljenje i veliko je pitanje u kojem će se obimu i s kojim kapacitetima proizvodnja na navozima dalje nastaviti.
Kermas privodi kraju proces preuzimanja 55 posto dionica finskog brodogradilišta Arctech Helsinki Shipyard, koje je u vlasništvu ruskog United Shipbuilding Corporationa. Tu nam je informaciju u veljači potvrdio i Danko Končar, koji potencijal te tvrtke vidi i u činjenici da je Arctech izgradio gotovo 60 posto ledene flote, odnosno brodova koji sada plove po području Arktika.
- Kao logičan slijed aktivne suradnje između finskog i trogirskog brodogradilišta odlučili smo udružiti snage, a sve s ciljem dobivanja što većeg tržišnog udjela na međunarodnom tržištu brodogradnje. Zajedničke proizvodne sposobnosti, projektni kapaciteti i kvalificirana radna snaga unapređuju tradicionalnu brodogradnju u Trogiru i Helsinkiju - dodao je Končar za naš list u veljači.
Za riječki 3. maj trenutačno najjaču slamku spasa predstavlja mogućnost ulaska još jednog novog investitora tim više što se naveliko bruji da bi to mogao biti talijanski Fincantieri. Sudeći prema stavovima investitora Končara ne isključuje se mogućnost suradnje više strateških ulagača u jednom brodogradilištu. (GI)