Potencijalni kupac Uljanika Danko Končar u završnoj je fazi preuzimanja atraktivnog finskog brodogradilišta Arctech iz Helsinkija, što je investicija koja bi mogla puno značiti i pulskom brodogradilištu ako Končar bude taj koji će ga preuzeti. Naime, već prilikom davanja ponude za Uljanik iz tvrtke Kermas energija, čiji je Končar vlasnik, naglašeno je kako oni "brodogradnju Uljanik grupe vide kao dio integracije brodograđevnog dijela Uljanik grupe, Brodotrogira (HBT) i jednog ili više europskih brodogradilišta". Iako se neslužbeno spominjalo neke talijanske škverove, pretpostavlja se da je to europsko brodogradilšte zapravo finski Arctech Helsinki.
- Takvim načinom, smatramo, lakše je doći do kvalitetnih ugovora za gradnju visokosofisticiranih brodova, te sinergijskim efektima polučiti rezultate koji će osigurati dugoročnu održivost cijelog sustava integracije - ističu iz Kermasa.
Američke sankcije
Sadašnji vlasnici Arctecha su Rusi, koji traže novog vlasnika da bi se izbjegle američke sankcije. Očekuje se da će posao oko preuzimanje finskog brodogradilišta biti gotov za oko dva tjedna.
Artech Helsinki je brodogradilište specijalizirano za izgradnju specijalnih brodova za zahtjevne uvjete i rute. Brodogradilište je osnovano 1865. godine i od tada je izgrađeno više od 500 brodova na istome mjestu. Arctech je isporuči 60 posto ledenjaka u pogonu diljem svijeta, zapošljava oko 1400 osoba, od čega je oko 600 zaposlenika Arctecha, a ostali rade kao podizvođači.
Brodogradilište se nalazi u samom središnjem dijelu Helsinkija, a trenutačno je dio ruske organizacije United Shipbuilding Corporation koja u 80-ak tvrtki zapošljava više od 80.000 ljudi.
Sa Arctechom Helsinki Končarov Brodotrogir već je surađivao prošle godine kada su zajednički radili na izgradnji velikog ledolomca od čak 220 metara.
Suradnja od 2016.
- Suradnja ova dva brodogradilišta započela je u srpnju 2016. godine ugovorom o gradnji prednjeg dijela broda za prijevoz kondenzata, ledolomca klase leda ARC 7, nosivosti 44.000 metričkih tona. Prednji dio arktičkog tankera bit će dug 167 metara, dok će ukupna dužina broda kad se spoji u Finskoj biti 220 metara - ispričao je za Glas Istre Danko Končar, koji je jučer s ruskim predstavnicima te tvrtke prošetao upravo Brodotrogirom.
Končar je naglasio kako je posao kupnje finskog brodogradilišta dogovoren, ali do realizacije treba barem još dva tjedna. (Ivor BALEN)
OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU