Zdravi grad Poreč organizirao je u posljednje vrijeme niz tribina o aktualnim problemima, a jedna od njih bila je o strahu o ispitima, tj. anksioznosti koji može biti okidač za rizična ponašanja djece, posebno mladih. Mada strah od ispitivanja vrlo često ne povezujemo s eksperimentiranjem sa sredstvima ovisnosti i drugim rizičnim ponašanjima djece i mladih, poveznica postoji. Iz Zdravog grada su poručili da je ispitnu anksioznost potrebno pravovremeno prepoznati i pomoći djeci da prevladaju strah od ispitivanja, ukoliko je taj strah blokirajući i ometa školsko postignuće.
Brošura "Kako prevladati ispitnu anksioznost?"
Pritom podršku djeci mogu davati roditelji, stručnjaci kao što su psiholozi, pedagozi, liječnici, no nezaobilazna karika i ključni profesionalci koji mogu pomoći u neposrednom radu i pružati stalnu podršku učenicima su učitelji. Oni mogu prvi prepoznati ispitni strah i njegovo negativno djelovanje na učenika. Ispitni strah ne treba ignorirati, jer, složni su stručnjaci, ako dovodi do česte frustracije djeteta i visoke razine stresa, to može narušiti njihovo mentalno zdravlje, smanjiti školska postignuća i u konačnici neku djecu taj strah "tjera" da se dokazuju ili pak "tješe" birajući rizična ponašanja kad se ne mogu dokazivati pozitivnim uspjehom u školi.
Zbog svega navedenog u Mjesecu borbe protiv ovisnosti u Zdravom gradu održano je tematsko nastavničko vijeće za profesore porečkih srednjih škola Mate Balote i Antona Štifanića na temu "Kako pomoći učenicima u suzbijanju ispitne tjeskobe".
Temu je obrazlagao psiholog Siniša Brlas iz djelatnosti zaštite mentalnog zdravlja u Zavodu za javno zdravstvo "Sveti Rok" Virovitičko-podravske županije i autor brošure "Kako prevladati ispitnu anksioznost?", koja je namijenjena učenicima ali i profesionalcima. Brlas je pritom pozvao nastavnike na proaktivno uključivanje u zaštitu mentalnog zdravlja djece s kojom svakodnevno rade. Jer, okidači za mentalne teškoće ili bolesti su različiti, a jedan od njih može biti i kronični stres uzrokovan ispitnom anksioznošću. Podsjetio je na procjene Svjetske zdravstvene organizacije prema kojima će do 2030. godine depresija biti vodeća dijagnoza zapadnog svijeta i na društvenu odgovornost u očuvanju mentalnog zdravlja na svim razinama.
Profesori trebaju prepoznati ranjive učenike
Za 70-ak prisutnih profesora predavač je pripremio i podijelio svoju brošuru koja mlade vodi kroz praktične korake koji pomažu u smanjenju intenziteta straha u ispitnoj situaciji. Brošura se može besplatno skinuti na web stranici ZZJZ-a Virovitičko-podravske županije. Na kraju predavanja zaključio je s porukom profesorima da upravo oni, kao profesionalci, mogu vrlo rano prepoznati i djelovati, posvetiti se ranjivim učenicima i voditi ih kroz korake kojima će strah prevladati. Naglasio je pritom neprestano pravovremeno djelovanje i posvećen ljudski odnos kojim se problem može riješiti dok nije odmakao predaleko, kazali su u Zdravom gradu Poreč. (T. KOCIJANČIĆ)