SPREMNI ZA IZAZOVE

IVAN ČULO, PREDSJEDNIK UPRAVE HRVATSKE POŠTE: U Istri smo stabilizirali situaciju, Pula je dobila 20 NOVIH POŠTARA

Ivan Čulo (Cropix)

Ivan Čulo (Cropix)


Nažalost, problem je bio u ljudskom faktoru. U posljednjih nekoliko mjeseci smo baš iz tog razloga promijenili rukovodeći kadar koji pokriva područje Gorskog kotara, Istre i Kvarnera. Danas naša tri regionalna direktora koji pokrivaju mrežu poštanskih ureda, ekspres i redovnu dostavu, međusobno odlično surađuju i sve poduzimaju da više ne dođe do bilo kakvih destabilizacija

Ponukani informacijom da je Hrvatska pošta u stabilizaciji stanja na određenim područjima Istre te da je u Puli od ukupno 36 poštara čak 20 novih, prvog čovjeka Pošte Ivana Čulu pitali smo što se događa u Istri.

- Što se događa s poštarijom u Istri, točnije u Puli.

- Bilo je određenih izazova, ali naravno ne na području čitave Istre. Temeljito smo ih analizirali. Naravno, prvo smo morali utvrditi je li problem u procesu ili ljudima. Nažalost, problem je bio u ljudskom faktoru. U posljednjih nekoliko mjeseci smo baš iz tog razloga promijenili rukovodeći kadar koji pokriva područje Gorskog kotara, Istre i Kvarnera. Danas naša tri regionalna direktora koji pokrivaju mrežu poštanskih ureda, ekspres i redovnu dostavu, međusobno odlično surađuju i sve poduzimaju da više ne dođe do bilo kakvih destabilizacija. Osim njih, i na drugim razinama imamo novih ljudi, najviše na radnom mjestu poštara. Na čitavom spomenutom području je gotovo 100 novih, što je čak jedna trećina. U Puli je 20 novih od njih ukupno 36. Jasno je da novima treba vremena i da se uvedu u posao i da amortiziraju neke zaostatke za koje nisu bili krivi. Uvjeren sam da tim koji je preuzeo upravljanje područjem kvalitetno radi svoj posao i imamo velika očekivanja od njih.

- Vjerojatno bi se iz mnogih branši složili da nije lako naći odgovarajući kadar, ali još teže ga je zadržati. Kako radite na kvalitetnom rukovođenju?

- Za početak smo od 2017. podigli primanja našim vozačima i poštarima za gotovo 20 posto. Troškovi zaposlenih su po svim osnovama u 2018. godini bili veći za 100 milijuna kuna u odnosu na 2016. Broj zaposlenih je u istom razdoblju porastao za tri posto. Prije dvije godine smo uveli i nagrađivanje izvrsnosti zaposlenika kroz zatvoreni treći mirovinski stup.

- Znači li to da svi zaposlenici pojedinačno imaju ciljeve?

- Upravo tako, sve do jednog zaposlenika postavljamo brojive ciljeve i nagrada se veže uz godišnju ocjenu. Uvođenje tog standarda je važno i nastavljamo sa tim oblikom nagrađivanja.

- Kako zadržati dobre zaposlenike?

- Uz navedene benefite, provodimo i projekt kompanijske kulture, ali ono što smatramo ključnim jest da svaki rukovoditelj gradi odnos sa zaposlenicima. Ovih dana certificiramo već 3. generaciju i na našoj internoj Akademiji. Naime, svi koji upravljaju ljudima moraju imati set znanja o svim procesima naše tvrtke i rukovođenju. Kroz osam modula koji se održavaju vikendima i osam ispita, razvoj kompetencija je jako vidljiv. Svi osim jednog predavača su ljudi iz tvrtke.

- Jeste li i vi direktno u kontaktu sa terenom?

- U Pošti radim više od 20 godina i prošao sam sve razine poslova. Pola mog dosadašnjeg radnog vijeka proveo sam u operativi, a pola u menadžmentu. Osobno obilazim teren kad god mogu, a svake godine napravimo i roadshow na kojem se prezentira gdje smo s projektima, na čemu radimo, kako ćemo završiti poslovnu godinu i što nas čeka.

- I što vas čeka?

- Među najvećim smo poslodavcima u državi. Odgovorno mogu reći da jačamo naše kapacitete, da se uspješno nosimo sa promjenama na poštanskom tržištu, ali i spremamo za izazove koji su dio svakog posla. Poslovanje nam se mijenja sukladno promjenama na tržištu i navikama naših korisnika. I danas se većinom financiramo upravo iz temeljnog poslovanja. Pisma i klasične pošiljke čine gotovo 65 posto naših prihoda, a bilježimo i značajan rast u paketnom biznisu. Tržište paketa u Hrvatskoj raste oko 12 posto godišnje, a mi za 17 posto. To je posljedica ecommercea. Mi se zato ubrzano prilagođavamo i mijenjamo naše procese, strukturu i uvjete rada zaposlenika te kapacitete.

U zamahu smo investicija i mogu reći da je Pošta na svojoj uzlaznoj putanji. Radimo sve da budemo građanima na usluzi te da ta usluga bude na najvišem mogućem standardu. Investiramo kontinuirano. U ovoj godini ćemo ogroman dio poslovanja izmjestiti u naš novi sortirni centar na ulaz u Veliku Goricu. Radi se o investiciji od 350 milijuna kuna, a obuhvaća modernu sortirnicu, skladište, logističke kapacitete i administrativni dio. Ondje će za pola godine raditi oko 1.500 zaposlenika. Puštanjem u pogon Novog sortirnog centra te izgradnjom modernih kapaciteta za sortiranje u Rijeci na Kukuljanovu, uz nove, već postojeće, kapacitete u Osijeku i Zadru te novim strojem u Splitu, za godinu dana imat ćemo idealnu mrežu logističkih kapaciteta. (Robert FRANK)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter