(Milivoj MIJOŠEK)
Preporukama influencera i poznatih osoba vjeruje 28 posto pripadnika generacije Z iz Hrvatske, dok je to na globalnoj razini 45 posto. Gotovo polovica njih iz Hrvatske svoje fotografije s putovanja dijeli na društvenim mrežama, ali ih isto toliko smatra da se na putovanju treba posvetiti osobnom doživljaju
Iako pripadnici generacije Z preferiraju vizualne sadržaje na odmoru i vole snimati fotografije, njihova motivacija nije ograničena samo na ekran koji drže u rukama, pokazalo je posljednje istraživanje Booking.coma kojim su obuhvatili 21.807 ispitanika u dobi između 16 ili više godina (25 posto u dobi 16-24 godine) na 29 tržišta.
Kažu da slika vrijedi tisuću riječi, a za pripadnike generacije Z te riječi moraju uključivati "#putovanje" i "#inspo". Više od polovice pripadnika generacije Z iz Hrvatske (60 posto) voli pregledavati objave i fotografije vezane za putovanja na društvenim mrežama, a kad je riječ o odabiru odredišta, za polovicu njih društvene mreže su prvi izvor inspiracije.
Vjeruju influencerima
Među pripadnicama generacije Z iz Hrvatske još je veća vjerojatnost vizualiziranja sljedećeg odredišta prilikom skrolanja (59 posto). Oslanjanje na Instagram više je od ukupnog hrvatskog prosjeka (28 posto), čak i u usporedbi s milenijalcima (32 posto). Kad je riječ o biranju novih odredišta za putovanja, gotovo polovica pripadnika generacije Z globalno (45 posto) kaže da na njihovu odluku utječu influenceri. Taj je postotak nešto manji za pripadnike generacije Z iz Hrvatske (33 posto), dok ih 28 posto kaže da općenito vjeruju preporukama influencera za putovanja.
Generacija Z ne nalazi inspiraciju samo na ekranima pametnih telefona, pri čemu 35 posto ispitanika iz Hrvatske kaže da ih je inspiriralo odredište koje su vidjeli u filmu ili TV seriji. Preporuke za putovanja dobivaju i offline na temelju društvenih interakcija, pri čemu se 37 posto njih iz Hrvatske oslanja na preporuke prijatelja.
Čak 49 posto pripadnika generacije Z iz Hrvatske kaže da žele otputovati u neko odredište koje će dobro izgledati na fotografijama. Gotovo pola (47 posto) kaže da tijekom putovanja uvijek dodaju fotografije na društvene mreže - više od bilo koje druge dobne skupine. Na svom posljednjem odmoru 29 posto njih napravilo je više od 50 fotografija dnevno, ali je, zanimljivo, isto toliko njih napravilo manje od 10 fotografija dnevno.
Kao prva generacija koja je odrasla u digitalnom dobu, ne iznenađuje što generacija Z ne želi život bez pristupa internetu, pri čemu 59 posto ispitanika iz Hrvatske najveću važnost pripisuje upravo Wi-Fi mreži tijekom putovanja, više od bilo koje druge dobne skupine. To je njihov omiljen sadržaj smještajnog objekta.
Bitan je i doživljaj
Ipak, Instagram nije njihova jedina motivacija. Generacija Z svjesna je važnosti doživljaja na putovanjima pa gotovo šest od deset (58 posto) putnika iz Hrvatske kaže da se radije fokusiraju na ono što se nalazi pred njima i uživaju u trenutku, umjesto da provode vrijeme fotografirajući za društvene mreže, što upućuje na to da su fotografije za njihove profile samo dodatni bonus na putovanju. Čak 67 posto ispitanika iz Hrvatske smatra da se na putovanjima prevelik naglasak stavlja na društvene mreže. Premda je neupitno da pripadnici generacije Z lajkaju društvene mreže, skrolanje neće tako brzo zamijeniti stvarne doživljaje na putovanjima.