Vlakovi na vodik uobičajeni su u Francuskoj i Njemačkoj
Realizacijom ovog projekta turisti bi brzo i lako s morske obale izletničkim vlakovima mogli krenuti na izlete i u istraživanje srednje i sjeverne Istre. Time bi konobe, vinski podrumi, OPG-ovi i sva druga bogatstva unutrašnje Istre bila na raspolaganje brojnim gostima koji su već stigli u južnu Istru avionima i automobilima, predstavljajući ideju njegova tima s neskrivenim entuzijazmom priča inženjer Livio Nefat
Sjećate li se intrigantne priče o projektu uvođenja električnog tramvaja na pulskoj rivi i reaktiviranju zapuštenih gradskih željezničkih kolosijeka? Isti kreativni tim koji je osmislio taj projekt radeći na njemu inspirirao se za sličnu inicijativu uvođenja turističkih vlakova kojim bi se iskoristio potencijal zapuštene željezničke mreže koja se grana čitavim prostorom Poluotoka. Ideja o tome, kaže nam ideator i voditelj tima za realizaciju Projekta Tw-vlakovi inženjer Livio Nefat, sazrijeva već nekoliko godina, a zbog velikog turističkog, prometnog, ali i ekološkog potencijala privukla je pažnju institucija, ali i gospodarstva. Radi se o tome da uz cestovnu infrastrukturu i zračnu luku Istra za putovanja ima na raspolaganju i željeznicu, međutim pruga od Pule do državne granice sa Slovenijom u prometnom smislu praktički je slijepa jer njome, osim u iznimnim situacijama, nema međunarodnog putničkog prometa.
- Problem kojega treba riješiti je oživljavanje željezničkog prometa općenito, ali naročito povećati broj putnika istarskim prugama! Osim povećanjem linija i broja putnika koji nam dolaze iz država poput Slovenije, Austrije ili Mađarske, na čemu treba svakako raditi, oživljavanje željezničkog prometa može se postići i uspostavom linija koje će kretati s juga Istre, odnosno iz trokuta koji se na mapi nalazi ispod zamišljene linije Limski kanal - Kanfanar - Raški zaljev. Taj špic Istre je geografski gledano malo, ali turistički moćno područje koje danas godišnje ostvaruje više od 10 milijuna turističkih noćenja i preko 2 milijuna dolazaka. Radi se u velikom broju o turistima koji se danas više ne zadovoljavaju samo uživanjem u suncu i moru, već ih zanima kulturna ponuda regije koju posjećuju, gastronomija, priroda, te razne aktivnosti u prirodi poput pješačenja, biciklizma, sporta i rekreacije. Sve to već danas nudi središnja i sjeverna Istra, s ogromnim razvojnim potencijalom i za budućnost. Realizacijom ovog projekta turisti bi brzo i lako s morske obale izletničkim vlakovima mogli krenuti na izlete i u istraživanje tih područja.
Time bi konobe, vinski podrumi, OPG-ovi i sva druga bogatstva unutrašnje Istre bila na raspolaganje brojnim gostima koji su već stigli u južnu Istru avionima i automobilima, predstavljajući ideju njegova tima s neskrivenim entuzijazmom priča Nefat. Projektom je zamišljeno, dodaje, da to bude u udobnim, komotnim vagonima na jedan smiren način kako to dolikuje gourmet i gastro doživljaju. Za goste koji borave u južnoj Istri tako bi se obogatila ponuda, veli Nefat.
- Na području Rovinja i Pule te okolnih općina Medulin, Ližnjan i Fažana svake godine ostvaruju se milijuni turističkih noćenja. Turističkim vlakovima tim bi se turistima ponudio bogatiji turistički proizvod, te stvorila prilika za dodatni rast prihoda ostvarenih od turizma. Pritom ne govorimo o nikakvoj konkurenciji ili prekrivanju, već govorimo o dopunjavanju i sinergiji, odnosno stavljanju u funkciju novih i dosad nedovoljno korištenih turističkih potencijala koje ima naša regija", kaže naš sugovornik. No uz taj puno je i drugih razloga zbog kojih bi bilo mudro razmišljati o mogućnostima da se u funkciju stavi lokalna željeznička infrastruktura. Jedan od najvećih je svakako zagušenost cestovnog prometa do kojeg, s obzirom da je Istra za najveći broj turista cestovna destinacija, poglavito dolazi u ljetnim mjesecima.