ROVINJ

FINALE PROJEKTA LEKTIRA NA MREŽI: Marija Kovačević i Matea Radolović najbolje od najboljih

Podloga ovom projektu bilo je književno djelo za cjelovito čitanje - lektira, a cilj projekta bio je potaknuti kreativnost učenika, kvalitetnu i smislenu suradnju školskih knjižničara i nastavnika hrvatskoga jezika i književnosti, kao i korištenje digitalnih alata

| Autor: Gabrijela DOBROVIĆ
Lektira na mreži - projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara

Lektira na mreži - projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara


Učenice rovinjske Srednje škole Zvane Črnje, Matea Radolović i Marija Kovačević, osvojile su drugo i treće mjesto na nacionalnoj razini projekta "Lektira na mreži". Ova rovinjska srednja škola početkom rujna lani uključila se u taj projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara. Podloga ovom projektu bilo je književno djelo za cjelovito čitanje - lektira, a cilj projekta bio je potaknuti kreativnost učenika, kvalitetnu i smislenu suradnju školskih knjižničara i nastavnika hrvatskoga jezika i književnosti, kao i korištenje digitalnih alata.

Tri kruga vrednovanja

U četvrtoj, finalnoj fazi koja je okončana sredinom svibnja ove godine, sudjelovali su učenici čiji su se uradci našli među prvih pet u prethodne tri faze. Marija Kovačević, Matea Radolović, Valentino Savić - Seifert, Enida Pezerović, Lara Kukec i David Trstenjak, učenici drugih razreda, uz podršku mentorica Gordane Radetić - Berić i Mirjane Ilić Budicin, dio su ove lijepe priče.

Učenici su za vrijeme trajanja projekta izrađivali kreativne uratke u različitim digitalnim alatima prema zadanim djelima Shakespeareova Hamleta, Sofoklove Antigone i Orwellove Životinjske farme. U svakoj se fazi kroz tri kruga vrednovanja (mentori, javnost, povjerenstvo) biralo pet najkreativnijih uradaka koji su se plasirali u završnu fazu natjecanja.

Učenice drugog razreda opće gimnazije, Marija Kovačević i Matea Radolović u svim su fazama projekta bile među prvih pet na nacionalnoj razini. U završnici projekta osvojile su drugo mjesto s uratkom "Antigonin rat" i treće mjesto s uratkom "Kreont kralj Tebe". Učenice ističu da su im veliku podršku kroz ovaj višemjesečni i zahtjevan projekt pružale upravo njihove mentorice.

U prvoj fazi projekta naziva "Lektira i Facebook" učenice su Sofoklovu Antigonu osmislile u verziji te popularne društvene mreže, njihov su uradak vrednovali mentori na nacionalnoj razini uzimajući u obzir motivaciju, ideju, cjelovitost, povezanost, jasnoću i slikovitost.

- U ovoj izazovnoj godini u kojoj smo većinu vremena provodile zatvorene u svojim sobama i daleko od učionica, kreativno osmišljavanje kroz ovaj projekt pomoglo nam je da se zbližimo, govore nam učenice. U drugoj fazi projekta morale su ispričati priču kroz prizmu popularnog senzacionalizma na zadana djela. "Danas je javni prostor zatrpan lažnim vijestima i bombastičnim naslovima iza kojih se često krije isprazan sadržaj, stoga nam ovaj zadatak nije predstavljao problem", govore nam učenice. Na naš upit čitaju li ipak takve senzacionalističke naslove, Matea odgovara kako radije uzme dobar krimić u ruke, dok Marija vodi svoj osobni blog naziva "Usuđujem se sanjati" na kojem objavljuje svoje pjesme. Mentorice dodaju kako su osim njih dvije, u ovoj fazi natjecanja među najboljima bili i učenici Lara Kukec i David Trstenjak.

Strip na temu Antigone

U trećoj fazi projekta učenici su izrađivali strip na temu Antigone, uradci učenika Valentina Savića – Seiferta, i Enide Pezerović, odabrani su među pet najboljih. Konačno, vrijedni su srednjoškolci svojoj školi izborili ukupno pet finala. "Od 14 pristiglih uradaka odabrana su tri najbolja, među kojima čak dva pripadaju učenicama naše škole, čime dokazuju da su najbolje od najboljih", ponosno govore mentorice te dodaju kako su svi učenici pokazali izniman trud, posvećenost, rad, volju i želju što je u konačnici rezultiralo uspjehom.

- U finalnoj fazi natjecanja, Sofoklovu Antigonu sažele smo u samo 280 znakova objavom na Twitteru i tako prenijele čitateljima ključnu misao ovog iznimnog, ali i zahtjevnog djela i osvojile glasove žirija. Bio je to zahtjevan višemjesečni proces, često smo satima razgovarale i promišljale o djelu kako bi ga uklopile u kontekst današnjice i iz njega izvukle univerzalnu poruku, objašnjavaju nam učenice.

"Marija i Matea i inače su aktivne u školskim projektima", hvale ih mentorice. Marija je lani sudjelovala na županijskom Lidranu, a ove su godine zajedno s još dvije učenice aplicirale svoj projekt na Digitalni učenički inkubator. Ukoliko projekt osvoji novčanu nagradu uložit će ju u obnovu stubišta koji vodi do školske knjižnice. „Matea i Marija svojim trudom i zalaganjem primjer su svojim vršnjacima i ponos naše škole“, zaključuju mentorice.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter