Biodinamička vina su zbog svoje osebujnosti i zanimljivosti pridobila poseban status. Takvo je i premium organic vino Šuran, prirodno vino spravljeno po biodinamičkim načelima poljoprivrede. Za potrebe ovog proizvođača, Rovinjca Rina Šurana, potpuno smo promijenili dizajn proizvoda te ga prilagodili ovom posebnom pristupu proizvodnje vina, kaže svjetski poznati dizajner Anselmo Tumpić
Rovinjski Studio za vizualne komunikacije Tumpić/Prenc dobitnik je još jedne prestižne međunarodne nagrade European Design Award. Kreativni studio, kojeg je nakon zapažene međunarodne karijere u Rovinju osnovao Anselmo Tumpić zajedno sa Sarom Prenc Opačić, ovaj je put nagrađen zlatom u kategoriji pakiranja alkoholnih pića za ambalažu vina Šuran iz Rovinja. Kreativno rješenje Studija Tumpić je nagrađeno i u Hrvatskoj. Na natječaju Ideja X dobilo je brončano odličje.
- Biodinamička vina su zbog svoje osebujnosti i zanimljivosti pridobila poseban status. Takvo je i premium organic vino Šuran, prirodno vino spravljeno po biodinamičkim načelima poljoprivrede. Za potrebe ovog proizvođača, Rovinjca Rina Šurana, potpuno smo promijenili dizajn proizvoda te ga prilagodili ovom posebnom pristupu proizvodnje vina, kaže Anselmo Tumpić.
Napominje da je biodinamička načela poljoprivrede još prije sto godina postavio dr. Rudolf Steiner, austrijski filozof i utemeljitelj antropozofije. Rođen je u Donjem Kraljevcu u Međimurju, gdje je na željeznici službovao njegov otac, Austrijanac Johann Steiner. U biodinamičkoj proizvodnji dobiva se vino od grožđa koji se ne tretira nikakvim kemikalijama, herbicidima i pesticidima. Za obogaćivanje tla i zdrav, prirodni rast vinove loze vinogradari prema Steinerovim načelima biodinamike izrađuju posebne prirodne pripravke.
- Ideja naše etikete oslanja se upravo na ovu najbitniju karakteristiku obogaćivanja tla prirodnim pripravcima koji značajno povećavaju njegovu mikrobiološku aktivnost. Zato smo na etiketi predočili upravo tu mikrobiološku aktivnost kroz slojeve tla. Mikroorganizme u našem rješenju predstavljaju slova koja sačinjavaju tekst talijanskog znanstvenika, istraživača i aktiviste Carla Petrinija. Kao aktivist dokazao se u pokretu Slow Food International, koji je osnovao. U citatu koji koristimo na etiketi, na hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku, Petrini poziva na ekološku svijest, kritizirajući masovnu proizvodnju hrane. Upućuje na povratak drevnim znanjima poljoprivrednika koji su tisućljećima živjeli u skladu s prirodom, objašnjava Tumpić.
Da bi se dočarao nevidljivi proces povećane aktivnosti tla pod utjecajem mikroorganizama, dizajnerski trojac, kojeg uz Tumpića i Prenc Opačić čini Puležan Anton Licul Grk, tekst je maksimalno smanjen tako da je nevidljiv golom oku. No, kako bi ukazali na njegovu zanimljivost i važnost, potrošaču su ponudili "pomagalo" - povećalo integrirano u poklopac posebno dizajnirane ambalaže u kojoj se boca nalazi. Na poklopcu pakiranja nalazi se tekst koji potrošača upućuje da koristi povećalo. Tako poklopac kutije u trenu postaje jednostavan alat koji potrošača poziva na interakciju i pretvara ga u znatiželjnog istraživača kojemu se pred očima jasno otkrivaju važne, uzbudljive, ali i skrivene istine i vrijednosti biodinamičkog uzgoja.
Ovo je druga međunarodna nagrada koji je svjetski poznati rovinjski studio dobio za dizajniranje ambalaže najpoznatijih istarskih poljoprivrednih artikala. Za ambalažu ekstra djevičanskog maslinovog ulja Latini dobili su, naime, Red Dot - Best On Show, zlato na European Design Award, srebro Ideje X i nagradu na 55. Zagrebačkom salonu.
- Davni predak vlasnika ovog proizvoda, bračnog para Matee i Dražena Stanić iz Svetvinčenta, koji imaju svoj agroturizam, godinama je kao nadničar radio kod istarskih Talijana, koje su u zaleđu Istre zvali Latini. Jednom je kao dnevnicu dobio lijepu kariranu košulju, raritet za seosku sredinu grde je živio. Mještani su ga ubrzo prozvali Latin, te je tako, prema starom istarskom običaju, dobio nadimak koji se pronio i na slijedeće obiteljske generacije, kaže Tumpić.
- Dizajn ove boce ulja slijedi tradiciju Latinovih, pa je tako ovaj proizvod dobio svoje karirano "ruho", kao i džepić u kojemu je zataknut papirić koji priča stoljetnu priču ove obitelji.
Iako si je nekada ljudi nisu mogli priuštiti, karirana košulja danas više ne predstavlja luksuz, a često ćemo u njoj vidjeti upravo ljude u polju. Tako se, osim obiteljskog identiteta, simbolom karirane košulje komunicira i ručni rad u polju, što ovaj proizvod izdvaja među mnoštvom industrijaliziranih. Karirana košulja zaista je neuobičajen izbor za dizajn boce ulja, ali savršeno portretira specifičnu priču, naglašavajući kako se radi o domaćem proizvodu, zaključuje ovu uspješnu dizajnersku i brendiranu priču Tumpić.
Iako je dizajn ambalaže prehrambenih proizvoda tek mali segment rada rovinjskog studija Anselmo Tumpić se na ovom polju rado prihvaća proizvoda i proizvođača iza kojih stoje zanimljive priče. Tako sada radi na novoj ambalaži za Vina Veralda. Posebno ga je zaokupio rad sa vinarima Oliverom i Francom Armanom, za koje radi jednu nevjerojatno zanimljivu ambalažu. Od ostalih izdvaja ambalažu za proizvode od ljekovite sibirske brusnice, čije je nasade podigla svjetski poznata zagrebačka tvrtka Dok Ing. Raduje ga i suradnja sa jednim svjetski poznatim američkim biznismenom, koji podiže maslinik u Istri te se već skrasio u našem pitomom kraju.
- Iako sam izgradio međunarodnu product design karijeru nisam zaboravio svoje korijene, Milotski Breg i Kanfanar, od kuda su mi roditelji. U lijepom sjećanju ostali su mi vinogradi, maslinici, livade i šume. Moji su nonići držali stoku i kućne životinje. U seoskoj idili meni su posebno ostale u sjećanju vršidbe žita i praščine, oko kojih se okupljala šira obitelj. Stoga mi je drago da mogu surađivati sa istarskim poljoprivrednicima te im brendiranjem i dizajnom pomoći da postanu prepoznatljivi na istarskom i hrvatskom tržištu najkvalitetnijih vina i ulja. Dolaskom velikih trgovačkih lanaca naši se potrošači naprosto bombardirani jeftinim maslinovim uljima i vinima upitne kvalitete. Stoga mi je izazov pomoći u promociji proizvoda za koje znam da iza njih stoji puno truda i inovativnih rješenja, objašnjava svoju povezanost sa poljoprivredom Anselmo Tumpić.
Poznajući tržišne prilike u Istri i Hrvatskoj i komparirajući ih sa stanjem u sjevernoj Italiji, gdje je studirajući i radeći boravio duže vrijeme, Tumpić smatra da će se Istra kad-tad, posebno nakon što uđu u rod novi maslinici i vinogradi, morati okrenuti izvozu.
- Istra je još u antičko doba kao rubno području uzgoja maslina bila poznata po svojim vrsnim maslinovim uljima, a danas je svoj svjetski image na tom području još nadogradila. Svima, proizvođačima i marketinškim stručnjacima u interesu je da još više uložimo u brendiranje i strateški se pripremimo za izlaz na vanjska tržišta. Smatram da ne bi smjeli robovati masovnoj proizvodnji jer za to nemamo ni zemljišne ni ljudske resurse, kaže Tumpić.
Mi moramo proizvoditi prepoznatljive vrhunske butik proizvode, plasirati ih na kućnom pragu, kroz agroturizme i restorane a višak kroz vinoteke. Ljubitelje vina i ulja valja obrazovati da znaju razlikovati i platiti kvalitetu koju nesumnjivo imamo, zaključuje Tumpić, koji je svoju karijeru, do otvaranju vlastitog studija, izgrađivao u kompanijama kao što su Benetton, D'adda Lorenzini Vigorelli, i Saatchi & Saatchi, baveći se više oglašavanjem, a od povratka u Hrvatsku i grafičkim dizajnom.