Ponuda agencije My Istria
Stotine tisuća dolazaka i milijuni noćenja koji se tijekom ove sezone ponovno ubrzano množe u domaćim turističkim destinacijama pokazatelj su da je turistički sektor ne samo uspješno prebrodio iskušenja koja su pred njega postavile dvije pandemijske godine, već se i prilagodio potrebama i očekivanjima koje je tijekom tog razdoblja razvilo turističko tržište. U preslagivanju prioriteta na turističkom tržištu jedna od najznačajnijih odrednica prilikom odabira destinacije i vrste smještaja postala je sigurnost, a to je dodatno potaknulo ogroman interes i potražnju za smještajem u vilama s bazenima i kućama za odmor u Istri.
Radi se o segmentu ponude koji je i u godinama prije izbijanja pandemije imao stalan i stabilan rast kako u broju kreveta, tako i u ostvarenim dolascima i noćenjima, no u zadnjih nekoliko godina na tom tržištu događa se pravi boom. Najveći dio termina za narednu sezonu u popularnim i dobro ocijenjenim objektima popunjen je još od Božića ili čak i prije toga. Jedan dio tog procesa rezervacije smještaja odvija se preko velikih globalnih online platformi poput Vrba, Airbnb-a ili Booking.coma, no dobar dio vlasnika, ali ni klijenata, pogotovo u segmentu onog najluksuznijeg smještaja, nema vremena i volje ili se ne želi brinuti o tom procesu popunjavanja kapaciteta, već su taj posao prepustili profesionalcima koji su u tome na vrijeme nanjušili dobar biznis.
Jedna od prvih velikih kompanija koja se na ovom području bavila tim poslom bio je danski Novasol koji je u Hrvatskoj prisutan još od 2004. godine. Još do prije nekoliko godina Novasol je zapravo bio jedini prepoznatljivi brend na tom tržištu, a njegova dobro razgranata mreža po svim emitivnim tržištima, usprkos visokim provizijama s kojima su tada radili, osigurala mu je veliku mrežu klijenata. Porastom potražnje, ali i ponude smještaja, na tržištu su se pojavili i pojedini lokalni igrači koji su zahvaljujući profesionalnom pristupu i kvalitetnom radu te nešto nižoj proviziji, u nekoliko godina uspjeli stvoriti respektabilne kataloge s objektima od kojih mnogi spadaju u onu najskuplju tzv. luxury kategoriju.
Ovog ljeta, ispod radara javnosti, ali i samih vlasnika objekata, dogodilo se novo veliko preslagivanje na tom tržištu, jer su se iz Novasola odlučili krenuti u širenje svog portfelja, te kupili tri tvrtke koje imaju poprilično značajan otisak na tom tržištu; porečki Istria Home, My Istriu koja je registrirana u Zagrebu, te Croatia Luxury Rent iz Zadra.
Prema podacima koje je prije nekoliko dana iznio direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević, u Istri je ovog ljeta u ponudi više od 140 tisuća kreveta u komercijalnom privatnom smještaju, što obuhvaća krevete u vilama, kućama za odmor i apartmanima. U Novasolu su prema svemu sudeći zaključili danjihovoj ponudi ozbiljno nedostaje onaj najsočniji i financijski najisplativiji, luksuzni dio tog velikog kolača, te su očito procijenili kako je najbrže, najefikasnije i najisplativije dobiti ga akvizicijom.
Tvrtka My Istria, kako se može pročitati na njihovoj internetskoj stranici, s radom je započela 2008. godine sa samo jednom vilom, da bi 14 godina kasnije u ponudi imali 1.300 luksuznih vila koje godišnje ugoste više od 70 tisuća gostiju. Najveći dio tog posla odnosi se na područje Istre, no iz godine u godinu povećavao se i broj luksuznih vila koje imaju u ponudi s područja Kvarnera i Dalmacije.
Turistička agencija specijalizirana u ponudi kvalitetnog smještaja u kućama za odmor i privatnim apartmanima na području Istre Istria home osnovana je u Poreču 2012. godine. Pokrenuli su je, kako opisuju u svojim promo materijalima, profesionalci s dugogodišnjim iskustvom u tri područja, a to su razvoj software-a, razvoj interneta i turizam. Tijekom proteklog desetljeća Histria home se razvila u jednu od vodećih putničkih agencija na području Istre, te je u više od 500 objekata iz njihove ponude lani boravilo više od 20 tisuća turista. Turistička agencija Croatia Luxury Rent specijalizirana je za plasman luksuznog privatnog smještaja, a u svojoj ponudi imaju petstotinjak vila lociranih diljem jadranske obale, od Istre do Dubrovačkog primorja te na otocima.
Jednostavna matematika pokazuje da je ovom investicijom Novasol svojoj ponudi pridodao više od 2.300 objekata, od kojih su mnogi klasificirani kao luksuzni i namijenjeni gostima više platežne moći. Jedan od vlasnika takvog objekta kazao nam je da iz kuloara ima informaciju u tome da je tvrtka s kojom ima sklopljen ugovor o suradnji prodana Novasolu, no da se zasad nije dogodila nikakva promjena vezana uz upravljanje njegovom vilom, niti je ona najavljena kroz nekakvu službenu obavijest.
"Vjerujem da je Novasolu bilo zanimljivo značajnije ući na ovo tržište ponude luksuznog smještaja na kojem nisu bili jače prisutni, te da im je bilo lakše to učiniti na ovaj način, nego pokušati graditi vlastitu ponudu. Mislim da će biti zanimljivo vidjeti što će se u budućnosti događati s ova tri brenda, odnosno hoće li ih Novasol pojesti ili će oni nastaviti poslovati na tržištu kako bi što bolje iskoristili tržišnu poziciju koji su izgradili. Što se vlasnika objekata tiče, oni s kupljenim tvrtkama imaju sklopljene ugovore o suradnji koji se obnavljaju svake godine, te vjerujem da će im, ako se ne budu mijenjali uvjeti poslovanja, profesionalni pristup ili rasle provizije, najvjerojatnije i u jednom i u drugom slučaju i ubuduće ostati vjerni", kaže naš sugovornik.
Prethodne dvije godine, dodao je, pokazale su da je kriza najmanje zahvatila visokokvalitetni i luksuzni segment turističke ponude, te da je vrlo izvjesno da su i u Novasolu to uvidjeli, a budući da nisu imali u svom portfelju značajniji broj objekata iz tog segmenta, donijeli su poslovnu odluku i procijenili da je ovo pravi trenutak da to promjene kupnjom tri spomenute tvrtke.