Najjača regija po nagradama je Istra sa šest kampova - Aminess Mareda Maravea i Aminess Sirena iz Novigrada, Lanterna Camping Resort u Taru, Istra Premium Camping Resort u Funtani i dva kampa iz Rovinja, FKK Valalta i Val Saline
Lanterna Camping Resort u Taru
Ovogodišnje izdanje prestižnog europskog vodiča kampova, vodič njemačkog autokluba ADAC, ponovno je potvrdio ocjenu inspektora da je Hrvatska i dalje u društvu najkvalitetnijih europskih kampova. ADAC je ove godine u svoj popis najboljih europskih kampova uvrstio 134 hrvatska kampa, dakle jednako kao i 2019. Ove godine je 13 kampova koji su dobili posebnu oznaku Superplatz 2021. Najjača regija po nagradama je Istra sa šest kampova - Aminess Mareda Maravea i Aminess Sirena iz Novigrada, Lanterna Camping Resort u Taru, Istra Premium Camping Resort u Funtani i dva kampa iz Rovinja, FKK Valalta i Val Saline.
Južnije imamo: Čikat u Malom Lošinju, Omišalj, Krk Premium i Baška Beach Camping na Krku, Straško i Šimuni na Pagu te Zaton Holdays Resort u Ninu kraj Zadra. Od trinaest nagrađenih kampova četiri je iz obitelji Valamar.
ADAC, njemački autoklub osnovan 1903. godine, danas okuplja 18 milijuna članova i najveći je autoklub s najbogatijom bankom podataka o kampovima u Europi. Godišnji vodič kampova izdaju redovno od 1938. i unutar sektora to se smatra najrelevantnijom kontrolom kvalitete kampova u Europi.
- ADAC-u, prema jednom istraživanju, Nijemci više vjeruju nego Crkvi. To je najviše što možete poželjeti za svoj brend, kaže Jerko Sladoljev iz udruge Top Camping u Poreču.
- Vodič se u označavanju kvalitete kampova koristi i posebnim oznakama, tako da je čak 30-ak kampova označeno kao kampovi s posebno dobrom ponudom za obitelji s djecom, 20-ak ima posebno dobru ponudu za obitelji sa psima, desetak kampova posebno dobru ponudu za naturiste te je samo nekoliko njih označeno kao kampovi s posebno dobrom wellness ponudom. Sve u svemu, Hrvatska je u samom vrhu kamping kvalitete, ističe Sladoljev.
Znamo da je Njemačka važan, ako ne i presudan emisijski kamping partner za Hrvatsku. Turisti iz Njemačke ostvarivali su u normalnim godinama više od devet milijuna noćenja u kampovima, a prošle godine imali su pad dolazaka od 48 posto i pad noćenja od 41 posto. Općenito, najviše noćenja ostvarili su u Istarskoj županiji - 5,1 milijun, što je 43 posto svih noćenja Nijemaca u Hrvatskoj. Slijedi Primorsko-goranska županija, gdje je ostvareno 2,9 milijuna noćenja ili 24 posto svih noćenja Nijemaca u Hrvatskoj prošle godine. Što se tiče gostiju njemačkog govornog područja, lani su u hrvatskim kampovima ostvarili gotovo 750 tisuća dolazaka i oko 4,5 milijuna noćenja, što je bilo 45 posto svih noćenja u kampovima. Hrvatska je lani zabilježila ukupno 1,5 milijuna kamping dolazaka i 9,2 milijuna noćenja, što je bio pad od 53 posto u odnosu na godinu prije.
- Nijemcima je prvi izbor za kamping putovanja Njemačka, zatim Italija i potom Hrvatska. A kad je u pitanju Hrvatska, onda je Istra na prvom mjestu. Hrvatska može primiti 256.622 osobe u 433 srednje velika kampa i 301 manji kamp u domaćinstvu ili OPG-u. U pravilu je većina kampova visoke kategorije, oni s četiri i pet zvjezdica pokrivaju gotovo 50 posto ukupnog hrvatskog kapaciteta kampova. Prije covid-pandemije kampovi su ostvarivali 20-ak milijuna noćenja, što je blizu petine svih turističkih noćenja u Hrvatskoj. Najviše kapaciteta oduvijek ima Istra, s 49 posto učešća u nacionalnoj kamping ponudi, kaže Sladoljev.
Dodaje da je Vodič za kampiranje ADAC, u suradnji sa svojim portalom za kampiranje PiNCAMP-om, za ovu godinu ponovno izradio dva referentna vodiča na oko 1.000 stranica koja odgovaraju na sva pitanja o potrazi za idealnim kamping mjestom. Vlasnici kampova oglašavaju se u ovom vodiču posebno od kada je uvedena prestižna nagrada "Superplatz" koja predstavlja vrh kamping brenda u Europi, a po konceptu je jedinstven, najpoželjniji i najprestižniji promotivni certifikat i nagrada za kampove ikad u Europi. Ako tome dodamo da se vodič dijeli na najposjećenijem kamping sajmu CMT-u u Stuttgartu i na Gala večeri ADAC-a koja se može usporediti s dodjelom filmskog Oscara, onda je o ovoj marketinškoj bajci sve rečeno, kaže Sladoljev.
Iako je Superplatz uveden još 80-ih godina prošlog stoljeća, Hrvatska ga je dobila tek 2007. nominacijom Kampa Zaton kraj Zadra.
- Godine 2006. pozvao sam predsjednika Leading Campings of Europe u Zadar i uz asistenciju direktora ADAC vodiča, pregledan je Zaton kao mogući prvi hrvatski kamp u konkurenciji za ove nagrade. U izboru su bila još dva istarska kampa - Park u Umagu i Bi Village u Fažani, no zbog manjkavosti u nekim detaljima nisu bili prihvaćeni. Zaton je imao sreću jer je bio dijete jednog kreativnog arhitekta, danas akademika Nikole Bašića iz Murtera. Koncept dizajn i organizacija prostora pala je u oko inspektorima i bila je to "ljubav na prvi pogled". No, direktoru Frani Skoblaru postavljeni su i neki uvjeti da se remek-djelo dovrši, što je on uz jaku investiciju i učinio. I tako se rodio prvi Superplatz 2007.godine u Hrvatskoj, nakon 30-ak godina postojanja tog certifikata. Već sljedeće godine Kamp Zaton je ušao, opet prvi iz Hrvatske, u Leading Campings of Europe. Iako je Istra danas dominantna po ovim nagradama i čini polovinu svih kamping kapaciteta Hrvatske, a po kvaliteti daleko nadmašuje sve druge naše regije, Kamp Zaton kod Zadra je premijerno otvorio vrata kamping kvaliteti u nas, kaže Sladoljev.
Danas Hrvatska ima 13 ADAC Superplatz certifikata i također nekoliko certifikata Leading Campings of Europe.
- U Europi, prema Eurostatu, kamping ostvaruje 350 milijuna noćenja i broji oko 60 milijuna kampista, koji borave u 30.000 kampova s prijemnim kapacitetom od 10 milijuna osoba dnevno. Obraditi, posjetiti i kontrolirati 5.500 kampova, ili jednu šestinu europske kamping ponude, grandiozni je poduhvat koji danas u Europi, ali i šire brendira samo ADAC. Armija ADAC kamping inspektora napravi godišnje toliko kilometara koliko bi jedan pješak obavio dva puta putovanje oko zemaljske kugle u jednoj godini. A prezentirati pouzdane i praktične informacije za kamping u 5.500 kampova i 35 zemalja te isto predstaviti u dva sveska i razvrstano s pouzdanom ocjenom do pet zvjezdica nije mali posao. I sve to u pet kategorija jasno podijeljenih u najvažnije segmente kamping prostora - sanitarije, parcele, trgovine-servis, razonoda i kupanje, tumači Sladoljev.
Ističe da kampisti donose u europsku blagajnu direktno ili indirektno godišnje oko 20 milijardi eura. Od kamping turizma živi u Europi oko 400.000 osoba, od turizma u cjelini osam milijuna ljudi s ukupno dva milijuna malih i većih poduzetnika. Godišnjih prijelaza granice u turizmu je 1,3 milijarde, a kamping čini 20 posto europskih prijelaza granice.
Gdje je Hrvatska u ADAC kamping priči?
- Prema istraživanjima ADAC-a, Hrvatska stoji relativno dobro, prema potražnji smo na njemačkom tržištu na četvrtom mjestu, odmah iza Francuske, Italije i Njemačke. Iza nas su, po potražnji, Austrija, Danska i Švedska, a Sloveniju ni nismo vidjeli na listi potražnje. Nijemcima je Hrvatska na četvrtom mjestu po potražnji jer je prije svega blizu, ali i omiljena destinacija Bavarcima, a to je posebno dobro jer su oni pokretač kamping movinga u Europi. Ono što nije dobro je podatak da je na općoj skali potražnje u Europi Hrvatska od 10 najtraženijih destinacija tek na 7. mjestu, sa samo 12 posto potražnje. Ispred nas su Francuska na prvom mjestu, zatim Nizozemska, Njemačka, Španjolska, Italija i Austrija, a iza nas su Belgija, Portugal i Luxembourg. Sada konačno imamo i praktičnu potvrdu tko su nam veliki konkurenti u Europi, ali i od kojih smo po kvaliteti bolji, zaključuje Sladoljev.