filmovi, izložbe, jazz...

Najavljen bogat program Pučkog otvorenog učilišta Poreč za ovaj tjedan. Donosimo detalje

| Autor: Glas Istre
(Foto: POU Poreč, Promo)

(Foto: POU Poreč, Promo)


Donosimo vam pregled događanja u Pučkom otvorenom učilištu Poreč za ovaj tjedan.

U srijedu, 24. srpnja u 21 sat održat će se 29. Jazz u lapidariju gdje će jazz gitarist Pavle Miljenović predstavit svoj novi autorski album "Arrival".

Nakon prvijenca "Begin.", također s kvintetom, objavio je i hvaljeni album s kvartetom, "Upper Structures". Osim što je vrhunski gitarist, Pavle je i skladatelj koji autorski potpisuje sve kompozicije na albumu, a u njegovim aranžmanima suvremeni jazz zvuči zanimljivo i kompaktno. Na "Arrivalu" su mu se i ovog puta pridružili dugogodišnji suradnici i redom vrsni jazz glazbenici – Saša Nestorović na saksofonu, Hrvoje Galler na klaviru, Zvonimir Šestak na kontrabasu i Borko Rupena na bubnjevima.
Ulaz slobodan.

U četvrtak, 25. srpnja i u subotu, 27. srpnja prikazat će se dva filma - animirana akcijska komedija "Gru i malci: neustrašivi šijuni" te akcijska komedija "Deadpool i Wolverine".

"Gru i malci: neustrašivi šijuni" traje 95 minuta, a režiser je Chris Renaud. Uloge čine Steve Carell, Kristen Wiig, Will Ferrell, Pierre Coffin, Joey King, Sofia Vergara, Stephen Colbert, Miranda Cosgrove, Chloe Fineman, Steve Coogan, Chris Renaud, Dana Gaier i  Madison Polan.

Gru se suočava s novim neprijateljem, Maximeom Le Malom i njegovom fatalnom djevojkom Valentinom, a obitelj je prisiljena pobjeći.

Nakon što opaki zlikovac Maxime Le Mal pobjegne iz zatvora i uz pomoć svoje djevojke Valentine i krene u potragu za Gruom kako bi dobio svoju osvetu, Gru i njegova obitelj se moraju sakriti u sigurnu kuću gdje ih Le Mal ne može pronaći. U isto vrijeme, kako bi zaustavili Maxime Le Mala Liga protiv zlikovaca petoricu Malaca koristi kao zamorce gdje dobivaju moći poput pravih superheroja kako bi se mogli boriti. Nisu previše inteligentni, ali nevjerojatno su moćni superheroji.

Gruova obitelj je isto tako dobila i novog člana – Grua Juniora, njegova i Lucynog sina. Prema svemu sudeći, Junior ima jednu posebnu misiju a to je da svom ocu maksimalno zagorča život svojim dječjim nestašlucima.

"Deadpool i Wolverine" traje 127 minuta, a napravljen je u režiji Shawn Levya. Glumci su Ryan Reynolds, Hugh Jackman, Morena Baccarin, Matthew Macfadyen, Rob Delaney, Karan Soni, Leslie Uggams i Emma Corrin.

U petak, 26. srpnja održat će se 63. Koncerti u Eufrazijani te će nastupiti norveški pijanist Håkon Austbø.

Ljubitelji klasične glazbe koja prelazi granice tradicionalne interpretacije dobit će još jednu priliku da u Poreču uživaju u maestralnoj izvedbi Håkona Austbøa. Norveški se pijanist treću godinu zaredom vraća na u Eufrazijanu, što svjedoči o nevjerojatnoj privlačnosti i snazi njegove izvedbe koja publiku uvodi u sasvim nadrealnu atmosferu. Austbø je već 60 godina dio svjetske pijanističke scene, a njegova studijska posvećenost glazbi za cilj ima razotkrivanje sila koje vode do istinskih i osobnih interpretacija klasičnih i suvremenih djela. Svjež pogled na poznati repertoar, oslobođen balasta tradicije, Austbø će predstaviti uz skladbe L. Janáčeka, E. Griega, B. Bartòka i F. Liszta.

Od 20. do 25. srpnja na ulicama Poreča održit će se 24. Street art Poreč.

Umjetnici po zanimanju, pozivu ili hobiju imaju mogućnost obogatiti grad uvijek novim i zabavnim, ali ponajprije idejno i izvedbeno kvalitetnim sadržajem. Neovisno o prethodnom iskustvu i učenosti, svoj kreativan program mogu prikazati i podijeliti svi željni izražavanja vlastitog svijeta ideja.

Umjetnici se na natječaj mogu prijavljivati tijekom cijele godine, no preporučuje se prijava upravo u ovome razdoblju neposredno prije odabira i održavanja festivala – do 1. kolovoza i putem internetske prijavnice na poveznici koja se nalazi na www.poup.hr (Novosti/ 24. Street art Poreč – poziv na sudjelovanje/ Prijavnica)

Dodatne materijale za prilaganje (životopis, fotografije visoke rezolucije i ostalo) šaljite na adresu elektronske pošte [email protected] s napomenom u predmetu poruke: 24. Street art Poreč.

Izvođači će o rezultatima odabira biti obaviješteni do 5. kolovoza 2023.

Festival još od 2001. uspješno oživljava, pokreće i boji porečku jezgru, a umjetnici željni sudjelovanja svoj program mogu prezentirati sukladno predloženim lokacijama, poput gradske tržnice, glavnog Trga slobode, gradske rive, šetališta Lungomare, Trga Matije Gupca i lapidarija Zavičajnog muzeja Poreštine. Prema želji, potrebi i ideji posebno će se uzimati u obzir prijedlozi ostalih manje poznatih i izloženih gradskih prostora, no utoliko zanimljivijih i šarolikijih igralačkih scena, poput autobusnog kolodvora ili šetališta Vijale.

Ovaj tjedan je također otvorenje izložbe Paola Patellia: "Obojene površine" iz Kolekcije Marinka Sudca. Izložba se može pogledati u galeriji Zuccato do 27 srpnja. Radno vrijeme galerije je od 10 do 12 sati i od 19 do sata. Nedjeljom i praznicima je zatvorena.

Izložbu organiziraju Institut za istraživanje avangarde, Kolekcija Marinko Sudac i Pučko otvoreno učilište Poreč.

Paolo Patelli rođen je 1934. godine u Opatiji (živi u Italiji). Bio je dijelom grupe Illumination koju je 1967. formirao Abe Nobuya (1913., Nigata – 1971., Rim), tada već etablirani avangardni umjetnik ranije generacije podrijetlom iz Japana, aktivan na rimskoj umjetničkoj sceni, kao skupinu mladih umjetnika okrenutih novim tendencijama. Nobuya, kao utemeljitelj grupe, naglašavao je važnost boje i svjetlosti kao temeljnih elemenata umjetnosti, a naslanjao se na naslijeđe istoimene grupe kojom je bio članom 30 godina ranije u Japanu. Članovi grupe zajednički su nastupili 1967. na izložbi u galeriji L'Argentario u talijanskom Trentu, a povezuje ih okrenutost k primarnoj strukturi slike.
Izložba, prva Patellijeva u Hrvatskoj, prikazuje minimalističke geometrijsko-analitičke radove iz druge polovine 1960-ih, uz nekoliko djela iz ranih 60-ih i 70-ih.

Površina Patellijevih slika istražuje percepciju kroz izmjenu oblika i pozadine, koristeći jednostavne geometrijske forme, pretežito krugove, u ponavljajućim uzorcima kako bi stvorio ritam i strukturu. Njegove kompozicije odražavaju analitički pristup, fokusirajući se na odnose između oblika i prostora. Mnoge slike nose naziv "Obojena površina", naglašavajući površinu kao primarni predmet istraživanja, bez reprezentacijskog ili narativnog sadržaja. Ponavljajući uzorci u njegovim djelima pozivaju u sagledavanje suptilnih varijacija i odnosa unutar radova i ostavljaju fokus na temeljnim elementima – obliku, boji, liniji i prostoru.

U Istarskoj sabornici otvoren je 64. Annale Poreč  "Živjele životinje! …a što bi životinje rekle o nama?". Kustosice su Jerica Ziherl i Suzana Marjanić. Izložba je otvorena do 31. kolovoza. Galerija radi od 10 do 12 sati i od 18 do 21 sat, a nedjeljom i praznikom je zatvorena.

Zoo-izložba dokumentira suvremenu umjetničku praksu o životinjama, našim najbližim Drugima, kako životinje (ne-ljude) određuju primatolozi, koje se nalaze u trajnoj vrtešci između simbolizacije i eksploatacije, kako njihov životni put u našoj antropocentričnoj kulturi označava zooetičar Nikola Visković.

Dakle, pored (1.) tematskoga i simboličkoga iščitavanja životinja, nadalje, (2.) ekokritičke prosudbe – a riječ je o interdisciplinarnom suodnosu umjetnosti i životne sredine, naglasak je jednako tako postavljen i na (3.) praksu koja proizlazi iz etičke perspektive prava, tj. oslobođenja životinja, odnosno da je specizam temelj za bilo koju vrstu diskriminacije ili kako to navodi politički filozof John Sanbonmatsu u uvodniku zbornika radova Critical Theory and Animal Liberation, o tome da ako specizam nije oblik fašizma, onda je zasigurno njegova paradigmatska i primarna forma.

Naime, u navedenom zborniku radova John Sanbonmatsu nastoji postaviti čvrst okvir odnosa između naše, ljudske, preveč ljudske, opresije prema drugim životinjama (ili kao što bi rekao Shaun Monson prema Drugim Zemljanima) i lijevoga političkoga mišljenja koje je ipak ostalo ravnodušno prema pitanju specizma. Pritom Nikola Visković, profesor prava i zooetičar, začetnik kulturne animalistike u domaćim okvirima, u Sumornim godinama ističe detekciju da neprestance opsesivnim bavljenjem dnevnom politikom i političkim elitama "mi zapravo gubimo distancu od njih (životinja), taj svijet (politička elita) nas mentalno zarobljava i prijeti nam da postajemo neka vrsta sekundarnih kretena".

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter