(Foto: TZ Grada Novigrada)
Šaren, malen, čist, uredan, zanimljiv i opuštajući – to su najčešći epiteti kojima strani gosti opisuju Novigrad kada posjećuju Turističko – informativni centar ili daju svoj osvrt u objavama na društvenim mrežama.
Turistička zajednica Grada Novigrada – Cittanova zadovoljna je takvim opisom grada jer, kažu, to znači da se destinacija razvija u pravom smjeru, u skladu sa svojim izvornim identitetom i ciljem očuvanja prirodnih ljepota ovog malog istarskog grada na obali sjeverozapadne Istre. Novigrad je spremno dočekao još jednu užarenu turističku sezonu, a u njemu je živo još od Uskrsa. Do polovice srpnja, Novigrad je posjetilo 120.000 turista, što je 5% više nego lani, a ostvareno je 540.000 noćenja, odnosno 2% više.
Gosti koji se iznova vraćaju ovdje, mogli su primijetiti da su gotovo sve ulice u centru grada obnovljene i djelomično popločene bijelim kamenom, koji daje svježinu i mediteranski štih.
Prvi put u povijesti, gradski trg je gotovo u cijelosti popločen, a još je preostalo dio posla oko uređenja, kako bi zasjao u punom sjaju sljedeće godine. Koliko je proces obnove podzemne infrastrukture i odvodnje bio mučan i za stanovnike i za gradsku vlast, toliko je i dobroga donio. Ovo mjesto se već desetljećima razvija, svake godine zasja s nečim novim pa je tako Novigrad dobio Centar za posjetitelje posvećen ribarskoj tradiciji, a najveća atrakcija je novigradska brodica batana s jedrom u prirodnoj veličini.
Ima tu još zanimljivih tradicionalnih alata za ribarenje, starih fotografija i video materijala koji svjedoče o teritoriju, ljudima i tradiciji ovoga kraja. I na goste sa psima se ovdje misli pa je tako u Karpinjanu, u hladu borova pinija uz more, osvanuo park za pse. Sve se to radi u cilju ostvarenja dugoročnog cilja grada: da Novigrad – Cittanova bude što ugodniji i ljepši za boravak svih posjetitelja.
Novigrad nudi bijeg od užurbanosti, a ponuda lokalnih specijaliteta u vrhunskim restoranima puni baterije tijekom godišnjeg odmora ili vikend - predaha. Mali uređeni parkovi u starogradskoj jezgri i duga obalna šetnjica vodi vas uz plaže i rekreacijske zone gdje se u zelenim oazama može šetati, odmoriti na klupicama u hladu ili voziti bicikl bez prometa i gužvi. Novigrad - Cittanova poziva na lutanje kroz šarene mediteranske ulice, na uživanje i rekreiranje uz more, vinograde i maslinike te na buđenje svih osjetila uz iznimnu eno-gastronomsku ponudu.
Novigradska gastronomska ponuda je na visokoj razini, s preporukama Michelin i Gault Millau gastronomskih vodiča, ponudom nagrađivanih uljara i maslinara, te prati ekskluzivnu notu malih boutique hotela. U idiličnom okruženju Novigrada, mali hoteli i pansioni s dozom luksuza i jednostavnosti nude izuzetno iskustvo odmora, ističući privlačnost ovog šarmantnog gradića. Zbog malih kapaciteta, pružaju mir potreban za odmor duše i tijela. Uz do sada 8 takvih objekata, na samoj obali centra grada, nedaleko od zvonika sa zaštitnikom sv. Pelagija, izgrađen je novi hotel s 4 zvjezdice – Blu Mare Hotel, dio švicarskog lanca eko-hotela. Dopunio je ponudu grada ne samo vrhunskim smještajem s pogledom od milijun dolara, već je njegov restoran i bar Porporela postao novo mjesto za gurmanska uživanja, odlazak na večernje piće ili jutarnju kavu.
Sve navedeno oslikava se u logotipu turističke zajednice, zahvaljujući kojemu je Novigrad Cittanova dobio dodatni vizibilitet i simpatičnost još od 2021., kada je predstavljen novi vizualni identitet destinacije. Logotip sa šarenim slovima, čiji oblik podsjeća na gradske zidine koje ga opasavaju od 13. stoljeća, postao je omiljeni print za ljetne T-shirt majice među lokalnim stanovništvom, ali i stalnim gostima. Stoga je TZ Novigrada, u dogovoru s ugostiteljskim objektima, pokrenuo akciju unificiranja sezonske radne odjeće za osoblje restorana i barova na području grada.
- U cilju promocije naše destinacije i unificiranja brenda, Turistička zajednica Grada Novigrada-Cittanova ove godine sufinancira tisak brendiranih majica kratkih rukava i pregača s veselim logotipom kojeg mogu koristiti svi turistički djelatnici na području Novigrada. Čovjek je ključ uspjeha u turizmu – to je oduvijek poznato, a zadovoljan radnik koji dobije osjećaj pripadnosti jednoj organiziranoj lokalnoj priči o destinaciji, najbolja je reklama za svakog gosta grada. Vjerujem da će gosti to primijetiti i znati cijeniti te sa sobom kući ponijeti lijepu priču o našem gradu, u kojem stanovnici i svi radnici u turizmu vole svoj grad, istaknula je direktorica TZ-a, Vesna Ferenac te najavila ljeto prepuno događanja.
Fotografije osoba koje nose upravu tu majicu stižu iz cijeloga svijeta, a nedavno ih je razveselila ona svjetski poznate kuharice Lidie Bastianich s pregačom Novigrad – Cittanova. Da su Novigrađani posebno ponosni, potvrđuje i činjenica da će olimpijski pobjednik - najpoznatiji Novigrađanin, Giovanni Cernogoraz, uskoro nositi hrvatsku zastavu na otvaranju Olimpijskih igara. O šarmantnom Novigradu se sve više priča, piše, fotografira i preporučuje.
Jedna lijepa vijest za Novigrad stigla je iz Njemačke, gdje je u najvećem europskom zabavnom parku Europa Park ovog proljeća otvorena tematska cjelina Hrvatska s vjernom kopijom novigradskog zvonika sa sv. Pelagijem na vrhu, pored kojeg se proleti kada se vozi u super brzom vlaku smrti powered by Rimac. I u vrijeme Eurosonga i rasta popularnosti Baby Lasagna se spominjao Novigrad jer je Marko Purišić, frontman grupe, s fanovima podijelio zanimljivost da je inspiraciju za ime benda dobio dok se šetao Novigradom.