Johann Lafer i Denis Ivošević (Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)
Kulinarske emisije televizijski su format koji već desetljećima privlači veliku pozornost gledatelja, no već neko vrijeme pojedini vrhunski chefovi kroz medijske nastupe uspjeli su postići razinu slave koja je nekad bila rezervirana samo za uzak krug najpopularnijih glumaca, sportaša ili glazbenih zvijezda.
Spojem kulinarskih vještina s velikim zabavljačkim talentom taj su trend zakotrljali globalni "celebrity chefovi" poput Jamieja Olivera, Gordona Ramsayja ili Anthonyja Bourdaina, što su prepoznale i nacionalne zabavljačke industrije te počele stvarati vlastite kulinarske zvijezde sa značajnim utjecajem na gastronomske želje, odabire i kreiranje potrebe kod vojske svojih obožavatelja.
Pojedini vrhunski chefovi, koji se jednako dobro snalaze i u kuhinji i pred kamerama, odnosno u medijskim nastupima, stekli su status vrlo utjecajnih gastroinfluencera na području koje pokrivaju, kao i ogroman marketinški potencijal koji njihovim angažmanom, i kod nas, uspješno koriste razni trgovački lanci, robne marke ili brendovi. Na velikom i za nas vrlo značajnom turističkom tržištu Njemačke i Austrije takav "celebrity status" uživa chef Johann Lafer čiju je sad već dugogodišnju zaljubljenost u Istru i njezinu gastronomiju Turistička zajednica Istarske županije prepoznala kao priliku da ga promovira u svog "gastroambasadora", te iskoristi njegov utjecaj i kod pratitelja u Njemačkoj i Austriji potakne želju da "dođu, vide i okuse Istru".
I chef Lafer postao je poznat po vlastitom kulinarskom showu te brojnim kuharicama koje je izdao, a bio je i stalni gost poznatog njemačkog televizijskog voditelja Markusa Lanza u čijoj je emisiji redovito pripremao jela pred publikom.
Kad je Istra u pitanju, plan povezivanja s najprepoznatljivijim brendovima i simbolima toga tržišta kao što su nogometni klub Bayern iz Münchena, BMW, Cube bicikli ili Bosh već se prethodnih godina pokazao kao dobitna kombinacija, te je ciljani marketinški pristup rezultirao značajnim povećanjem broja i udjela njemačkih gostiju u svim turističkim statistikama.
S obzirom na činjenicu da gastronomija i uživanje u hrani predstavljaju jedan od tri glavna motiva dolaska u pojedinu destinaciju za sve veći broj turista, odabir chefa Lafera za promotora Istre bio je zapravo logičan sljedeći korak na tom putu povezivanja s brendovima koji se značajno zrcale na želje i potrebe tog tržišta.