CRNA TOČKA

Dionica od Ponte Portona do Buja je vrlo opasna: Nalazi se na klizištu i treba hitnu rekonstrukciju

| Autor: Gordana ČALIĆ ŠVERKO
(Snimila Gordana Čalić Šverko)

(Snimila Gordana Čalić Šverko)


 Posljednja prometna nesreća na cesti Ponte Porton – Buje prije nekoliko dana dogodila se, prema policijskom izvješću, zbog neprilagođene brzine. Vozač je u oštrom i nepreglednom zavoju izgubio nadzor nad vozilom te izletio s ceste na zemljanu površinu. Građani pak na društvenim mrežama upozoravaju na loše stanje ceste.

»Stanje kolnika je sramota, čudi da nema više nesreća. Kad bi ceste trebale na tehnički pregled kao i vozila, pitam se koliko bi ih prošlo. Cesta skliska kao po ledu, najgora Istri. Najlakše je napisati neprilagođena brzina, a nitko neće napisati neprilagođena cesta, loši uvjeti, zato samo polako i sigurno. Svaki dan godinama vozim tom cestom u Buje na posao i strahujem hoću li živ stići nazad doma. Cesta je strava i užas kada je suha, a kada je mokra neću niti govoriti. Meni to nije toliki problem jer znam kakva je pa vozim oprezno, ali kakvih kamikaza srećem svakodnevno, čudo je da nisam imao sudar. Šleperi voze malo u svojoj, malo u drugoj traci, autobusi također, lokalni »profesionalni vozači relija« luduju, sijeku zavoje i svako toliko završavaju u polju. Obnovili su cestu na nekoliko mjesta nakon odrona prije par godina i stali. U zadnjih nekoliko mjeseci vidio sam pet izlijetanja i samo pukom srećom nitko nije poginuo. Prvo bi trebalo zabranit šleperima da voze jer cesta puca po šavovima od njihove težine i konačno krenut u kompletnu obnovu, dionicu po dionicu«, neki su od komentara s društvenih mreža.

Sanacija (tek) 2025.

Gradonačelnik Buja Fabrizio Vižintin također smatra da je kolnik na dionici Buje - Ponte Porton loš te da zahtijeva hitnu intervenciju.

- To je cesta na klizištu i treba temeljitu rekonstrukciju, da postane doista sigurna za promet, kaže Vižintin.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)(Snimila Gordana Čalić Šverko)

Novom kategorizacijom dionica od Ponte Portona do Buja iz županijske prešla je u državne ceste, u ingerenciju Hrvatskih cesta koje bi se puno lakše od ŽUC-a mogle nositi s financijski zahtjevnim zahvatom njene rekonstrukcije. U lokalnoj zajednici nadaju se da bi Hrvatske ceste ovaj zahvat mogle projektirati iduće godine i s rekonstrukcijom krenuti 2025. godine.

Na pitanje planira li se temeljita rekonstrukcija ove dionice i kada, iz Hrvatskih cesta dobili smo informaciju za drugu investiciju, za sanaciju dionice u susjedstvu.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)(Snimila Gordana Čalić Šverko)

- U tijeku je ugovaranje radova za projekt izvanrednog održavanja državne ceste oznake DC44, dionice Ponte Porton - Buzet, od mosta Antonci do skretanja za Motovun. Vrijednost radova je 3,5 milijuna eura, a ugovorni rok deset mjeseci od dana uvođenja u posao. Početak radova očekuje se do kraja mjeseca kolovoza ove godine, prenijela je glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Đurijanček. Opetovano smo postavili pitanje što je sa rekonstrukcijom dionice Ponte Porton – Buje, a odgovor ćemo objaviti kada ga dobijemo.

Saniran dio oko odrona

Cestari s kojima smo razgovarali kažu da za vožnju normalnom brzinom, uz poštivanje ograničenja, cesta nije opasna. Čak je saniran veći dio oko odrona Krasica. Cesta više-manje ima eruptivan zastor, ona je u krivinama, no sve kritične dionice koje bi nešto uzrokovale, bile su sanirane. Ima jedno veliko klizište, no ono se dovodi u vozno stanje.

U Policijskoj upravi istarskoj doznajemo da je u posljednjih pet godina na cesti Ponte Porton - Buje zabilježeno ukupno 24 prometnih nesreća, od čega deset prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama i četrnaest s materijalnom štetom. U prometnim nesrećama stradalo je 27 osoba, od čega su dvije osobe teško, a 25 osoba lakše ozlijeđene.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter