Riječ je o dva projekta koji se provode gotovo istovremeno, a to su luka otvorena za javni promet koja ima i ribarski dio, a koji se financira iz EU fondova, odnosno operativnog programa za ribarstvo. Planirano je da veći dio toga bude dovršen i otvoren do kraja travnja. Potom do početka ljeta planirano je otvaranje operativne obala sa gatom temeljem dobivenih sredstava od države. Oba djela, ribarski i operativni dio luke Santa Marina zajedno čine jednu cjelinu, ističe Branko Curić, ravnatelj Lučke uprave Poreč
Operativna obala s gatom dužine 176 metara
Za manje od dva mjeseca Istra će dobiti potpuno novu ribarsku luku vrijednu pet milijuna eura. Od nje se očekuje da postane jedna od najjačih luka izvoza ribe u Istri. Riječ je o investiciji Lučke uprave Poreč na području uvale Santa Marina, smještenoj između Novigrada i Poreča, koja je desetljećima skroviše i pristan ribarima i školjkarima.
Ravnatelj Lučke uprave Poreč Branko Curić istaknuo je važnost da se ribarima zapadne Istre osigura sigurna luka.
- Bitno je naglasiti povezanost dva projekta koji se provode gotovo istovremeno, a to su luka otvorena za javni promet koja ima i ribarski dio, a koji se financira iz EU fondova, odnosno operativnog programa za ribarstvo. Planirano je da veći dio toga bude dovršen i otvoren do kraja travnja. Potom do početka ljeta planirano je otvaranje operativne obala sa gatom temeljem dobivenih sredstava od države. Oba djela, ribarski i operativni dio luke Santa Marina zajedno čine jednu cjelinu, naglasio je Curić.
Izvođač radova je koparski Adriaing i njegova podružnica Buje koji su u gradilište ušli prije godinu dana. Oni dovršavaju izgradnju operativne obale s gatom dužine 176 metara, fiksnog betonskog gata u ukupnoj dužini od 48,5 metara i širine sedam metara, obalnog zida u dužini od 53 metara, istezališta za brodove dužine 25,5 metara i širine 7,6 metara. Uređuju 37 vezova za brodove različitih duljina, a njih četiri će biti za plovila do 25 metara. Luka će dobiti 15 ormarića koji će omogućiti opskrbu ribarskih plovila vodom i energijom, uređenje zaštite od požara sa dva nadzemna hidranta na kopnenom dijelu luke i četiri hidrantska ormarića na lukobranu, uređenje opreme za skladištenja ulova (hladnjača, ledomat,…).
Nova luka donosi uređenu rasvjetu, video nadzor područja, ekološki otok za odvojeno prikupljanje otpada, postavljanje lučkog svijetla, mornarskih ljestva i urbane opreme (klupe, korita,…), produbljenje lučkog akvatorija na potrebnu dubinu kako bi se omogućilo sigurno uplovljavanje/isplovljavanje plovila, formiranje manipulativne površine (platoa) na kopnenom dijelu koji će omogućiti ukrcaj, iskrcaj, prekrcaj robe i putnika s ribarskih brodova, kao i nesmetan prilaz vozila s kopnene strane prema lukobranu.
Ravnatelj Branko Curić kaže da će provedbom te investicije ribari dobiti novi kvalitetan manevarski prostor za obavljanje svoje djelatnosti te će se podignuti efikasnost i kvaliteta aktivnosti ribara te će tako ubrzati i poboljšati njihov rad. Osim toga, ovim će se ulaganjem pojačati transportni i izvozni potencijal ribarskog dijela luke Santa Marina.
Predloženi projekt uređenja ribarske infrastrukture u luci Santa Marina, osim što ribarima donosi novu kvalitetu operativnog rada, u velikoj mjeri dugoročno rješava problem sigurnosti priveza, pristajanja, ukrcaja i iskrcaja ribe, kao i bolje opsluživanje domaćeg stanovništva.
Iako se za Santa Marinu uobičava reći da će biti prva prava ribarsku luku u zapadnoj Istri, Curić pojašnjava da već postoje slične luke.
- U Vrsaru je prije nekoliko godina produžen ribarski gat, a dio luke u Rovinju i Puli također postoji ribarska luka, ali nema ovako velike i novoizgrađene ribarska luke kakva će biti ova u Santa Marini i koja stvara pretpostavke za budući veći promet i središnje mjesto gdje će ribari rado dolaziti, zaključio je ravnatelj Lučke uprave Poreč.